Öppet JR Luftfilter i SAAB 9-5, bra eller dåligt?

Torstensson
31 maj 2006 · 115 Inlägg

Hej har satt i ett öppet Jr filter i min SAAB 9-5 2,3 T 98 är den nån som vet eller tror att det kan vara någon fara med det MVH Torstensson

jonTe
31 maj 2006 · 5 710 Inlägg

9-5 är den sista bilen jag skulle montera öppet filter på p.g.a placeringen.
Men det är jag det smile åker rätt många 9-5:or i landet med din applikation där det "funkar hur bra som helst".

MVH Jonas
..............
Mr Lemon Satans Kung
31 maj 2006 · 467 Inlägg

Jag jör med JR har haft det i 3 år utan problem...Sköter man bara filtret så är det inga problem!!!

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
Torstensson
31 maj 2006 · 115 Inlägg

Gött å höra hörde att det inte skulle vara bra men om du har kört med det i 3 år så ska det väl inte vara nån fara :smile

jonTe
1 juni 2006 · 5 710 Inlägg

Det är skillnad på bil o bil......

MVH Jonas
..............
_Tony_ ???
17 juli 2006 · 661 Inlägg

ja,Mr Lemon har en passat, där sitter ju filtret under huven,kommer nog inte in lika mkt skit där. sabben har ju filtret under bilen, mkt dumt...kommer garanterat in mer skit därsad

mpts76
3 augusti 2006 · 12 Inlägg

Varför skulle det komma in skit där ?
Filtret sitter ju framför hjulet o ej bakom/det sänker ej in skit
Har monterat över 10 såna filter bökigt men aldrig några problem och de blir heller ej skitiga
Mvh Mp Trim & Styling

Stoffe Verkmästare
4 augusti 2006 · 97 Inlägg

Oljan från det öppna filtret har en tendens att sätta sig i LMM som så småningom slutar funka. Men precis som Jonte säger så är det många 9-5:or som rullar med denna setup, så det kommer säkert att funka ett bra tag.

jonTe
4 augusti 2006 · 5 710 Inlägg

mpts76 skrev:
Varför skulle det komma in skit där ?

Kallas luftströmmar.....och i den positionen är det rätt mycket av den varan.

mpts76 skrev:
Filtret sitter ju framför hjulet o ej bakom/det sänker ej in skit

Djupa vattenpölar....då forsar det även framåt, aj aj.

mpts76 skrev:
Har monterat över 10 såna filter bökigt men aldrig några problem och de blir heller ej skitiga

Är antalet monterade filter ett kvitto på om det är en bra eller dålig placering ? hmm
Hade du däremot demonterat 10 filter och rengjort dessa med gott resultat hade det vart annorlunda.
Men att filtrena inte blir skitiga, det tror jag inte på.....det blir alla filter annars kan man ju verkligen fundera på vart smutsen tagit vägen.....

MVH Jonas
..............
ryttersson
4 augusti 2006 · 454 Inlägg

säkert helt värdelöst men jag har monterat ett ändå å jag tycker de är tvärcoolt med ljudet smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang