Lukas Kooz nya bygge "Zpirit" (INTERVJU ANG. KRITIKEN UPPE NU!) (Bilder finns)

lelleal
6 april 2010 · 1 150 Inlägg

JDMCRAZE skrev:
Kan ju berätta en inside sak då smile
Detta är ju lukas 10e bil, och om man synade allt så var det tio överallt wink om man såg detaljerna..

Detta är ju något han kan och varför ska han ändra ett vinnande koncept?
Jag gillar inte showbilar, men lukas kan banne mig bygga det kan ni inte säga att han inte kan.. bygg bättre själv då? ^^

Visst det är extremt verkligen, gillar själv det cleana eller rena racebygge med så lite ljud som möjligt wink>
men med tanke på att han gör ALLT från scratch, tex så e bakbreddarna avgjutna från hans 350z sen ombyggda för och passa bak, framskärmarna e byggd från scratch med så wink

Sen har han även byggt på denna i 2 år med wink
Han är en skitschysst kille på alla sätt och vis,dem flesta som vinner pokaler blir oftast ganska malliga och så.. tänker genast på MR FUN ^^ David, som verkade tro hanj ägde allt..

Kooz tar sig tid och snacka med alla på alla träffar han e på, hur många av oss andra gör det seriöst?
Ge eloge till han för det för helvete!!

Jag röstade inte på hans bil för jag trodde han skulle vinna, jag hade själv röstat*glömde det* på 350zz's nya röda 350z wink för den stilen diggar jag stenhårt smile>

http://www1.garaget.org/gallery/archive/120949/895933_t31h2t.jpg
Lånade denna av micke smile hoppas det va OK?

Kan ju hoppas att trenden senare går mer på rena racebyggen,då skulle jag bli glad iaf smile

ok

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Legolol
6 april 2010 · 169 Inlägg

bra kvalité tråkiga byggen

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?
Volvo Amazon "RaTzOnEn" (1969)
HereComesTrouble Livsnjutare
6 april 2010 · 1 707 Inlägg

DusanMandick skrev:
Nej till hans bil. Han behöver en nystart. Det är ett bra bygge! men tråkigt

och killen behöver köpa sig en storlek större på t-shirten snart?

Och absolut nya byxor, dom där har han haft dom senaste 10 åren med smile

Mack Forum- och sitemoderator
6 april 2010 · 26 167 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

DusanMandick skrev:
Nej till hans bil. Han behöver en nystart. Det är ett bra bygge! men tråkigt

och killen behöver köpa sig en storlek större på t-shirten snart?

Och absolut nya byxor, dom där har han haft dom senaste 10 åren med smile

..och ta fram häcksaxen och göra nåt åt håret. Visst..det kanske är en synonym med konceptet "Kooz" men..vafan.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
NETTAN Girls go fast
6 april 2010 · 893 Inlägg

AirOne skrev:

HereComesTrouble skrev:

DusanMandick skrev:
Nej till hans bil. Han behöver en nystart. Det är ett bra bygge! men tråkigt

och killen behöver köpa sig en storlek större på t-shirten snart?

Och absolut nya byxor, dom där har han haft dom senaste 10 åren med smile

..och ta fram häcksaxen och göra nåt åt håret. Visst..det kanske är en synonym med konceptet "Kooz" men..vafan.

Han är ju sjuuuuukt snygg tongue
Kul att han vann men hade vart roligare om någon "vanlig person" vann. smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
Urkas Kräsen grafiker
6 april 2010 · 1 775 Inlägg

Fast börja med random personangrepp låter lite onödigt. Tråden handlar ju om hans bil och inget annat.

Whine whine!
MIKK0 Designer.
6 april 2010 · 1 260 Inlägg

Urkas skrev:
Fast börja med random personangrepp låter lite onödigt. Tråden handlar ju om hans bil och inget annat.

Håller med, prata om bilen eller inte alls.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
chrillesnakeman
6 april 2010 · 393 Inlägg

Hmmm alltid en massa gnäll från folk som är avis på kooz.Än en gång så tar svenska avundsjukan igång ock börga störas på allt kooz gör.Det tar länge att bli lika bra som kooz.Lukas kooz är våran vänn ock han bygger inte bara grymma bilar utan han är en av dom trevligaste personer som jag ock min tjej har mött.Han är ödmjuk ock har kreativiteten som krävs för att lyckas i denna brachen.Lukas är Nr:1 i sverige på att bygga showbyggen av högsta rang.

Se å lär alla istället för att gnälla på kooz.
Jag ock min tjej blev riktigt stolta över kooz än en gång när hans byggen drar hem pokaler.En gång kooz alltid kooz.Det kommer bli svårt att Slå kooz för det han åstakommer med sina händer gjorda av guld.

Grattis till dig kooz till dina fina titlar för ditt nya bygge.Skall bli kul att få se den live smile

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Hee-Maan
6 april 2010 · 3 113 Inlägg

och där va avis-snacket igång.. smile

Semper Fi
TripleC
6 april 2010 · 222 Inlägg

Säg som det är big_smile ni sponsrar han big_smile och vill inte höra kritik smile men sponsra bilen me nya bromsar så blir ja nöjd smile

Superior-Micke_J skrev:

evilaudio skrev:
de tråkiga e ju att de ser ut som alla hans byggen, inge illa menat mot kooz men allt ser likadant ut.

Detaljerna på detta bygge är mycket bättre än på hans tidigare, helheten är enligt mig iögonfallande utan att skrika efter uppmärksamhet. Enda minus jag ger är att motivet kunde ha varit vildare, det balanseras upp med att allt är gjort med mycket högre kvalitet- han har helt klart utvecklats som byggare...

Men ärligt talat vad fasen kan man göra med en bil för att "sticka ut" inom stylingträsket nuförtiden? Allt har gjorts och det går inte vara naturligt originell utan att bli direkt chockerande.

Faktiskt så föredrar jag bilar som man inte känner är för extrema; som man rätt sansat kan bedöma detaljer på- snarare än att bli avskräckt från ett virrvarr av burdusa former och skrikiga färger etc.

Jag kan nämna en annan profil vars bil jag vid första ögonkastet direkt kan likna det vid, Paintworx röda Mini. Ouch för hornhinnan säger jag bara. Men ska ge den en chans och se om den får lika högt helhetsbetyg som jag skulle vilja ge "Zpirit". Uppskattar ändå showen bakom, men inte min personliga smak... :-)

Inget bygge för dig i år Helan?

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se
TripleC
6 april 2010 · 222 Inlägg

avis på vad? sa ju åt kooz på plats att bilen är fin helt klart men det e skämmigt me dina små bromsar

cebT skrev:
och där va avis-snacket igång.. smile

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se
MIKK0 Designer.
6 april 2010 · 1 260 Inlägg

TripleC skrev:
avis på vad? sa ju åt kooz på plats att bilen är fin helt klart men det e skämmigt me dina små bromsar

cebT skrev:
och där va avis-snacket igång.. smile

Han kommenterade nog att vissa tror att man är avis så fort man inte älskar allt.


chrillesnakeman skrev:
Hmmm alltid en massa gnäll från folk som är avis på kooz.Än en gång så tar svenska avundsjukan igång ock börga störas på allt kooz gör.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
chrillesnakeman
6 april 2010 · 393 Inlägg

MIKK0 skrev:

TripleC skrev:
avis på vad? sa ju åt kooz på plats att bilen är fin helt klart men det e skämmigt me dina små bromsar

cebT skrev:
och där va avis-snacket igång.. smile

Han kommenterade nog att vissa tror att man är avis så fort man inte älskar allt.


chrillesnakeman skrev:
Hmmm alltid en massa gnäll från folk som är avis på kooz.Än en gång så tar svenska avundsjukan igång ock börga störas på allt kooz gör.

Man behöver inte gilla allt.Men man behöver inte häller gnälla om man tycker nått är fel hela tiden.Man kan hålla det inomsig ock se till helheten av vad kooz skapade nu.Klart man måste få säga vad man tycker ock tänker om bilen m,m.Men när det kommer till underbältes grejer m,m så tycker jag det har gårr för långt.Då ser jag det som att personen är riktigt avis på att kooz har så många fina bilar samt att han lyckas med att vinna priser hela tiden.Men bygger man som kooz gör riktiga showbyggen så förstår jag att man kan ta hem många titlar.
Det måste se vräkigt ut i denna brachen nu om man överhuvudtaget skall kamma hem något pris på Elmia.
I dag räcker det inte me att byta fälgar om man skall vinna på Elmia.Utan det krävs riktigt snyskigt sjukt grymma byggen om man skall sticka ut.

Så jag menar inte att man typ är avis för att man inte gillar allt kooz gör.Det är man inte tvungen till heller.Utan svenska uvundsjukan kommer till pass som jag märker det.Det är när folk börjar små gnälla på petitesser på bilen m,m samt på vilken t-shirt kooz har Eller om han har hafft lika byxor m,m i många år på utställningar m,m Jag menar bara att det är lätt att gnälla när någon har många fina bilar samt vinner mycket med det man gjort.Jag tror att många här inne vill vara i kooz käder ock få känna på känslan att ta hem så många fina titlar på Elmia som vad kooz har gjort med sina bilar.

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
262turbo
6 april 2010 · 1 004 Inlägg

chrillesnakeman skrev:
Hmmm alltid en massa gnäll från folk som är avis på kooz.Än en gång så tar svenska avundsjukan igång ock börga störas på allt kooz gör.Det tar länge att bli lika bra som kooz.Lukas kooz är våran vänn ock han bygger inte bara grymma bilar utan han är en av dom trevligaste personer som jag ock min tjej har mött.Han är ödmjuk ock har kreativiteten som krävs för att lyckas i denna brachen.Lukas är Nr:1 i sverige på att bygga showbyggen av högsta rang.

Se å lär alla istället för att gnälla på kooz.
Jag ock min tjej blev riktigt stolta över kooz än en gång när hans byggen drar hem pokaler.En gång kooz alltid kooz.Det kommer bli svårt att Slå kooz för det han åstakommer med sina händer gjorda av guld.

Grattis till dig kooz till dina fina titlar för ditt nya bygge.Skall bli kul att få se den live smile

"händer gjorda av guld" nu får du väll fan skärpa dig? fanns väll otroligt mycke mer väll byggda bilar än den?... resten låter jag vara osagt.....

Senast redigerat av 262turbo (6 april 2010)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Mack Forum- och sitemoderator
6 april 2010 · 26 167 Inlägg

Urkas skrev:
Fast börja med random personangrepp låter lite onödigt. Tråden handlar ju om hans bil och inget annat.

Ja ursäkta ursäkta då..jisses.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
chrillesnakeman
6 april 2010 · 393 Inlägg

262turbo skrev:

chrillesnakeman skrev:
Hmmm alltid en massa gnäll från folk som är avis på kooz.Än en gång så tar svenska avundsjukan igång ock börga störas på allt kooz gör.Det tar länge att bli lika bra som kooz.Lukas kooz är våran vänn ock han bygger inte bara grymma bilar utan han är en av dom trevligaste personer som jag ock min tjej har mött.Han är ödmjuk ock har kreativiteten som krävs för att lyckas i denna brachen.Lukas är Nr:1 i sverige på att bygga showbyggen av högsta rang.

Se å lär alla istället för att gnälla på kooz.
Jag ock min tjej blev riktigt stolta över kooz än en gång när hans byggen drar hem pokaler.En gång kooz alltid kooz.Det kommer bli svårt att Slå kooz för det han åstakommer med sina händer gjorda av guld.

Grattis till dig kooz till dina fina titlar för ditt nya bygge.Skall bli kul att få se den live smile

"händer gjorda av guld" nu får du väll fan skärpa dig? fanns väll otroligt mycke mer väll byggda bilar än den?... resten låter jag vara osagt.....

Jag har sett att det finns flera grymma bygge på Elmia.Men det jag menade med att kooz har händer gjorda av guld är att kooz alltid får till det med sina byggen ock skapar något tufft att titta på i våra ögon.Alla behöver inte gilla det han gör.Men att komma på så mycket samt att forma ock plasta är inte lätt.Att lyckas med plastningen som han har gjort tror inte jag är lätt att knåpa i hopp i garaget hemma.Har försökt lite ock det sket jag i att fortsätta med hehe.Kooz har inte satt på boodykittet på bilen bara utan han har gjort en grym skärmbreddning som ser toppen fint ut.Inget att klaga på där inte smile

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Oljekatt
6 april 2010 · 122 Inlägg

Säger han som sitter och rattar ett av hans rymdskepp...

Inga problem!
Bjork OEM <3
6 april 2010 · 6 957 Inlägg

Oljekatt skrev:
Säger han som sitter och rattar ett av hans rymdskepp...

lol Fast den har ju hans tant byggt.

Du säger händer av guld, byggare i Sverige som har händer av guld stavas Hilmersson, Vöx, Thollander, Tufvesson..Kooz har händer av damm av allt glasfiber (som han hanterar grymt)

Skulle vara kul med ett plåtbygge från han nån gång istället smile

OEM <3
chrillesnakeman
6 april 2010 · 393 Inlägg

Oljekatt skrev:
Säger han som sitter och rattar ett av hans rymdskepp...

Jo somliga skulle säkert kunna få det till att jag är partisk för den sakens skull:) Faktum är att jag alltid tyckt att Kooz är grym på det han gör och unik i sitt slag med sin formgivning. Han är en konstnär big time! Men självklart sticker jag inte under stol med att det finns andra talanger i branschen som är värd all credd.

Jag är jätteglad för att ha blivit vid ett ex ur Kooz-klanen. Men glöm inte att Kooz medverkat vid bygget. Suzzi har byggt den!

Senast redigerat av chrillesnakeman (6 april 2010)

Toyota Mr2 Spyder "Spite Savage Touch Of Evil" (2000)
Vispen_
6 april 2010 · 317 Inlägg

Nazgul skrev:
tyckte att finischen va sjukt fin på nya bygget ! .. klart läcker kärra. . såg även ett annat bygge som hade "apat" efter kooz design smile

Det är Hondan du tänker på väll? den orangefärgade med kolfiberhuv och som hade en liknande inredning iallafall fram mellan sätena smile

Låg och slö....
Volkswagen Golf IV GTI "liquorice low" (1998)
Nissan 200sx s13 "the opposite" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang