Jävligt omobet beteende mot polisen. (A6) Påskhelgen

myra_ Avstängd
6 april 2010 · 8 Inlägg

Googlade lite och fann diversse filmer från A6. Skrämmande för fan!!

http://www.youtube.com/watch?v=SQf8xAk2l68

http://www.youtube.com/watch?v=KtZaVMEzAKw

Pierre_r Lastbilsmekaniker
6 april 2010 · 729 Inlägg

Slår vad om att poliserna duger när det är dem själva deras släktingar eller deras bil som råkar ut för något...

myra_ Avstängd
6 april 2010 · 8 Inlägg
te_wik Forummoderator
6 april 2010 · 12 813 Inlägg

Det är sånt som kommer bli anledningen till att alla träffar så småningom bli förbjudna.

Ha 18 års gräns på tex Elmia, så slipper man massa snorungar som leker tuff inför sina kompisar.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
P_Forsman
6 april 2010 · 124 Inlägg

Så j'vla omoget, polisen gör sitt jobb, visst så känns det som lite överdrift i blan men vi ska nog vara glada att dom var där!

Eisenhut
6 april 2010 · 1 827 Inlägg

Hade det varit vilket annat land som helst så hade det bara flugit in tårgaskanoner in i folkmassan... Polisen behöver mer respekt i Sverige, på gott och ont.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
maharadja
6 april 2010 · 67 Inlägg

Eisenhut skrev:
Hade det varit vilket annat land som helst så hade det bara flugit in tårgaskanoner in i folkmassan... Polisen behöver mer respekt i Sverige, på gott och ont.

Mer respekt kommer dom aldrig få om dom inte tar i mer, men då får dom ju annan skit istället. Undrar vilket som är bäst? Konstaterar inget bara skriver ner det ^^!

Volvo s70 (1998)
Grabber Dagdrömmare
6 april 2010 · 2 836 Inlägg

Eisenhut skrev:
Hade det varit vilket annat land som helst så hade det bara flugit in tårgaskanoner in i folkmassan... Polisen behöver mer respekt i Sverige, på gott och ont.

Eller konfiskerat bilar som det gör i visa andra länder!
Jo, man skulle kunna få tillbaka sin bil för XXXXXX belöp.

Det är inget fel på poliser - det är bara folk som kan inte uppträda på rätt sätt!
Skulle själv dit men vände hem för det såg ut som en massa förstånds handikappade ( i bästa fall ) har släpps ut!

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
skydark
6 april 2010 · 375 Inlägg

Förståndshandikappade? Snacka om påhopp för alla dom   sad

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
klarrre
6 april 2010 · 502 Inlägg

I början på kvällen så tycker jag det verkade vara ganska god stämning mellan folkmassan och polisen. Folk pratade med poliserna osv. Sedan "arresterad / omhändertog" dom en person som hoppat ut framför en piketbuss, Det gjordes med vad som såg ut som överdrivet våld om man frågar mig. Det var också då folkmassan började bli hotfull och började kasta grejjer.

men jag tycker att det är onödigt att kasta grejjer på polisen. Samtidigt tycker jag att dom borde kunna "bjuda" på en dag om året när dom inte är så nitiska och bötfäller folk för en burn eller ett race. Tänk bara hur många som skulle kommit dit om dom visste att där kunde man köra å leva livet en dag utan att bli arresterad. Även om polisen var där och höll uppsikt mot tex våld och stölder.

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
Diabel
6 april 2010 · 172 Inlägg

Det är som vanligt alla jävla 16 åringar och fyllon som har inget med bilar att göra som kommer till olika events och spelar coola.  Folk kollar för mkt på teve.

Lägg av med sånt där attityd annars blir vi -som tar bilintresset på allvar- också klassade som pundare

Kör du först så väntar jag där framme
maharadja
6 april 2010 · 67 Inlägg

klarrre skrev:
I början på kvällen så tycker jag det verkade vara ganska god stämning mellan folkmassan och polisen. Folk pratade med poliserna osv. Sedan "arresterad / omhändertog" dom en person som hoppat ut framför en piketbuss, Det gjordes med vad som såg ut som överdrivet våld om man frågar mig. Det var också då folkmassan började bli hotfull och började kasta grejjer.

men jag tycker att det är onödigt att kasta grejjer på polisen. Samtidigt tycker jag att dom borde kunna "bjuda" på en dag om året när dom inte är så nitiska och bötfäller folk för en burn eller ett race. Tänk bara hur många som skulle kommit dit om dom visste att där kunde man köra å leva livet en dag utan att bli arresterad. Även om polisen var där och höll uppsikt mot tex våld och stölder.

Är man så dum i huvet att man hoppar in framför och (antar jag) är full så får man fan ta lite hårda tag. Fattar väl vilken idiot som helst att dom inte kan böja på lagarna, hur fan skulle det se ut.

Volvo s70 (1998)
The_Rebel Gréve
6 april 2010 · 497 Inlägg

te_wik skrev:
Det är sånt som kommer bli anledningen till att alla träffar så småningom bli förbjudna.

Ha 18 års gräns på tex Elmia, så slipper man massa snorungar som leker tuff inför sina kompisar.




Mvh Tommy

jag håller med om 18-års gräns för som man ser på filmerna som fanns högre upp så verkar de som om åtminstone 90% av dom man ser på filmen som är med å hetsar under det, men sen att tidningen vf.se slrev att de är raggare... de är ju för fan inte några raggare som gör sådär, man ser ju klart å tydligt att det är mini-homon som hetsar varandra och sen blir de för mycket..   de är jävligt synd att polisen inte får göra nå ordentligt som svider lite så dom lär sig hmm

skydark
6 april 2010 · 375 Inlägg

Går man in på tuben och söker på A6 2009 så ser man att även då var det snorungar och INTE raggare. Samma sak i år.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
maharadja
6 april 2010 · 67 Inlägg

gemensam sattsning nästa år på att hyra ett par lastbilar och svetsa burar på flaken och köra ner dom till mellanöstern och dumpa dom?

Volvo s70 (1998)
skydark
6 april 2010 · 375 Inlägg

Hahahahah ja det skulle vara något. Men räcker det inte att köra  ner till vättern?
denna filmen är skrämmande med folk på taket. Raggare??? Näää

http://www.youtube.com/watch?v=qrXWSYVZ-IA

OBS från 2009

Senast redigerat av skydark (6 april 2010)

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
The_Rebel Gréve
6 april 2010 · 497 Inlägg

ja då skulle dom få vara i grupp så dom blir nöjda, men istället för å hetsas med varandra får dom svettas med varandra ^^

Nilsson13 Sideway Is The Only Way.
6 april 2010 · 71 Inlägg

Diabel skrev:
Det är som vanligt alla jävla 16 åringar och fyllon som har inget med bilar att göra som kommer till olika events och spelar coola.  Folk kollar för mkt på teve.

Lägg av med sånt där attityd annars blir vi -som tar bilintresset på allvar- också klassade som pundare

Du får inte dra alla över en kam. Jag e 16 och har ett vääldigt stort bilintresse och skulle inte hålla på o kaxa med polis och va allmänt cp.

Men ärligt talat så är det rätt mycket omogna jävlar där som skulle ha stannat hemma i stället.

Hell Yeah!
Nissan 200sx s13 "RBS13" (1989)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 april 2010 · 3 929 Inlägg

Jag förstår LanarN men du får tänka på att vi snackar inte om alla 16 åringar men troligtvis den större skalan.
Jag var inte där och efter allt detta snack var det fan tur att man inte drog dit!
Uuush!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang