Volvo 740 -88b Motorproblem. Hjälp mig!!!

VolvoDrutten
8 februari 2010 · 38 Inlägg

Hej. Jag har ett motorproblem. Just nu har jag i en motor från en -90 men jag har en Volvo 740 -88b och behöver en ny motor till den. Jag har hittat en motor och den heter b230fs, är de samma som b230f? Enligt Bildelsbasen som jag har pratat med så ska den vara till min bil.

Dubs I got Dubs!
8 februari 2010 · 2 423 Inlägg

B230 FS = B230 med högkompresions kolvar men med M-kam och 530 topp.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
VolvoDrutten
8 februari 2010 · 38 Inlägg

Okey. för den motorn jag har i nu verkar inte alls gå ihop med min databox hmm den motorn dricker typ 1,5 liter milen. jag undrar bara vad s:et står för på den motorn?

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
8 februari 2010 · 3 180 Inlägg

flyttade du över alla givare från gamla motorn till den nya?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
megastreetracer
8 februari 2010 · 283 Inlägg

Har en fs motor i min 740, vet inte om de bara är min men den är verkligen grymt slö och dricker mycket! Den går iaf med samma databox som min 245-89 gjorde!

...
VolvoDrutten
8 februari 2010 · 38 Inlägg

megastreetracer skrev:
Har en fs motor i min 740, vet inte om de bara är min men den är verkligen grymt slö och dricker mycket! Den går iaf med samma databox som min 245-89 gjorde!

Okey, men jag vet inte annars vad de kan vara för fel.. Det måste vara motorn, den har visseligen aldrig gått bra sen jag satte i den heller.. har ju hittat en motor men jag vet ju inte om den passar.. Jag vet ju inte vad jag hade för motorkod på den första motorn som satt i heller för den är de någon som har tagit för mig hmm

megastreetracer
8 februari 2010 · 283 Inlägg

okej, men går motorn överhuvudtaget?

...
VolvoDrutten
8 februari 2010 · 38 Inlägg

megastreetracer skrev:
okej, men går motorn överhuvudtaget?

Ja de går men han går upp och ner som fan på tomgång och ibland så dör den och sen är han jävligt seg på gasen, precis som han inte orkar med att gasa hmm och de knackar som fan och låter i hela bilen, skit jobbigt att köra..

Grundstrom Nismo
8 februari 2010 · 758 Inlägg

provat o bytt lambda o lmm?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang