Angående: Vadstena nostalgi-kväll, onsdagar @ hela sommaren

Thedriftking
10 mars 2010 ·

tja,


kanske inte alla som vet att varje onsdagar i vadstena så är det träff. "börjar" runt 17:30. är vid slottet och man få komma när man vill och åka när man vill, men dom flesta kommer mellan 17:30-18:30.

alla bilar är välkomna, även motorcyklar smile  jag o pappa osv brukar åka dit varje gång med maseratin eller mercedesen om det är flera som ska med.

vilka brukar va där? och vilka kan tänka sig att dycka upp efetr att dom läst detta?

bilarna som brukar komma varierar allt från mustanger, porschar, ferraris, jänkare osv. även japanare brukar komma smile många olika sorter!

Senast redigerat av Thedriftking (11 mars 2010)

Filliloxen
11 mars 2010 · 12 Inlägg

Jag var där med cabben i sommras. dock bara en gång tror jag smile kul och kolla på bilar och gött väder. trevligt ställe smile

// Feeelix

epapower
11 mars 2010 · 593 Inlägg

När ska man vara där om man vill "ställa ut" på området? Vart där några ggr förra sommaren men kom då runt kl,18 och då va de fullt på området och ingen visste om man skulle betala ngt för köra in där heller.. Så de vore kul och få reda på hur de ligger till..

mvh

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
11 mars 2010 · 1 778 Inlägg

Kostar inget, bara att åka in om du anser att din bil ska stå där.

Tycker dock att rubriken bör ändras till "Nostalgi kväll". Träffen heter så i annonser och tidningar.

För övrigt är det en träff som är just inriktad på nostalgi. Brukar vara lokala band som spelar, oftast med smak av 50-60 talet.

Personligen skulle jag inte få för mig att åka dit med en bil som är nyare än 1970.
Visst kan man se ett lätt räknat antal "nyare" bilar där, men de är då oftast av den exklusivare typen.

Men som sagt man beslutar helt själv om man anser att sitt fordon bör stå på området och alla är välkomna!

Senast redigerat av marwin_of_sweden (11 mars 2010)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Thedriftking
11 mars 2010 ·

epapower skrev:
När ska man vara där om man vill "ställa ut" på området? Vart där några ggr förra sommaren men kom då runt kl,18 och då va de fullt på området och ingen visste om man skulle betala ngt för köra in där heller.. Så de vore kul och få reda på hur de ligger till..

mvh

om man vill ha en bra plats osv så ska man komma vid typ 17:00, kanske lite innan. jag/vi brukar komma 17:30 och ställa oss lite lägre bort smile det kostar inget, bara att åka o ställa sig smile men är ju helst bara roliga bilar som ska ställa ut, alltså har du en helt org bil som inte är någon speciell sort så är det ju inte så "bra" o ställa sig där "inne" , då kan man ställa sig lite längre bort smile



som han innan sa... ett band brukar vara där och spela, är ju lite mer rockabilly musik om jag inte tar fel på namn osv... är inte så bra på sån musik stil smile


väldigt trevligt är det där, men är mest jänkare där smile men man får komma mad nyare bilar med smile

Senast redigerat av Thedriftking (11 mars 2010)

Volvo-lollungen
11 mars 2010 · 602 Inlägg

Thedriftking skrev:

epapower skrev:
När ska man vara där om man vill "ställa ut" på området? Vart där några ggr förra sommaren men kom då runt kl,18 och då va de fullt på området och ingen visste om man skulle betala ngt för köra in där heller.. Så de vore kul och få reda på hur de ligger till..

mvh

om man vill ha en bra plats osv så ska man komma vid typ 17:00, kanske lite innan. jag/vi brukar komma 17:30 och ställa oss lite lägre bort smile det kostar inget, bara att åka o ställa sig smile men är ju helst bara roliga bilar som ska ställa ut, alltså har du en helt org bil som inte är någon speciell sort så är det ju inte så "bra" o ställa sig där "inne" , då kan man ställa sig lite längre bort smile



som han innan sa... ett band brukar vara där och spela, är ju lite mer rockabilly musik om jag inte tar fel på namn osv... är inte så bra på sån musik stil smile


väldigt trevligt är det där, men är mest jänkare där smile men man får komma mad nyare bilar med smile

Låter ju trevligt smile tittar nog förbi där nån gång smile hihi synd att man inte har jänkare, lilla Ragnar får nog stå en liten bit ifrån tongue

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
Streetfreak
11 mars 2010 · 693 Inlägg

Det är en trevlig träff i fin miljö som jag brukar besöka nåra gånger varje sommar! Olika sorters bilar där, mest jänkare och veteranbilar.  Liveband brukar spela rockabilly, skoj! Annars är jag i huskvarna folkpark på onsdagar med liknande träff med 150-200 bilar

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
Chriss3
11 mars 2010 · 58 Inlägg

Brukar åka in ibland. Är oftast rätt vettigt smile

Thedriftking
12 mars 2010 ·

Volvo-lollungen: hehe, kom du smile väldigt bra träff, måååånga fina bilar kommer smile även rätt många motorcyklar om man gillar det med smile

Streetfreak: ja, väldigt bra träff smile bra med musik osv... jag o pappa har planerat att åka till huskvara nån gång med maseratin med smile för att se hur det är därborta smile

Chriss3: trevligt, ja det brukar vara vettigt, rätt mycket folk som kommer när det är bra väder :9 ibland bjuds det ju på lite burnouter med wink

_Abbe_
12 mars 2010 · 188 Inlägg

Har varit där några ggr med, brukar vara riktigt trevligt.
Så de blir helt klart några turer dit i sommar med smile

Thedriftking
12 mars 2010 ·

_Abbe_ skrev:
Har varit där några ggr med, brukar vara riktigt trevligt.
Så de blir helt klart några turer dit i sommar med smile

kul smile roligt med lite mer japanska bilar dit smile

robininfOCUS Med lem
12 mars 2010 · 768 Inlägg

Ja det kan rekommenderas! Kommer väl upp lite mer info här snart: http://www.nostalgiafton.se/v1/dates/index.asp /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
LaaGO Konstruktör på Strömsholmen AB
15 mars 2010 · 53 Inlägg

Onsdagar i Vadstena är ju helt klart ett stående inslag i min sommar. Jättetrevligt att tuffa dit med finbilen. Fin miljö, mycket folk och trevliga bilar.

Skulle vara lite mer utrymme vid utfarten bara. wink

Thedriftking
15 mars 2010 ·

LaaGO skrev:
Onsdagar i Vadstena är ju helt klart ett stående inslag i min sommar. Jättetrevligt att tuffa dit med finbilen. Fin miljö, mycket folk och trevliga bilar.

Skulle vara lite mer utrymme vid utfarten bara. wink

hehe, vadstena är grymt trevligt smile

aa, håller med... men alltid kul o åka långstamt ut så att folk hinner se bilen/bilarna wink

Klii
15 mars 2010 · 195 Inlägg

När börjar dom träffarna igen smile?
Jag bor i Vadstena men man kan ju inte veta allt roll

Thedriftking
15 mars 2010 ·

Klii skrev:
När börjar dom träffarna igen smile?
Jag bor i Vadstena men man kan ju inte veta allt roll

vet faktisgt inte, vi brukar åka dit på onsdagar för att se om det är, är de inte så passar vi på o äter osv wink kanske nån annan som har mera koll på det än vad jag har ^^

Streetfreak
15 mars 2010 · 693 Inlägg

Börjar säkert i mitten av maj, det gör det i huskvarna folkpark

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
MrLkpg
18 mars 2010 · 37 Inlägg

Kommer garanterat dit några gånger . Får ställa tysken långt bort=)

Audi S4 "MidnightBlue" (1998)
Thedriftking
18 mars 2010 ·

MrLkpg skrev:
Kommer garanterat dit några gånger . Får ställa tysken långt bort=)

hehe, smile  detta är en sjukt trevlig träff, mkt folk att snakca med om bilar osv big_smile

dejsel
19 april 2010 · 33 Inlägg

jag brukar komma dit så många onsdagar jag kan, kommer då i min morfars mercury montclair -55 smile riktigt kul!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang