2781
Sök

Vilket el-system borde jag använda till en B230FT?

100 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Jag har en 740GL -85 som där suttit en B230A (förgasarmotor) i som jag nu har lagt i en B230FT istället och undrar vilket elsystem jag kan använda till den? kan man ta ett vanligt elsystem från en 740 eller måste det vara från en turbo-bil?

MVH/ alex

10 287 Inlägg
24 mars 2010
På vilken sida har du batteri och luftmassemätare? har du kvar dom som på en sugis eller har du flyttat som dom sitter på turbobilarna?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Performance meck
342 Inlägg
24 mars 2010
lh 2.4 från en 940 turbo/ltt blir enklast.

Mvh viktor

100 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
det sitter som på en sugis. måste jag tvunget ha el från en turbobil?

Sharky skrev:
På vilken sida har du batteri och luftmassemätare? har du kvar dom som på en sugis eller har du flyttat som dom sitter på turbobilarna?

/Göran

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
24 mars 2010
kvant91 skrev:

Sharky skrev:

/Göran

tar du ett 2.4 så är det nästan identiska kabelpiskor, det som skiljer är olika boxar, ena härvan har spridarmotstånd monterad som är ett MÅSTE om du ska ha lågohmsspridare plus att lmmkablarna sitter på andra sidan.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

10 287 Inlägg
24 mars 2010
Då stämmer härvorna från en sugis bättre med undantaget att du måste skarva in fyra stycken motstånd. Ett i serie med varje spridare. Tex 6.8ohm/25W från ELFA.

(Om du kör lågohmiga turbospridare).

/Göran

kvant91 skrev:

Sharky skrev:

/Göran

(Groucho Marx).

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
24 mars 2010
wistfors skrev:
lh 2.4 från en 940 turbo/ltt blir enklast.

Mvh viktor

absolut enklast är ju att köpa ett eftermarknads kitt, typ vems eller megasquirt och mappa...(får mer åka också)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

10 287 Inlägg
25 mars 2010
Hur kan det vara enklare än färdig kabelhärvor från Volvo där alla kontaktdon, kabellängder etc passar direkt bolt on.
Och "åka" är inga problem även med LH2.4.

/Göran

The_Mechanic skrev:
absolut enklast är ju att köpa ett eftermarknads kitt, typ vems eller megasquirt och mappa...(får mer åka också)

(Groucho Marx).

1 008 Inlägg
25 mars 2010
Nu har ju TS en 85:a som helt saknar bränslepump eller insprutning, i detta läget skulle jag nog säga att det är enklast med Lh2.4 kablaget från Volvo 240 89-93
tar han kablage från en 7/940 får han nog räkna med att klippa och klistra en hel del.

10 287 Inlägg
25 mars 2010
TS har en 85:a 740, inte en 85:a 240. Då lirar ett elsystem från en 740 bäst för då stämmer alla längder etc för bla bränslepump mm.

TS skall dock vara medveten om att det finns två olika instrumentfabrikat till 740 med olika kontaktdon (VDO och Yazaki).

/Göran

240bns skrev:
Nu har ju TS en 85:a som helt saknar bränslepump eller insprutning, i detta läget skulle jag nog säga att det är enklast med Lh2.4 kablaget från Volvo 240 89-93
tar han kablage från en 7/940 får han nog räkna med att klippa och klistra en hel del.

(Groucho Marx).

1 008 Inlägg
26 mars 2010
Ahh, jag trodde han skulle byta/montera enbart insprutningen, skall han byta allt kablage i bilen så blir ju 7/940 att föredra smile

Sharky skrev:
TS har en 85:a 740, inte en 85:a 240. Då lirar ett elsystem från en 740 bäst för då stämmer alla längder etc för bla bränslepump mm.

TS skall dock vara medveten om att det finns två olika instrumentfabrikat till 740 med olika kontaktdon (VDO och Yazaki).

/Göran

240bns skrev:

Sök