INSTÄLLT!! Inför: BMW-parad på avenyn, Göteborg, efter Schmiedmannträff - 1:a Maj 2010 INSTÄLLT!!

D_Nilsson
21 februari 2010 · 754 Inlägg

skydark skrev:
jag åker nog ner. Jag tror det blir med en riktigt bra kamera med i bagaget med.

Låter grymt bra! big_smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
hablam
26 februari 2010 · 136 Inlägg

kan lite rostiga BMWS va med också?O.o min är la inte i bästa skick precis..tongue

BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller
BMW 525I "The Beemer" (1994)
Lozinmust "Unloaded"
26 februari 2010 · 1 557 Inlägg

hablam skrev:
kan lite rostiga BMWS va med också?O.o min är la inte i bästa skick precis..tongue

Kom på träffen men ska du verkligen vara med i paraden med en rostig bmw? Är inte det som att ställa upp i Miss Universe när man är med i "En annan del av Köping?" =P

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
Rquired Allmänt envis
26 februari 2010 · 12 512 Inlägg

Tycker det är skillnad mellan rost och rost, att det är lite bubbligt i kanten är en sak men är rosten tydlig om man står 10m ifrån på vägen så kan jag hålla med om Mechanimals liknelse smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
skydark
26 februari 2010 · 375 Inlägg

hablam skrev:
kan lite rostiga BMWS va med också?O.o min är la inte i bästa skick precis..tongue

En bild kanske?

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
Lozinmust "Unloaded"
26 februari 2010 · 1 557 Inlägg

Ja jag menade inte att låta så hård, lite rost har vi väl alla =P Men ja, en gammal vintervåldtagen saltälskare kanske inte vore så snyggt att bryta av vad som annars nog blir en rätt fet parad ;/ Bilder vore som sagt fint smile

"When innovation meets passion!"
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
skydark
26 februari 2010 · 375 Inlägg

Mechanimal skrev:
Ja jag menade inte att låta så hård, lite rost har vi väl alla =P Men ja, en gammal vintervåldtagen saltälskare kanske inte vore så snyggt att bryta av vad som annars nog blir en rätt fet parad ;/ Bilder vore som sagt fint smile

Tycker du resonerar helt rätt.  Det blir lätt att det blir många "R" bilar annars  tongue

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
Fartsyndare Pro detailer
26 februari 2010 · 417 Inlägg

Har jag tid möjlighet och lämplig bil så låter detta som en skoj grej smile

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)
fransman Avstängd
6 mars 2010 · 210 Inlägg

jag tycker att alla som har en bmw att köra med ska få vara med i karavanen ... inga klassskillnader!!
alla gillar säkert sina bmw:s oavsett utseende..
det betyder bara  för alla åskådare att alla bmw är ok att äga oavsett skick samt att vi håller ihop.

arguing on the internet is like compeeting in the specials olympics
if you win you are still a retard
D_Nilsson
7 mars 2010 · 754 Inlägg

Sen när jag ställt på 328:an igen kan jag åka in till stan å filma sträckan som jag tänkt att vi ska köra. Eller vad tycks? Lär bli att vi åker en liten sväng runt i stan, Avenyn är inte speciellt lång nämligen. Men vi börjar på Avenyn såklart! wink

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
hablam
9 mars 2010 · 136 Inlägg

Mechanimal skrev:
Ja jag menade inte att låta så hård, lite rost har vi väl alla =P Men ja, en gammal vintervåldtagen saltälskare kanske inte vore så snyggt att bryta av vad som annars nog blir en rätt fet parad ;/ Bilder vore som sagt fint smile

jo du har en väldigt stor poäng därXD tänkte de va mer typ "anything goes" men är det mer utav en parad så kanske en våldtagen gammel häck som min inte passar in riktigt:rolleyes:lol

BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller
BMW 525I "The Beemer" (1994)
skydark
9 mars 2010 · 375 Inlägg

hablam skrev:

Mechanimal skrev:
Ja jag menade inte att låta så hård, lite rost har vi väl alla =P Men ja, en gammal vintervåldtagen saltälskare kanske inte vore så snyggt att bryta av vad som annars nog blir en rätt fet parad ;/ Bilder vore som sagt fint smile

jo du har en väldigt stor poäng därXD tänkte de va mer typ "anything goes" men är det mer utav en parad så kanske en våldtagen gammel häck som min inte passar in riktigt:rolleyes:lol

Som sagt, det är ju ändå en parad. Då tycker jag inte det passar med sönderrostiga häckar som är lagade med silvertejp.  smile

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
-Sjoblom- snel hest
9 mars 2010 · 152 Inlägg

Hmm, detta hade nog vart trevligt!

Jeep Cherokee chief "Chefen" (1979)
Volkswagen Bubbla "BAW" (1968)
Opel Ascona B "Bwopel" (1977)
Jensus
10 mars 2010 · 151 Inlägg

Skriv upp mig på listan med=) kör antingen med e46:an eller e36:an
ses den 1 maj=)

Play It Loud
BMW E46 328 sedan "Bakaxelras som heter duga" (1999)
_Nicke_
25 mars 2010 · 12 Inlägg

Detta låter ju inte helt fel! big_smile, men platsar min då?? tycker du D_Nilsson?? skriv upp mig på listan isf:P

Det är tur att man är som man är, när man inte är som man ska.
D_Nilsson
25 mars 2010 · 754 Inlägg

_Nicke_ skrev:
Detta låter ju inte helt fel! big_smile, men platsar min då?? tycker du D_Nilsson?? skriv upp mig på listan isf:P

Haha! Klart du ska med! wink Jag skriver upp daj! cool

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
-stoffe-
25 mars 2010 · 1 271 Inlägg

samma fråga som innan platsar min 318 turbo in den är juh lite risig i karossen så inte så kul att titta på kanske

D_Nilsson
25 mars 2010 · 754 Inlägg

-stoffe- skrev:
samma fråga som innan platsar min 318 turbo in den är juh lite risig i karossen så inte så kul att titta på kanske

Alla som har en Bmw borde få vara med är min åsikt! smile Huvudsaken är att vi ska ha kul! cool

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
-stoffe-
25 mars 2010 · 1 271 Inlägg

D_Nilsson skrev:

-stoffe- skrev:
samma fråga som innan platsar min 318 turbo in den är juh lite risig i karossen så inte så kul att titta på kanske

Alla som har en Bmw borde få vara med är min åsikt! smile Huvudsaken är att vi ska ha kul! cool

det tycker jag låter bra se om jag tar mig dit ska bara få tag på ett par sommar däck å fixa lite så ska den se lite bättre ut tongue

D_Nilsson
7 april 2010 · 754 Inlägg

NU HAR VI PROBLEM!!! Åkte en sväng på Avenyn idag när jag märkte nåt som krånglar till paraden extremt mycket! Götaplatsen som vi skulle samlas på innan och efter paraden är numera avstängd! Ska försöka hitta ett annat ställe som vi kan samlas på, och det kommer bli svårt tyvärr! sad sad Ska göra mitt bästa! Nån Göteborgare som har något bra tips? hmm

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang