Driftsproblem Bmw 320ik -88

F_Lundberg Bmw-4-ever
22 april 2010 · 107 Inlägg

hur gick det???

Mvh Fredrik

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.."
BMW 520ia "E28" (1985)
BMW e46 320 "STCC" (2005)
RoniisH
22 april 2010 · 300 Inlägg

Undrar här med! Hur har det gått? Varit mäkta intressant att följa tråden.

_B1_
24 april 2010 · 32 Inlägg

Tjenna! Här kommer åtgärdandet av felet =P Håll i er nu. Detta var ett väldigt skumt fel. Felet var i själva verket spjällägesgivaren. Men de roliga är ju att jag har bytt den till en som ska fungera. Men grejjen var inte den att den inte fungerade på något sätt. De var att 2 stift var skiftade med varandra =S men de går ju bara o sätta givaren på ett sätt och samma med kontakten. Verkstaden kunde inte heller förklara detta. Med andra ord så var tomgång och fullgas kontakten skiftade. När bilen gick på tomgång när den var kall så gick den ju på kallstartsprogram och var inställd på viss mängd men så fort den lämnade kallstart så går den ju på givarnas information. Så när bilen då stod på tomgång så trodde systemet att den gick på fullgas och gav massa soppa=sotiga stift. När man var ute o körde och tryckte på gasen så trodde systemet att den var på tomgång och ströp bränsletillförseln=Vita stift. Rätt komiskt men ändå rätt logiskt =P Så verkstaden gjorde om kontakten emellan och bilen gick som en klocka! Min gissning är att den begagnade givaren jag fick inte är till denna bilen.. annars vetifan. Men stort tack till eran hjälp. Tror de var du fredrik som nämnde spjällägesgivaren för mig? smile Men men.. nu har jag lärt mig något av detta.

MVH Robin

F_Lundberg Bmw-4-ever
25 april 2010 · 107 Inlägg

hehehe då va det inte så svårt ändå.
gött för dig att det inte blev dyrt.
nu får du änna lägga in lite bilder på pärlan så vi får se den.

Mvh Fredrik

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.."
BMW 520ia "E28" (1985)
BMW e46 320 "STCC" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang