Dåliga däck bakom flera olyckor

Bmw_Bertil Ljud freak !
10 februari 2010 · 928 Inlägg

Guldis skrev:
du kan inte gemföra däcken med olika bilar iheller en mazda häck och en tysk 540 pansar vagn beter sig inte precis likadant....

Men min farsas 965 och min 540 är i samma vikt klass så dom kan gemföras !

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
kolvas
11 februari 2010 · 4 001 Inlägg

Bmw_Bertil skrev:

Guldis skrev:
du kan inte gemföra däcken med olika bilar iheller en mazda häck och en tysk 540 pansar vagn beter sig inte precis likadant....

Men min farsas 965 och min 540 är i samma vikt klass så dom kan gemföras !

nej, inte om du ska jämföra däckens egenskaper

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
steifan DR!FTT3KN!K3R
11 februari 2010 · 10 427 Inlägg

Bmw_Bertil skrev:
Farsan har hakka dubbdäck på sin 965a och han sladdar runt som en jävla hockeypuck i kurvorna med den. Och jag ligger efter med bmw men min sladdar då fan inte runt hur kommer det sig då om mina däck är så dåliga???

Såpass, vilken årsmodell är det på 965:an?

Är det den äldre modellen så har den stel bakaxel (bara kombi)
och det gör säkert sitt till tongue

vadsomhelst
11 februari 2010 · 97 Inlägg

det är ju så jävla mycket skitsnack så det knappt är lönt att lägga energi på det.

jag skulle kunna göra samma "undersökning" och komma fram till raka motsatsen.
de konservativa gubbarna på motormännen som tycker bilindustrin peakade med volvo 240 är kanske lite partiska?

jag litar inte ett skit på den artikeln eller liknande oseriösa "aftonbladetsartiklar"
ÄTER DU INTE HALLON VARJE DAG RUTTNAR DIN HÖGERARM!!!!!



Sen om det är säkrare eller inte hör inte hit. Du kan inte skylla en olycka på däcken.
kör som omständigheterna tillåter.

Volkswagen Golf GLS mk1 "Kärringkärra" (1980)
Matspetter
11 februari 2010 · 139 Inlägg

Det största problemet som jag ser är ju att man inte har så mycket att välja på när man plockar däcken i slänghögarna utanför däckfirmorna... Jag förespråkar bättre ljus vid däckfirmorna nattetid!!

gamlingen
11 februari 2010 · 5 198 Inlägg

Matspetter skrev:
Det största problemet som jag ser är ju att man inte har så mycket att välja på när man plockar däcken i slänghögarna utanför däckfirmorna... Jag förespråkar bättre ljus vid däckfirmorna nattetid!!

Sorterat ,, bra och dåligt..

gamlingen
11 februari 2010 · 5 198 Inlägg

vadsomhelst skrev:
det är ju så jävla mycket skitsnack så det knappt är lönt att lägga energi på det.

jag skulle kunna göra samma "undersökning" och komma fram till raka motsatsen.
de konservativa gubbarna på motormännen som tycker bilindustrin peakade med volvo 240 är kanske lite partiska?

jag litar inte ett skit på den artikeln eller liknande oseriösa "aftonbladetsartiklar"
ÄTER DU INTE HALLON VARJE DAG RUTTNAR DIN HÖGERARM!!!!!



Sen om det är säkrare eller inte hör inte hit. Du kan inte skylla en olycka på däcken.
kör som omständigheterna tillåter.

Måste börja äta hallon,, fan jag tajjar ju med högern..

Matspetter
12 februari 2010 · 139 Inlägg

gamlingen skrev:

Matspetter skrev:
Det största problemet som jag ser är ju att man inte har så mycket att välja på när man plockar däcken i slänghögarna utanför däckfirmorna... Jag förespråkar bättre ljus vid däckfirmorna nattetid!!

Sorterat ,, bra och dåligt..

Ja det skulle fungera! Jag ska be dom lokala däckfirmorna att sortera pirelli/continental i en hög och linglong/nankang i en annan:D

JoeyJ
12 februari 2010 · 502 Inlägg

tycker nån borde testa myten att smala däck är bättre på vintern, visst rallydäck är smala men de är nog i en klass för sig.

Tyckte det va lite konstigt när polaren hade så himla mycket bättre grepp än mig, jag hade 185/nånting/15 och han hade 225/nånting/17, samma märke på däck, köpta nästan samtidigt, likadana bilar, saab ng900 coupe och saab ng900 4dr

Testade varandras bilar och lekte mycket på skogsvägar och han hade märkbart bättre grepp i sina bredare däck... det va på packad snö, ingen is

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang