850 eller SAAB 900/9-3?

VictorD Med Jetplan i generna
29 maj 2006 · 413 Inlägg

Det är den stora frågan. Står inför valet och kvalet för att köpa bil. Detta kommer bli min första bil jag äger, så jag har ju som förmodligen alla vet lite beslutsångest.

Frågan är vad jag ska välja? Själv är jag inne på antingen en Volvo 850 eller en SAAB 9-3eller om det finns någon fin 900:a.

Jag har en budget på ungefär 45-50,000:-

Det som jag kommer göra med bilen är typ ljud och fälgar eftersom det är första bilen som sagt!

Har ni andra förslag är dessa förstås välkomna!

Tack på förhand!

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
CarBear A + B = KUL
29 maj 2006 · 66 Inlägg

Detta är jättesvårt att svara på.

Alla som älskar Volvo kommer säga att du skall välja 850. Alla Saab-människor kommer hålla på NG900/OG9-3.

Det du borde göra är att provköra båda dessa typer av bilar, och gärna fler, och jämföra och skaffa dig en egen uppfattning. Jobbigt, men det klart bästa.

Sen hade jag i ditt läge försökt att hitta en så fin/välvårdad/lågmilad kärra för de pengarna, och är det en 850 och du trivs med den, köp den. Är det en 9-3, köp den.

Det vara bara en liten tanke från mig.
Lycka till med valet i alla fall! Det finns säkert andra som kommer med bättre tips!
MVH
CarBear

CarBear - borde snarare heta "MCBear". :)
MilleN
29 maj 2006 · 9 108 Inlägg

Trust the force, follow your instinct wink

Saabare Avstängd
29 maj 2006 · 1 106 Inlägg

Ta en 900/9-3. Men ta nyare än 95 då det var en massa barnsjukdomar.

Livet startar vid 220 km/h
VictorD Med Jetplan i generna
29 maj 2006 · 413 Inlägg

För att göra det ännu lite svårare för mig har jag fått upp ögonen för en AUDI A4. Vad tycker folket om en sådan bil?

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
jonte_a4
29 maj 2006 · 59 Inlägg

audi A4.. mmm.. mumma.. hehehe.. auditorsk som man är.. annars hade jag tagit en 850 TURBO och byggt om den till S/V70 varteftersom ekonomin tillåter..

om det är A4an du ska ha så får du ingen i BRA skick för dom pengarna.. eller jo kanske en med minimotor och utan turbo.. MEN om du mot förmodan skulle hitta en 1,8t i bra skick plus fullservad, skulle jag slå till direkt!

Köp ingen bil utan turbo.. du kommer att ångra dig.. oavsätt om det är A4, SAAB eller 850..
inte för att du kanske kör som en dåre.. men du kommer garanterat vilja ha lite mer effekt.. minst 170-180hk..

Och ni andra.. nej jag vet jag har ingen turbo, men ångrar mig inte heller.. har ju en 2,8L V6 30v istället

Senast redigerat av jonte_a4 (29 maj 2006)

Audi A4 V6 2,8 30v Quattro (2000)
http://www.garaget.org/?car=5515
Phaetoon
29 maj 2006 · 8 156 Inlägg

Prova dig fram. Jag gillar förvisso Saab mer än Volvo, även om jag har en Volvo själv.
Det är en smaksak vilken man väljer. Du kanske skulle ta dig en titt på en 9000? Dom är rätt så bra...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang