Byta turbo på v70n

Figgis
16 februari 2010 · 287 Inlägg

Hej, är inne på att byta turbo på min v70n -02
håller lite på med en ny downpipe till bilen och letade efter en downpipe fläns till TD04 på kl Racin då jag hittade en TD04H för 3195kr ska ringa dom i dagarna och fråga vad detta är för något men tänkte se om någon här vet, och om den i så fall är i klass med kanske Mitsus 16T?

Tack på förhand! big_smile

Volvo S60R AWD "E85" (2005)
BMW M3 E46 (2001)
Ravi Tekniker
17 februari 2010 · 624 Inlägg

www.gikturbo.se/
www.turbocenter.se/
www.turbotech.se/
www.slturbo.com/

Kolla dessa sidor där finns listor på vad som sitter på vilka bilar både trim och standar

jonTe
18 februari 2010 · 5 710 Inlägg

Figgis skrev:
då jag hittade en TD04H för 3195kr ska ringa dom i dagarna och fråga vad detta är för något men tänkte se om någon här vet, och om den i så fall är i klass med kanske Mitsus 16T?

TD04H finns det mig vetligen ingen turbo som heter.
Däremot TD04HL är en vanlig turboserie från just Mitsubishi.
Finns i olika storlekar både på kompressor och turbin. 16T som du nämde  är just en sådan.
Fullständigt namn på en "16T" är alltså:
Mitsubishi TD04HL-16T smile

mvh Jonas

MVH Jonas
..............
AxlSam
18 februari 2010 · 1 497 Inlägg

jonTe skrev:

Figgis skrev:
då jag hittade en TD04H för 3195kr ska ringa dom i dagarna och fråga vad detta är för något men tänkte se om någon här vet, och om den i så fall är i klass med kanske Mitsus 16T?

TD04H finns det mig vetligen ingen turbo som heter.
Däremot TD04HL är en vanlig turboserie från just Mitsubishi.
Finns i olika storlekar både på kompressor och turbin. 16T som du nämde  är just en sådan.
Fullständigt namn på en "16T" är alltså:
Mitsubishi TD04HL-16T smile

mvh Jonas

Många utav firmorna som säljer eftermarknadsdelar är luddiga i sina beskrivningar.
Antar att TS menar denna snurran: http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ … p;Visn=Std

Nemesis__
18 februari 2010 · 10 Inlägg

Lånar denna tråd lite då ja har en 850 T5 där turbon gett upp och även jag har funderat på att beställa den snurran från KL racing nån som beställt och kan berätta lite om dom blev nöjda och om den var enkel att montera de står ju lite om att den kanske inte passar rakt av att man måste modifiera ? vilka modifieringar behövde ni göra isf ?

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
18 februari 2010 · 3 180 Inlägg

Nemesis__ skrev:
Lånar denna tråd lite då ja har en 850 T5 där turbon gett upp och även jag har funderat på att beställa den snurran från KL racing nån som beställt och kan berätta lite om dom blev nöjda och om den var enkel att montera de står ju lite om att den kanske inte passar rakt av att man måste modifiera ? vilka modifieringar behövde ni göra isf ?

troligtvis får du modifiera downpipen, ev olje och vattenanslutningar. beroende på vilken modell du köpt får du modifiera lite eller lite mer.

Senast redigerat av NITROUS (18 februari 2010)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
Figgis
10 mars 2010 · 287 Inlägg

Hej alla kunniga!big_smile tar min gamla tråd i bruk igen!..

Tänkte bara kolla om någon av er vet om KKK 24 passar min volvo v70n -02. Den ska ju passa S60/v70R
Jag har ju vinklat avgashus, men om jag inte har fel, så har även R:en det!? Tack för snabba svar!

BMW M3 E46 (2001)
Volvo S60R AWD "E85" (2005)
jonTe
11 mars 2010 · 5 710 Inlägg

Figgis skrev:
Jag har ju vinklat avgashus, men om jag inte har fel, så har även R:en det!? Tack för snabba svar!

Inte alla men många. Hursom är det vinklat hus på en 3K 24:a.
Hur bra den passar är det bättre en kunnig på bilmodellen svarar på men det jag vet är att du har olja/vatten in på samma sida på en 3K. Det har du inte original på din = byte av rör/special.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............
Figgis
11 mars 2010 · 287 Inlägg

tackar för svar:)

Volvo S60R AWD "E85" (2005)
BMW M3 E46 (2001)
Jerk-R
11 mars 2010 · 593 Inlägg

Jag har ett komplett avgassystem från S60R(som har K24 original) till salu om du är intresserad..

/Jerker

spokenratt
12 mars 2010 · 3 860 Inlägg

Om ja inte fattat det fel är väl kl's turbo en kopia va?!
Och tittar man på ett kkk agg så blir det nog en del modd, men det ska väl gå o få till? Har sett een som slängde på ett sådant på en 850..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang