Volvo 740 går ojämt!

_Edin_
22 januari 2010 · 32 Inlägg

Hejsan har en 87as 740 bilen går ojämt ibland vid fulla gaspådrag, trycker man fullgas  så  rycker det efter 3000rpm  lite och liksom stannar till även fast man gasar:( vet ej vad som är felet å ibland ligger tomgången på 1500varv och går ner till normal och upp igen å ligger stadigt länge på 1500varv:( ibland går bilen skit bra om man släpper lite på gasen å gasar fullt igen:( Skulle vara tacksam om någon kunde ge lite tips på vad det kan vara! toppen är en portad planad 531 med vx3.

Ravi Tekniker
22 januari 2010 · 624 Inlägg

KOlla tändläget och bränsle trycket, din pump kanske håller på att ge upp

_Edin_
22 januari 2010 · 32 Inlägg

OKey ska kolla det:) fast sitter två nya pumpar.. ska kolla det med tändläget:) vad kan de annars vara om det inte är det??

MSR_VOLVO
26 januari 2010 · 88 Inlägg

Har samma problem på min med
Fick med en ny armatur  när jag köpte bilen  (gamla pumpen funkade skitbra innan jag bytte den, men ville få igång tankmätaren)

Tidigare ägare har bytt pumpen under bilen. Tänkte kanske att filtret är igensatt.

Kan tillägg att jag har bytt tändelarna, första gången problemet kom så lätt det som om bilen inte ville gå på alla burkar....hmm

MVH

Renault Sport
Ljudbygge väntar!
JimmyAndersson
26 januari 2010 · 1 679 Inlägg

Är inte helt så super kunnig, men skulle den inte möjligtvis kunna dra tjuvluft från nånstans då?

Volvo 244 "GLT" (1988)
Mr_V
26 januari 2010 · 243 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
Är inte helt så super kunnig, men skulle den inte möjligtvis kunna dra tjuvluft från nånstans då?

du är inte ute cyklar.

skulle kunna vara dålig insugspackning.

MSR_VOLVO
26 januari 2010 · 88 Inlägg

Mr_V skrev:

JimmyAndersson skrev:
Är inte helt så super kunnig, men skulle den inte möjligtvis kunna dra tjuvluft från nånstans då?

du är inte ute cyklar.

skulle kunna vara dålig insugspackning.

men en sån sak skulle väl inte göra så att bilen dör helt och vägrar starta?
min får stå å vila över en dag eller så, sen går den igång efter lite trixande med gasen.

Renault Sport
Ljudbygge väntar!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang