Steveoo
Personlig servicetekniker på Volvo
22 mars 2010
· 91 Inlägg
Friberg_v70 skrev:
Har du testat att provtrycka systemet? Om du har turbo pluspaketet så har dom en magnetventil annas inte ska stå i instruktionsboken eller registreringsbeviset tror jag.
Om de är sprickor i grenröret så kan man känna om de kommer ut något med handen.
Mvh Simon
Hur provtrycker man systemet? Tror knappast att jag har pluspaketet i min 940. Jag vet att det läcker lite mellan grenrör och turbon men det är en väldigt liten mängd.
Melin skrev:
Precis på baksidan av agget mot motor sett..
Men det är inte konstigt att du inte har mer ladd om du rycker wastegate slangen, då en org wastegate till en LTT inte orkar hålla emot högre ladd..
Dalar laddet ju mer du varvar, iså fall är det wastegaten som inte orkar hålla imot.
Är bilen inte chippad så ska du inte öka laddtrycket!
Men polarens LTT laddade utav helvete när han ryckte sin wastegate, gick upp i så högt ladd så den börja spika och tändningen slogs ifrån. Vad menar du med att det dalar? Jag kan ligga med gaspedalen i botten och den ligger på 0.6bar hela tiden.
Bilen är både bränsle- och tändchippad, dock chip köpte på tradera så vet ju inte riktigt vilken kvalité dom håller.
zippoo skrev:
en polare hade ungefär samma problem som dig ha jag för mig och då visade det sig att det var själva saken wastegaten drog i att den inte stängde riktigt..
Mitt wastegatestag går fritt.
Senast redigerat av Steveoo (22 mars 2010)