Studsande vid hjulspinn V.A.G!

Hunter XBL: FOR mxHOLGE
21 mars 2010 · 93 Inlägg

Gärna svar från ngn som själv ägt en bil med detta dilemma smile audi,seat,vw,skoda räser...

Vid hjulspinn så studsar framvagnen och dunkar riktigt illa. t.ex lite rullande på ettans växel och släpper upp kopplingen snabbt med höga varv.
Är rädd om bilen men ibland vill man släppa loss lite, har även kört blackrace för ett par år sen, mest för test.

Kommer detta försvinna med coilovers och hårda motorfästen. summan blir ju ändå 10.000 spänn smile
Nedre "dogbone" är redan bytt för 3år sen.

Juvakka
21 mars 2010 · 1 697 Inlägg

Blir så när bilen inte riktigt orkar dra loss tongue

Saab 900 "T16" (1992)
te_wik Forummoderator
21 mars 2010 · 12 813 Inlägg

För bra fäste eller för lite power wink



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Blubb
21 mars 2010 · 23 Inlägg

Hallå! Jag har samma problem med min honda ctr. Precis som många andra som också kör ctr och ja de  kommer hjälpa med nya motorbussningar. Finns även motordämpare att köpa vet dock inte om de finns till din bil och så fall var man kan köpa de. Men inne på mina bilder har ja en bild på min motordämpare. Det där som "Juvakka" skrev har inget med de att göra klart en rs orkar "dra loss"

Sarge
21 mars 2010 · 2 337 Inlägg

För lite pulver under huven, för bra grepp i däcken wink Trimma!

DasAuto
21 mars 2010 · 2 751 Inlägg

Blir så när jag jag rivstartar med Golfen med 18" på. För lite kraft, för stora hjul. Dock borde din Skoda RS ha tillräckligt med kraft. Så mycket jag har plågat Golfen smile Inget har pajjat som tur är.

Senast redigerat av DasAuto (21 mars 2010)

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Germax
21 mars 2010 · 12 086 Inlägg

Studsande hjul har med dåliga dämpare och kassa bussingar att göra.

supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
21 mars 2010 · 581 Inlägg

te_wik skrev:
För bra fäste eller för lite power wink

Mvh Tommy

Indeed smile

Annars får man reglera kraften med kopplingen, men det sliter ju mer också. (koppling)

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
titum
21 mars 2010 · 164 Inlägg

min fråga blir studsar hjulen uppåt eller studsar dem framåt bakåt i hjulhuset?

be nån kolla om du har möjlighet, alltså att länkarmslagringarna är mjuka som V.A.G bilarna brukar.....

isåf byta länkarmslagringar till poly bussningar

Skoda fabia (2005)
Volvo 940 turbo "STEALTH" (1997)
Hunter XBL: FOR mxHOLGE
21 mars 2010 · 93 Inlägg

Tack till er som svarat på min fråga.
Jag har mina misstankar på vad som behövs bytas ut. Definitivt inte mer hk! Bytt till vassare koppling.
Dämparna fram är kass och vet att det inte gör saken bättre.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang