Öppet luftfilter till volvo 850 se 2,5.

Jensan_91
11 mars 2010 · 5 Inlägg

Tjenare, jag vill installera ett öppet luftfilter till min Volvo 850 SE 2,5 årsmodell 1995.
problemet är att jag vet inte hur jag ska göra med slangen som kommer in från sidan på luftburken!!
behöver hjälp fort!! hmmsmile

850heden
24 mars 2010 · 557 Inlägg

De väl vevhusventilationen, om den kommer från tomgångsmotorn typ, sen in i luftburken.
Den behövs inte, inte tillåtet på besiktningen men de går lika bra att köra utan. De är bara lite olja som kan komma ur den ibland.

Jensan_91
11 maj 2010 · 5 Inlägg

850heden skrev:
De väl vevhusventilationen, om den kommer från tomgångsmotorn typ, sen in i luftburken.
Den behövs inte, inte tillåtet på besiktningen men de går lika bra att köra utan. De är bara lite olja som kan komma ur den ibland.

Okej, så man skulle kunna sätta på ett vevhusfilter på den slangen då?
blir det mer omtyckt på besiktningen då kanske? =)

Marlboroman
11 maj 2010 · 8 234 Inlägg

Sätta filter på den slangen är lika illa som att köra utan.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Jensan_91
11 maj 2010 · 5 Inlägg

okej, men just nu så ligger den typ bara bredvid luftburken! :O

Pendulum
11 maj 2010 · 1 298 Inlägg

Om jag vore du skulle jag nog sätta tillbaka originalfiltret i burken, alternativt köpa ett finare insatsfilter istället. Demdär öppna filtrena på sugbilar tjälper oftast mer än de hjälper. Har du inte skärmat av de väl så kommer bilen dra mer soppa med antagligen. Jag talar av egen erfarenhet. tongue

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang