Rolla 740n

MLr_
7 februari 2010 · 38 Inlägg

Ska rolla min 740, men vet inte riktigt vilken färg jag ska använda?

Vilken slags Primer?

Och vilken roll?

Tack på förhand.

Vilden
7 februari 2010 · 223 Inlägg

Gör en grov tvätt på bilen låt den torka, sen rollar du skiten med mattsvart färg ifrån biltema wink

Stoorn Legitimerad klåpare
7 februari 2010 · 212 Inlägg

Thakashi skrev:
Gör en grov tvätt på bilen låt den torka, sen rollar du skiten med mattsvart färg ifrån biltema wink

Funkar inte. Du måste slipa ner lacken för att färgen ska sitta kvar, du vill väll inte att färgen ska lossna så fort du kör bilen.

Opel Vectra (1995)
Bmw_Bertil Ljud freak !
7 februari 2010 · 928 Inlägg

bara tvätta bilen. Sen åker du och köper 1 5L burk svart färg 1 roller och 1 pensel sen bara att börja !big_smile

BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
loow Jävel
7 februari 2010 · 2 018 Inlägg

elementroller har jag hört ska vara optimalt:) inget skämt asså. Färgen är jag dock osäker på, brukar man grundrolla ens?

You got to risk it, to get the biscuit :)
1973GSE
7 februari 2010 · 72 Inlägg

har målat en 740 med roller, mattade ner den, torkade rent, rollade med metallfärg från Ö o B, blev helt okej.

MLr_
7 februari 2010 · 38 Inlägg

1973GSE skrev:
har målat en 740 med roller, mattade ner den, torkade rent, rollade med metallfärg från Ö o B, blev helt okej.

Du har ingen bild på hur det blev? Mattade ner den, du menar att du slipade ner den va?

M_Ivarsson
7 februari 2010 · 16 Inlägg

jag slipade bara ner min med 240 sandpapper sen tvättade jag av den o blåste rent med tryckluft. sen köpte ja 2 burkar mattsvart på biltema

Team Hulu Drifting
sterge
8 februari 2010 · 484 Inlägg

Tänkte skapa en liknande tråd men hoppas det är ok om jag lägger in ett inlägg här istället.

Tänkte rolla min Golf 2:a mattsvart i sommar, har försökt att hitta bilder på rollade bilar men hittar några knappt.
Har ni några bilder på era rollade fordon att länka så att man kan få se hur det ser ut ungefär?

Föddes till att älska Volvo.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang