Utlandsreggade bilar!!?

Tryptofan Bi-Fuel
15 mars 2010 · 153 Inlägg

Hallå. Har grubblat ett tag på folk som har utlandsreggade bilar här i Malmö som felparkerar och slipper oftast få böter för detta. En av dessa bor i närheten och har en czechoslovakisk merca som aldrig betalar för parkeringen och parkerar alltid som ett a-hole. Så jag vill veta om det finns nå regler om hur länge man får ha en utlandsreggad  bil i sverige. Är det nåt speciellt om man fortfarande är medborgare i det land bilen är reggad?

Tack på förhand. cool

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år
Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
15 mars 2010 · 1 035 Inlägg

min trabant va innan utlands reggad men eftersom den hade gått ut i hungern så fick man ej köra den här ;(

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
gamlingen
15 mars 2010 · 5 198 Inlägg

Drfrasse skrev:
min trabant va innan utlands reggad men eftersom den hade gått ut i hungern så fick man ej köra den här ;(

va han hungrig cool

PushedRay Sir Real
15 mars 2010 · 390 Inlägg

"16 § Den som har sitt egentliga hemvist i Sverige och som
förvärvat ett fordon som avses i 12 § men som inte är
registrerat här, får under en vecka från det att fordonet
fördes in i Sverige bruka fordonet med stöd av en giltig
utländsk registrering. Detta gäller dock endast den som inte
yrkesmässigt tillverkar, transporterar eller handlar med
motordrivna fordon eller med släpfordon."

Tryptofan Bi-Fuel
15 mars 2010 · 153 Inlägg

Så han får använda bilen i sverige eller är det bara under en vecka?  smile

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år
Severin
15 mars 2010 · 1 587 Inlägg

Slå sönder bilen smile ! Han får inte ett öre för de för de landet skiter i dom haha big_smile skojjar :p

Senast redigerat av Severin (15 mars 2010)

Slaylix tratt
15 mars 2010 · 353 Inlägg

Severin skrev:
Slå sönder bilen smile ! Han får inte ett öre för de för de landet skiter i dom haha big_smile skojjar :p

det finns alltid lite sanning bakom när man säger "skoja" efteråt smile

Tryptofan Bi-Fuel
15 mars 2010 · 153 Inlägg

Har funderat på att ta hans regplåtar för då blir han väl tvungen att regga bilen i sverige..  Får se va TS säger. Säger dom att den inte är "laglig" ska jag tipsa dom vart den står. Mohahahha!!  big_smile

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år
volvoentusiasten
15 mars 2010 · 4 005 Inlägg

Tryptofan skrev:
Har funderat på att ta hans regplåtar för då blir han väl tvungen att regga bilen i sverige..  Får se va TS säger. Säger dom att den inte är "laglig" ska jag tipsa dom vart den står. Mohahahha!!  big_smile

Jag tror Transportstyrelsen säger att du inte får ta hans regplåtar... smile

gamlingen
16 mars 2010 · 5 198 Inlägg

linuslinje skrev:

Tryptofan skrev:
Har funderat på att ta hans regplåtar för då blir han väl tvungen att regga bilen i sverige..  Får se va TS säger. Säger dom att den inte är "laglig" ska jag tipsa dom vart den står. Mohahahha!!  big_smile

Jag tror Transportstyrelsen säger att du inte får ta hans regplåtar... smile

Stöld....

Tryptofan Bi-Fuel
16 mars 2010 · 153 Inlägg

TS svarade idag och man får ha bilen i sverige i 12månader sen måste man regga den som svensk bil.

*Tipsar TS*   wink

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år
trippelturbo Trucker
16 mars 2010 · 2 710 Inlägg

Sverige har haft det problemet med lastbilar oxå men där handlar det däremot om fortkörningsböter. Numera får utlandsbilar betala alla böter på PLATS.

Blir lite svårt o betala böterna på plats för parkering när chauffören inte är där..
Tycker att våra politiker är väldig tama när det kommer till vissa grejer. Vi är i 2010 o det är först idag dom börjar inse smått vad dom borde ha gjort för 20 år sen. Det är aldrig sent, men men..

Fart missbrukare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang