INSTÄLLT!! Inför: BMW-parad på avenyn, Göteborg, efter Schmiedmannträff - 1:a Maj 2010 INSTÄLLT!!

D_Nilsson
27 januari 2010 · 754 Inlägg

Rutten vi ska köra: http://www.garaget.org/video/pfs0ps8kwl9u

Preliminärt schema:
* Åker från Schmiedmann i Kungsbacka ca 16.10 - 16.20 - framme på Götaplatsen runt 17.00
* Ta bilder/infosnack, eftersom vi inte får vara där efter 19.00 är det väl lika bra att vi tar bilder innan.
* Paraden börjar ca kl 17.45...eller när vi känner att "NU KÖR VI!!!!"
* Rutten jag lagt upp tar ca 10 minuter, samlas på Götaplatsen efteråt (om klockan inte är efter 19.00, då ställer vi oss antingen vid Chalmers eller Hvitfeldtska Gymnasiet). Om vi är sugna kan man ju ta ett varv till.
* När vi är tillbaka: Ta lite fler bilder kanske? Snacka goja? tongue
* Sen kan man ju dra sig hemåt när man känner för det. Jag åker nog nån gång mellan kl 19.00 - 20.00 smile


Tråden som JStrindenholm startade spårade ur med lite "of topic" grejer som inte riktigt var tanken med den tråden. Så jag startar en ny om det som planeras efter Schmiedmann-träffen 1 maj.

Det planeras alltså bli en BMW-parad, vilket betyder...endast BMW!cool Alla är självklart välkomna, men tanken är väl att själva paraden endast ska bestå av BMW-bilar.

Jag kommer personligen tillsammans med några vänner lägga upp en rutt som vi ska köra i stan. Vi ska även göra vårt bästa så att ingen stackare åker vilse osv. Ska även försöka undvika farthinder då många har såkallade GT-läppar på sina E36:or! wink ...låter väl bra Darkie? big_smile

En viss grabb som äger en svart 335 E92 vill ha lite struktur över det så det inte blir nån luffarskit! tongue ...så vad sägs om att vi åker i färgordning?

Har även lagt upp info om detta på autopower.se så vi får fler deltagande! smile

Vi får endast vara på Götaplatsen till kl 19.00...är man där efter den tiden kan man få böter tyvärr! sad Så vad sägs om att vi bryter upp kl 19.00? Jag kommer nog dra mig hemåt då, har lite planer på kvällen.

Kom ihåg att BMW = BRINGS ME WOMEN! cool

Lista över vilka som åker med (detta är dock ej körordningen):

1.M3 E36 (Avusblau) - Overcharged (Rickard)
2. 328 E36 (cosmorsschwarz) - Darkie (Nicklas)
3.M3 E36 (cosmorsschwarz) -Jimpa00 (Jimmy)
4. 325 E36 (Basalt Grå) - Mechanimal (Mikael)
5. 540 e39 (antracistrå tror jag) fransman (fredric)
6. 325 E36 (Schwartz II) Wiechert (Christofer)
7. M535 E28 (Alpiweiss) D_Carlsson (Daniel)
8. BMW M3 (Stålgrå) Schmiedmann (Viktor)
9. 328 E36 (Hellrot) - D_Nilsson (David)
10. 320 E36 (Alpinweiss III) - dcay (Adam)
11. 540 E34 (Diamant svart) - Bmw_Bertil (Danne)
12. 318is E36 (Alpinweiss II) - Chrise (Chris)
13. 320 M E46 (Safirsvart Metallic) - Bmw-Erik (Erik)
14. kör antingen med e46 eller e36 - Jensus
15. 328 E36 (Technoviolett Metallic) - _Nicke_ (Nicklas)
16. 320 E46 - Rupesh_87 (Rupesh)
17. M3 E92 - (Monte Carlo blue) - markuska
18. 328 E36 - Olsa66
19. M3 E46 - (silvergrå) - Svensson86

Senast redigerat av D_Nilsson (1 maj 2010)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
dcay Licenssvetsare
28 januari 2010 · 927 Inlägg

Som sagt så är jag på, inte hundra än men en kompis kanske tar sin egen bil ner annars så är det bara min om inte farsan följer med också.

Tips på genre på låten? Akustisk? Mer åt Techno hållet? Hiphop stuk? You name it, vill ha lite tips, D_Nilsson föreslog en som va liknande Dressman låten, ska försöka hitta en instrumental hel version som vi kan lägga in röst på smile

Schmiedmann
28 januari 2010 · 473 Inlägg

Jag är självklart med och drar med mig så många jag kan smile

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4
BMW M4 "Schmiedmann S4-R" (2014)
Lozinmust "Unloaded"
28 januari 2010 · 1 557 Inlägg

Jag har tyvärr inget ljud i min bil whatsoever då =/ Men kan "spela" med avgasljudet =P En låt att inspireras av lite, i mitt tycke iaf;



Så klockren låt! big_smile Skulle jag kunna tänka mig att rulla till ;P En rätt vettig sångare här if needed, dock så bor man ju bra långt bort =/

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
Lozinmust "Unloaded"
28 januari 2010 · 1 557 Inlägg

Ah before I forget; vore ju coolt att ha någon som filmade paraden lite, if possible, på nåt bra ställe eller så.. Om det inte är för mörkt vid det laget dvs yikes Hursom, OOOOH YEEAAAAH!

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
D_Nilsson
28 januari 2010 · 754 Inlägg

Jag ska se till att jag och Herr "Stefansson" provar hans teori så snart som möjligt...så att det verkligen funkar! tongue Skulle det inte funka är det ju ingen idé att göra någon låt sad

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
dcay Licenssvetsare
28 januari 2010 · 927 Inlägg

D_Nilsson skrev:
Jag ska se till att jag och Herr "Stefansson" provar hans teori så snart som möjligt...så att det verkligen funkar! tongue Skulle det inte funka är det ju ingen idé att göra någon låt sad

haha, det har du rätt i! Tänkte jag inte ens på smile

Schmiedmann
28 januari 2010 · 473 Inlägg

Mechanimal skrev:
Ah before I forget; vore ju coolt att ha någon som filmade paraden lite, if possible, på nåt bra ställe eller så.. Om det inte är för mörkt vid det laget dvs yikes Hursom, OOOOH YEEAAAAH!

Grym idé!
Dom som har videokameror borde ta med sig så kan vi klippa ihop allt sen.
Ju fler kameror desto bättre! smile

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4
BMW M4 "Schmiedmann S4-R" (2014)
sachman Arn Racing
29 januari 2010 · 383 Inlägg

låter som ni kommer ha en häftig parad. har ingen BMW men kan ju alltid komma ner med kameran:)

Arn Racing
Peugeot 405 mi16 "PEGASUS avställd" (1990)
dcay Licenssvetsare
29 januari 2010 · 927 Inlägg

sachman skrev:
låter som ni kommer ha en häftig parad. har ingen BMW men kan ju alltid komma ner med kameran:)

Synd att du inte kan åka med, men kameror och fotografer uppskattas alltid ! smile

D_Nilsson
29 januari 2010 · 754 Inlägg

sachman skrev:
låter som ni kommer ha en häftig parad. har ingen BMW men kan ju alltid komma ner med kameran:)

Du skulle garanterat få åka med i någon bil annars! smile Min lär vara full tyvärr...annars kunde du åkt med i min tongue Grymt om du tar med kamera! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
D_Nilsson
29 januari 2010 · 754 Inlägg

Schmiedmann skrev:

Mechanimal skrev:
Ah before I forget; vore ju coolt att ha någon som filmade paraden lite, if possible, på nåt bra ställe eller så.. Om det inte är för mörkt vid det laget dvs yikes Hursom, OOOOH YEEAAAAH!

Grym idé!
Dom som har videokameror borde ta med sig så kan vi klippa ihop allt sen.
Ju fler kameror desto bättre! smile

Det låter som en grym idé! Man kan ju börja filma redan på träffen under dagen och sedan fortsätta filmandet under paraden t.ex! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
dcay Licenssvetsare
30 januari 2010 · 927 Inlägg

D_Nilsson skrev:

sachman skrev:
låter som ni kommer ha en häftig parad. har ingen BMW men kan ju alltid komma ner med kameran:)

Du skulle garanterat få åka med i någon bil annars! smile Min lär vara full tyvärr...annars kunde du åkt med i min tongue Grymt om du tar med kamera! smile

att jag inte tänkte på det.. Han kan antagligen åka med mig om det är så, lär vara en eller två plats minst över smile

jimpa00
30 januari 2010 · 309 Inlägg

De här måste man vara med på smile

BMW följer inte utvecklingen dom leder den !
Projekttråd BMW E30
BMW M3 E36 "Old School" (1995)
alain www.bimmerpower.org
31 januari 2010 · 3 995 Inlägg

Bra idé Dr_Nilsson, Jag kommer att vara med paraden!
Den tråd skulle även passa bra på om du vill gå in och skriva det på: www.bimmerforum.se wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
D_Nilsson
31 januari 2010 · 754 Inlägg

alain skrev:
Bra idé Dr_Nilsson, Jag kommer att vara med paraden!
Den tråd skulle även passa bra på om du vill gå in och skriva det på: www.bimmerforum.se wink

Haha, första gången någon kallat mig för Doktor Nilsson big_smile Inte riktigt inom den typen av yrke jag planerat att utbilda mig inom...men det klingar fint! tongue

Ja det får jag göra! smile Tack för tipset!

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Jensus
31 januari 2010 · 151 Inlägg

verkar skoj detta..dyker nog upp..

Play It Loud
BMW E46 328 sedan "Bakaxelras som heter duga" (1999)
GOLDEN Golden Gross Owner
1 februari 2010 · 312 Inlägg

Kommer troligen delta oxå smile

Chrise Det är alltid gratis ost i råttfällan
1 februari 2010 · 175 Inlägg

Hinner jag bygga ihop bilen, kommer jag med=)

"Assumption is the mother of all fuckups"
Tigerofsweden
1 februari 2010 · 1 231 Inlägg

jag är också på , men vafan ... pumpa låt när man kör på avenyn är typ = lökigt.
bmw är stil grabbar, inget bonnestyle här nu.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang