Volvo 850 2,0 Chip ?

jes
27 februari 2010 · 582 Inlägg

AnderL skrev:
Har själv en 2.0:a och inte tycker jag den är så slö.Fick tag i ett chip till den,men tyvär så funkade det inte.Lamba lampan varna hela tiden,så det är bara att söka vidare.Och sedan,stadskörning 0,7-0,8 låter inte troligt.

Det är ingen lambda lampa det är motorelektronik lampa.

hej
AnderL
27 februari 2010 · 219 Inlägg

Ja jäklar så fel jag hadde,tackar för det.

jes skrev:

AnderL skrev:
Har själv en 2.0:a och inte tycker jag den är så slö.Fick tag i ett chip till den,men tyvär så funkade det inte.Lamba lampan varna hela tiden,så det är bara att söka vidare.Och sedan,stadskörning 0,7-0,8 låter inte troligt.

Det är ingen lambda lampa det är motorelektronik lampa.

Kostar att ligga på topp
jes
27 februari 2010 · 582 Inlägg

AnderL skrev:
Ja jäklar så fel jag hadde,tackar för det.

jes skrev:

AnderL skrev:
Har själv en 2.0:a och inte tycker jag den är så slö.Fick tag i ett chip till den,men tyvär så funkade det inte.Lamba lampan varna hela tiden,så det är bara att söka vidare.Och sedan,stadskörning 0,7-0,8 låter inte troligt.

Det är ingen lambda lampa det är motorelektronik lampa.

ingen orsak smile

hej
AnderL
27 februari 2010 · 219 Inlägg

var bara tvungen att testa chipet en gång till.Måste bara säga,att visst märker man skillnad.Blir en helt annan gång i motorn,klart märkbart bättre ork i den.

Kostar att ligga på topp
Driftkungen Saab - Move Your Mind
28 februari 2010 · 1 094 Inlägg

Köp farsans 2,5L 40.000mil och går som en klocka!wink

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
thelundgren
28 februari 2010 · 166 Inlägg

AnderL skrev:
var bara tvungen att testa chipet en gång till.Måste bara säga,att visst märker man skillnad.Blir en helt annan gång i motorn,klart märkbart bättre ork i den.

Vad var det för chip du fick tag i då ?
Dom brukar vara ganska dyra och inte ge så mkt tongue Men skillnad blir ju det allt smile

AnderL
1 mars 2010 · 219 Inlägg

Jag köpte det av en på Blocket
http://www.blocket.se/vastmanland/Billi … 12&w=3
Och så dyrt var det inte

Christofer_Lundgren skrev:

AnderL skrev:
var bara tvungen att testa chipet en gång till.Måste bara säga,att visst märker man skillnad.Blir en helt annan gång i motorn,klart märkbart bättre ork i den.

Vad var det för chip du fick tag i då ?
Dom brukar vara ganska dyra och inte ge så mkt tongue Men skillnad blir ju det allt smile

Senast redigerat av AnderL (1 mars 2010)

Kostar att ligga på topp
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang