Peugeot 206 RC -03 -> Honda Civic Type R -06 (eller nyare)

OLW
9 februari 2010 · 69 Inlägg

Är nu ute på biljakt som vanligt till våren. Har lyckats ha kvar Peggen i snart 2 år men börjar bli lite sugen på ngt nytt.

Det jag främst tänkte på är om det är någon som kört båda dessa modeller och kan gämföra bilarna (kurvprestanda med mera). Det skulle vara mycket tacknämligt om någon som kört båda kunde skriva av sig då det finns så få Civics till salu så att man får åka land och rike runt för att hitta någon.

Skulle någon också vara sugen på en mkt fin Pugg kan ni ju alltid höra av er.

Busgrabb Rejsa ?
9 februari 2010 · 2 959 Inlägg

Är ju inte riktigt svar på din fråga men jag hade nog satsat på den äldre Type R:en fast den face liftade versionen.

Autotech
BMW 335D (2008)
Rquired Allmänt envis
9 februari 2010 · 12 512 Inlägg

Top Gears Jeremy Clarkson körde nya och gamla modellen av CTR (Tips; Youtube) mot varann, och klagade rätt friskt på den nyare av dom. Mest för att den förlorat lite av busbilskänslan, och sedan skall man kanske inte ta dom på allt för stort allvar heller.

Läser man mellan raderna tyckte jag ändå att det verkade vara en bra bil, och jag hade nog valt Honda över Peugeot oavsett generation. Den lilla 4an låter och går nått jävulskt smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
OLW
11 februari 2010 · 69 Inlägg

Jo Clarkson var väll inte så glad åt bilen men min tanke var inte att köra den som om jag stulit den, så ofta iaf.

En sak jag tänkte på också är faktiskt komforten då jag nog kör en 3000 mil om året kan det vara kul om någon som åkt i eller kört en RC och en Type R kunde gämföra även detta.

CupRacing
11 februari 2010 · 55 Inlägg

En tanke bara, om du ändå kör ganska mycket. Kan det då inte vara lite trevligare med en lite större "GTI"?

I den prisklassen (runt 150kkr) hittar du bland annat:
Seat Leon Cupra 240hk http://www.blocket.se/alvsborg/Seat_Leo … 11&w=3
Mazda 3 MPS 260hk http://www.blocket.se/malmo/Mazda_3_MPS … 11&w=3

Båda två är ju betydligt mer komfortabla samtidigt som de har ordentligt med pulver.

Seat Leon "Cupra 280" (2014)
karlitoo
11 februari 2010 · 263 Inlägg

Min kompis hade en CTR -05 tror jag, facelift. Den går bra me Vtech på höga varv, men man måste varva skiten ur den för att den ska gå bra.. Den är säkert inte i närheten så bekväm som din Peugeot är. Sportstolar orginal och stötig är den, om du inte ska ha den så busbil så köper du inte den smile Annars en kul bil..

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -
OLW
11 februari 2010 · 69 Inlägg

Karlito: Ja bekväm kan man inte säga att puggen är heller. Rejält skålade sportstolar och tokhård fjädring efter sänkningen, men man kanske skall omvärdera ändåsmile

Pips: Har faktiskt inte kollat åt dom bilarna än. Tack för det tipset.

P-H-G Utbildad proffsamatör
11 februari 2010 · 782 Inlägg

Jag är partisk som fan så lyssna inte på mig... men köp en faceliftad CTR! Du kommer älska den, jag kommer nog fan aldrig byta bil, men gör jag det som kommer det nog vara för att jag krashat min rakt in i betongen på någon bana big_smile big_smile

Man blir alltid glad när man gasar med CTR:n smile

Takashi Got VTEC?
14 februari 2010 · 1 593 Inlägg

Komforten sägs vara mycket bättre i FN2an (nya CTRen), ska du då använda bilen mer som pendlarbil än busbil så är det klart att FN2 är det bättre valet.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
peder Dorifto King Peedi Balerado
14 februari 2010 · 386 Inlägg

Kolla efter något annat om du kör 3000km/år och har den som brukis, då kan du lika gärna spara peugeot.

Om du vill vara snabbare på banan, bytt till ctr.

Annars är mps en bra alternativ, bekväm och går som fan big_smile

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang