Bmw E36 M3 3,2 VS Nissan Skyline R32 GTR

camaro67 Meister
3 mars 2010 · 6 763 Inlägg

Rquired skrev:

Turbovin skrev:
Alltså, en M3 E36 är väl ändå rätt smäckig i inredningen också, i varje fall om man jämför med 5-serien. Jag tycker mer den påminner om en japs invändigt än en "riktig" BMW smile

Men visst är det högre kvalitet invändigt än en japs, men om det är så viktigt tycker jag inte en E36 är rätt bil heller wink

En Skyline går ju med relativt lätta medel att få gå rätt så mycket bättre än en M3 också.

Kan hålla med om att E36 inte lever upp till kassaskåpskänslan i E34 och E32, men smäckig? Tycker du den inredningen är smäckig skulle jag gärna höra hur du beskriver inredningen i bilar neråt på "premiumstegen", Allt från 850 och hela vägen ner till Primera (=ungefär Skyline) wink



Örongodis: http://www.youtube.com/watch?v=wPyoiouZckM

Jag skulle nog jämföra e36 med min 200:a. Inte direkt någon större kvalité men fullkomligt dugligt. 850 känns betydligt mycket stabilare

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Rquired Allmänt envis
3 mars 2010 · 12 512 Inlägg

brandt_ skrev:

camaro67 skrev:

brandt_ skrev:
Ja men okej.. Du behöver inte ljuga.

Nurburgring:
    8:22     Nissan Skyline GT-R R32
        8:20 BMW M3 E36


Och ja hade valt m3an alla dagar i veckan, varför? Prestanda, kvalité, körkänsla och samt inte mycket men lite smått komfort. Men visst, vissa gillar ju plastiga japsare så varför inte? lol

m3:an har ju lite mer effekt åxo vilket hjälper ganska mycket på de snabba partierna Nürburgring. Så ta en normal bana så tror jag att du har ett annat resultat. Och effekt handikapet är ju väldigt lätt att ta igen med lite bpu-trim som de flesta har idagens läge

Mjo men kom inte och säg att m3an inte har en suck när den piskar skylinen på världens förmodligen mest kända och utmanande bana, även om den är lite av en högfartsbana och m3an har mer effekt.. och ja visst kan man trimma skylinen, och sen kan man sätta på en turbo på m3an också som många också har gjort smile går inte att jämföra så...

Jag vet inte hur R32an är i inredning och kvalite, men om den är som många andra japsbilar ja då hade jag inte köpt en sån, känns som bilarna ska trilla ihop för fan, allt bara skramlar och rasslar.

Och R32 är fyrhjulsdriven, och får ner effekten bättre vilket syns på att den är 0.4s kvickare till 100 trots effekttappet. Och skulle tro att 4WD hjälper den lite i kurvorna med, det är ingen nackdel i alla fall. Sedan är turbo knappast en nackdel det heller...

Visst, M3 har mer effekt (för övrigt, är 8:20 tiden för 3.2 eller 3.0?) men Skyline har flera fördelar att väga upp detta med och är trots effekten kvickare. Och ändå är M3 2sek före runt en snabb bana som Nurburgring (Det var du själv, Camaro67, som skrev detta).

Tycker det säger sig själv hurvida M3 är bättre eller sämre än R32...

*850 är inte i närheten av E36 utan är närmre Primera än Bmwn i en jämförelse, material med lätt plastkänsla och sladdriga reglage (allt från ventilation till växelspaken) kännetecknar den bilen. Observera att detta inte har något med utseende och layout att göra, det är en annan fråga. Så har jag sagt min bestämda åsikt i alla fall*

Senast redigerat av Rquired (3 mars 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg

känns som att jag kommer ha roligare med en r32a. tanken är att köpa en orginal bil och sen göra det jag vill med den under tiden jag har den. smile älskar att mecka.
svårt att provköra bilarna bara. annars hade det varit det bästa. fortfarande ingen som vet något om lättning av bilarna? smile

BMW E30 (1989)
ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg

camaro67 skrev:

Rquired skrev:

Turbovin skrev:
Alltså, en M3 E36 är väl ändå rätt smäckig i inredningen också, i varje fall om man jämför med 5-serien. Jag tycker mer den påminner om en japs invändigt än en "riktig" BMW smile

Men visst är det högre kvalitet invändigt än en japs, men om det är så viktigt tycker jag inte en E36 är rätt bil heller wink

En Skyline går ju med relativt lätta medel att få gå rätt så mycket bättre än en M3 också.

Kan hålla med om att E36 inte lever upp till kassaskåpskänslan i E34 och E32, men smäckig? Tycker du den inredningen är smäckig skulle jag gärna höra hur du beskriver inredningen i bilar neråt på "premiumstegen", Allt från 850 och hela vägen ner till Primera (=ungefär Skyline) wink



Örongodis: http://www.youtube.com/watch?v=wPyoiouZckM

Jag skulle nog jämföra e36 med min 200:a. Inte direkt någon större kvalité men fullkomligt dugligt. 850 känns betydligt mycket stabilare

min bror har en e36 och min kompis har en nissan 200sx s13. 200an känns rätt så låg i kvalliten om man tittar på e36an.

BMW E30 (1989)
Rquired Allmänt envis
3 mars 2010 · 12 512 Inlägg

ralle_xtreme skrev:

camaro67 skrev:

Rquired skrev:
Kan hålla med om att E36 inte lever upp till kassaskåpskänslan i E34 och E32, men smäckig? Tycker du den inredningen är smäckig skulle jag gärna höra hur du beskriver inredningen i bilar neråt på "premiumstegen", Allt från 850 och hela vägen ner till Primera (=ungefär Skyline) wink



Örongodis: http://www.youtube.com/watch?v=wPyoiouZckM

Jag skulle nog jämföra e36 med min 200:a. Inte direkt någon större kvalité men fullkomligt dugligt. 850 känns betydligt mycket stabilare

min bror har en e36 och min kompis har en nissan 200sx s13. 200an känns rätt så låg i kvalliten om man tittar på e36an.

Camaro67 har visserligen en S14, men tittar man på enbart materialen så håller inte ens moderna lyx-japaner som tex. Lexus RX400h samma kvalitet som E36 gjorde. Det är hal plast och genomgående sladdriga knappar och reglage.

Kollar man nya Lexus, tex Gs eller Rx450h har dom gått upp i kvalité och håller väl ungefär samma nivå som Volvo gjorde för 10år sedan roll

Och med detta sagt; De japanerna som är aktuella här höll ungefär samma kvalité då som Hyundai och Kia håller idag. Vilket duger till vardags men är verkligen inget att hurra för!

Senast redigerat av Rquired (3 mars 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg

man får väl uppgradera inredningen wink

BMW E30 (1989)
Aerodynamik ...
3 mars 2010 · 7 120 Inlägg

Seriöst, inredningen ser helt okej ut med lite småfix. Och vad spelar det för roll? I en GT-R ska det vara rått och brutalt, det ska rassla och skumpa! cool

http://image.importtuner.com/f/26606956/impp_0911_06_z+nissan_skyline+interior.jpg

http://image.turbomagazine.com/f/10514837/turp_0808_04_z+2008_nagoya_auto_trend+nissan_skyline_r32.jpg

http://image.importtuner.com/f/10108026/0805_impp_06_z+nissan_skyline_r32_gtr+garage_saurus.jpg

http://forums.forzamotorsport.net/photos/turn10_image_gallery/images/1746188/original.aspx

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/280949_nfp7t8.jpg

Sådär ja, köp en godzilla nu wink

Senast redigerat av Aerodynamik (3 mars 2010)

ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg

R32an är så mkt råare! tror den passar mig mycket bättre än bmwn. har man en bmw måste man ju skaffa solbrillor till sommaren och det har jag inte råd med! XD

BMW E30 (1989)
Aerodynamik ...
3 mars 2010 · 7 120 Inlägg

BMW kan du skaffa när du börjar bli till åren smile

CarpeDiem German Engineering
3 mars 2010 · 9 083 Inlägg

Jag kan inte så mkt om BMW men M3:an hade man valt utan tvekan wink Ljudet från rak-sexan är helt underbar big_smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg

Aerodynamik skrev:
BMW kan du skaffa när du börjar bli till åren smile

det är en bit kvar tills dess. wink då får man väl börja leta skyline nu. finns en fin i malmö smile

BMW E30 (1989)
Biggi
3 mars 2010 · 352 Inlägg

BMW M3 alla dagar i veckan!

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Ford Fiesta ST "Sveriges finaste FiestaST" (2008)
ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg

Biggi skrev:
BMW M3 alla dagar i veckan!

säg gärna varför smile

BMW E30 (1989)
CarpeDiem German Engineering
3 mars 2010 · 9 083 Inlägg

Säger sig själv när det gäller BMW M3: prestanda, komfort och kvalité smile

//CarpeDiem wink

Senast redigerat av CarpeDiem (3 mars 2010)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Rquired Allmänt envis
3 mars 2010 · 12 512 Inlägg

Tycker inte det är gamlingar som hänger runt på stan med M3, solbrillor förekommer pinsamt ofta däremot tongue

Får väl bli en M3 Ray-Ban edition någongång!

Senast redigerat av Rquired (3 mars 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Säger sig själv när det gäller BMW M3: prestanda, komfort och kvalité smile

//CarpeDiem wink

är inte ute efter komfort smile jag gillar racing!

BMW E30 (1989)
ralle_xtreme
3 mars 2010 · 283 Inlägg

Rquired skrev:
Tycker inte det är gamlingar som hänger runt på stan med M3, solbrillor förekommer pinsamt ofta däremot tongue

Får väl bli en M3 Ray-Ban edition någongång!

det kommer sälja stort yikes

BMW E30 (1989)
CarpeDiem German Engineering
3 mars 2010 · 9 083 Inlägg

ralle_xtreme skrev:

CarpeDiem skrev:
Säger sig själv när det gäller BMW M3: prestanda, komfort och kvalité smile

//CarpeDiem wink

är inte ute efter komfort smile jag gillar racing!

Du får ju racing-känsla med en M3:a, inte sant?

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Aerodynamik ...
3 mars 2010 · 7 120 Inlägg

CarpeDiem skrev:

ralle_xtreme skrev:

CarpeDiem skrev:
Säger sig själv när det gäller BMW M3: prestanda, komfort och kvalité smile

//CarpeDiem wink

är inte ute efter komfort smile jag gillar racing!

Du får ju racing-känsla med en M3:a, inte sant?

//CarpeDiem wink

Vad är mer racing med M3 än GT-R? Lite för och nackdelar kan du ju gärna säga smile

j0cke90 fotograf
3 mars 2010 · 119 Inlägg

Ja har själv funderat på båda, hade valt r32an utan att tveka OM den inte hade varit högerstyrd och haft så ful och tacky inredning(men nu var du ju inte ute efter komfort, men tänk på att du kanske vill köra längre sträckor nångång också). men e36 karossen känns som att den tappat så otroligt i status.. så kan inte direkt rekommendera nån av dem. men klarar du dig utan komfort och att köra på högersida så kör absolut r32 smile!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang