fiske

dr_weber Senator
3 juni 2006 · 323 Inlägg

linkan lindgren skrev:

dr_weber skrev:

linkan lindgren skrev:

joda jag gör de de  är så jäkla kull

okej! är det svårt eller?? några tips på spön å rullar?

de är inte de lättast fiske om jag säger som så, du ska ha ett lite styvare spö de är bra

jo jag har förstått det.. man kör juh med en aning tyngre doningar när man jerkbait fiskar.. fiskar man så mycke mer än gädda med det? det är rätt lätt att få trassel med multiplikator rullar i början va?

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
Markus_C Kart & Mätningstekniker
4 juni 2006 · 701 Inlägg

Jag har i handlat ett klass 8 spö som jag ska ta gädda på. Har dock inte testat det ännu. Någon som har någon bra sida man kan handla flugor på handlar en del på FLUGOR.SE men skulle vara skoj om man hade någon mer man kan beställa ifrån.

THEBADGUY Gorgilus addictus
4 juni 2006 · 4 737 Inlägg

Markus_C skrev:
Jag har i handlat ett klass 8 spö som jag ska ta gädda på. Har dock inte testat det ännu. Någon som har någon bra sida man kan handla flugor på handlar en del på FLUGOR.SE men skulle vara skoj om man hade någon mer man kan beställa ifrån.

www.fishit.se

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
NitrousOxideSystem Zoom Zoom
4 juni 2006 · 381 Inlägg

klart man fiskar :p
mitt rekord ligger på 4.2 kg gädda big_smile

Power is Nothing Without Control
linkan lindgren
4 juni 2006 · 494 Inlägg

dr_weber skrev:

linkan lindgren skrev:

dr_weber skrev:

okej! är det svårt eller?? några tips på spön å rullar?

de är inte de lättast fiske om jag säger som så, du ska ha ett lite styvare spö de är bra

jo jag har förstått det.. man kör juh med en aning tyngre doningar när man jerkbait fiskar.. fiskar man så mycke mer än gädda med det? det är rätt lätt att få trassel med multiplikator rullar i början va?

du ska ju ha ambassadör

jag är hård som sten
linkan lindgren
15 februari 2007 · 494 Inlägg

linkan lindgren skrev:
hej undrade bar om de är nån som är fiske intreserad här på garage?, vad är största fisken du ha fåt???

ingen som har varit ute å fiskat på senaste?? mvh

jag är hård som sten
FreddeK
15 februari 2007 ·

inge pimpelfiske för min del...så kallt...usch!
men städet står framme och det binds för fullt! nu jävlar ska det fiskas fluga i år....var ju ett tag sedan...
Någon som vet någe bra flugspö för runt 5000kr?

Linkan det heter ambassadeur=) fast jag tycker calcuttaserien från shimano är underbara.

linkan lindgren
15 februari 2007 · 494 Inlägg

Freddeponken skrev:
inge pimpelfiske för min del...så kallt...usch!
men städet står framme och det binds för fullt! nu jävlar ska det fiskas fluga i år....var ju ett tag sedan...
Någon som vet någe bra flugspö för runt 5000kr?

Linkan det heter ambassadeur=) fast jag tycker calcuttaserien från shimano är underbara.

ja ja nu ska vi int va sån, var håler du till och flugfiskar da?? älv sjö??

jag är hård som sten
tobi
15 februari 2007 · 562 Inlägg

intrweserad å intreserad hatar att fiska om det ej är flugfiske då är det mera sport smile

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
JeyKay Allvetande uppfinnare
15 februari 2007 · 377 Inlägg

uppvuxen med flugspö i handen;) åker år efter år till idre i hopp om bra fiske men fan va de e dött därtongue

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
FreddeK
15 februari 2007 ·

linkan lindgren skrev:

Freddeponken skrev:
inge pimpelfiske för min del...så kallt...usch!
men städet står framme och det binds för fullt! nu jävlar ska det fiskas fluga i år....var ju ett tag sedan...
Någon som vet någe bra flugspö för runt 5000kr?

Linkan det heter ambassadeur=) fast jag tycker calcuttaserien från shimano är underbara.

ja ja nu ska vi int va sån, var håler du till och flugfiskar da?? älv sjö??

Villingberg är fina flugsjöar....en som heter trehörningen...stora öringar där. dock inplanterat men det är fin firre! sen fiskar jag det mesta här i eskilstuna...ål,gädda,regnbåge,abborre osv.
har även fiskat lite lax men svårt det där...lyckats få en på 2,5kilo i nyköpingsån...men tappat massa stora...
var fiskar du?

linkan lindgren
15 februari 2007 · 494 Inlägg

tobi skrev:
intrweserad å intreserad hatar att fiska om det ej är flugfiske då är det mera sport smile

jo nå är de mera sport nå men nå fasen är de kull att fiske på anne sät oxå

jag är hård som sten
linkan lindgren
15 februari 2007 · 494 Inlägg

Freddeponken skrev:

linkan lindgren skrev:

Freddeponken skrev:
inge pimpelfiske för min del...så kallt...usch!
men städet står framme och det binds för fullt! nu jävlar ska det fiskas fluga i år....var ju ett tag sedan...
Någon som vet någe bra flugspö för runt 5000kr?

Linkan det heter ambassadeur=) fast jag tycker calcuttaserien från shimano är underbara.

ja ja nu ska vi int va sån, var håler du till och flugfiskar da?? älv sjö??

Villingberg är fina flugsjöar....en som heter trehörningen...stora öringar där. dock inplanterat men det är fin firre! sen fiskar jag det mesta här i eskilstuna...ål,gädda,regnbåge,abborre osv.
har även fiskat lite lax men svårt det där...lyckats få en på 2,5kilo i nyköpingsån...men tappat massa stora...
var fiskar du?

försöker fiska i västebottens fjällen så mycket som möjligt, men även i jämtland, duved,

jag är hård som sten
linkan lindgren
15 februari 2007 · 494 Inlägg

JeyKay skrev:
uppvuxen med flugspö i handen;) åker år efter år till idre i hopp om bra fiske men fan va de e dött därtongue

du får väl förflytta dig da om de är så la dött där??

jag är hård som sten
FreddeK
15 februari 2007 ·

linkan lindgren skrev:

Freddeponken skrev:

linkan lindgren skrev:

ja ja nu ska vi int va sån, var håler du till och flugfiskar da?? älv sjö??

Villingberg är fina flugsjöar....en som heter trehörningen...stora öringar där. dock inplanterat men det är fin firre! sen fiskar jag det mesta här i eskilstuna...ål,gädda,regnbåge,abborre osv.
har även fiskat lite lax men svårt det där...lyckats få en på 2,5kilo i nyköpingsån...men tappat massa stora...
var fiskar du?

försöker fiska i västebottens fjällen så mycket som möjligt, men även i jämtland, duved,

Jo men då har du hur mycket vatten som helst! här i gnällbältet får man ta det som bjuds....finns mängder med regnbågssjöar...men efter tusen regnbågar lessnar man!

linkan lindgren
15 februari 2007 · 494 Inlägg

Freddeponken skrev:

linkan lindgren skrev:

Freddeponken skrev:

Villingberg är fina flugsjöar....en som heter trehörningen...stora öringar där. dock inplanterat men det är fin firre! sen fiskar jag det mesta här i eskilstuna...ål,gädda,regnbåge,abborre osv.
har även fiskat lite lax men svårt det där...lyckats få en på 2,5kilo i nyköpingsån...men tappat massa stora...
var fiskar du?

försöker fiska i västebottens fjällen så mycket som möjligt, men även i jämtland, duved,

Jo men då har du hur mycket vatten som helst! här i gnällbältet får man ta det som bjuds....finns mängder med regnbågssjöar...men efter tusen regnbågar lessnar man!

kan förstå de, nä fy va härligt fjäll naturen är,å vilken öring, nä nu vill man ut å fiska igen,

jag är hård som sten
JeyKay Allvetande uppfinnare
15 februari 2007 · 377 Inlägg

linkan lindgren skrev:

JeyKay skrev:
uppvuxen med flugspö i handen;) åker år efter år till idre i hopp om bra fiske men fan va de e dött därtongue

du får väl förflytta dig da om de är så la dött där??

joo men de e nån sorts tardition å åka dit + att de inte e så långt.. spelar igentligen inte så stor roll om man får mkt fisk eller inte bara man får komma ut lite=)

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
linkan lindgren
15 februari 2007 · 494 Inlägg

JeyKay skrev:

linkan lindgren skrev:

JeyKay skrev:
uppvuxen med flugspö i handen;) åker år efter år till idre i hopp om bra fiske men fan va de e dött därtongue

du får väl förflytta dig da om de är så la dött där??

joo men de e nån sorts tardition å åka dit + att de inte e så långt.. spelar igentligen inte så stor roll om man får mkt fisk eller inte bara man får komma ut lite=)

jo he kan ju va sant men nå är de roligt med lite fisk oxå

jag är hård som sten
Ack3
15 februari 2007 · 93 Inlägg

NitrousOxideSystem skrev:
klart man fiskar :p
mitt rekord ligger på 4.2 kg gädda big_smile

mitt rekord  är 9,6 kg smile

Turbo is the shit =)
linkan lindgren
15 februari 2007 · 494 Inlägg

Ack3 skrev:

NitrousOxideSystem skrev:
klart man fiskar :p
mitt rekord ligger på 4.2 kg gädda big_smile

mitt rekord  är 9,6 kg smile

skaplig gädda de

jag är hård som sten
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang