Baklucka BMW e28 PANIK HJÄLP!!!

calleman1991 Braaaap Braaaaaap!!
31 mars 2010 · 188 Inlägg

Hej,

Ska på skidsemester snart och mina pjäxor ligger i polarns bil.

Dom ligger i bakluckan och den går nu inte att öppna!

Går det att komma åt bagaget inifrån eller vad ska jag ta mig till?

Har testat att låsa/låsa upp central låset flera gånger utan resultat samt öppna bakluckan med nyckeln.

Hjäääälp!!!

//Calle

Volvo P1800 ES "blåmesen" (1972)
Batta
1 april 2010 · 1 353 Inlägg

Om det är en sedan så tror jag det ska finnas en s.k "skidlucka" i mitten på baksätet? där man kan komma in i bagaget om man är ganska liten tongue

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
calleman1991 Braaaap Braaaaaap!!
1 april 2010 · 188 Inlägg

Ja ha kollat, sitter en skiva emellan >.<

Volvo P1800 ES "blåmesen" (1972)
falmo
1 april 2010 · 473 Inlägg

har du testat att plocka ut baksätet ?
börja med sittdynan och sedan ryggstödet

skydark
1 april 2010 · 375 Inlägg

Pratade med en kompis om detta då jag läste tråden igår. Han sa.... Prova att bryta strömmen och sedan prova med C-låset. Ska tydligen fungera på vissa modeller.


edit: han nämde något om vinkelslip med om det inte var en nära vän  wink

Senast redigerat av skydark (1 april 2010)

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
calleman1991 Braaaap Braaaaaap!!
2 april 2010 · 188 Inlägg

Går inte att fälla sätena, Eller jag ser inte hur det skulle vara fysiskt möjligt utan brutalt våld med maskin.

När man låser central låset så klickar det i bakluckan, precis som det låser/låser upp men ger inget resultat.

hjääälp!

Volvo P1800 ES "blåmesen" (1972)
Slipurson
2 april 2010 · 34 Inlägg

Är det inte som på min bil med skidluckan att "skivan" du ser egenligen är en lucka den med, jag har iaf en lucka inne i bilen bakom armstödet i baksätet, och en lucka i själva skuffen.

Audi A6 1.8T "Mr. Santorini Blue" (2001)
Volkswagen Polo 1,4 tdi "JGFen" (2007)
Janken Driver
2 april 2010 · 2 111 Inlägg

Bara o börja riva inredning... wink. Eller borra upp/valfri metod på låset. Lär väl fixas ändå?...

Det klickar alltså när ni låser upp?. Bara en gång eller två?. Var med om förut att bakluckan låste upp sig o sen låste sig direkt. Då går det ju att lösa...

Lycka till!

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang