Någon som köpt Fälgar från abswheels.se?

Chippen88
9 april 2010 · 1 309 Inlägg

Som topi lyder undrar jag om någon köpt fälgar från abswheels.se? Hur är kvaliten och finnichen på deras fälgar?

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing
Kesler
9 april 2010 · 3 650 Inlägg

Rs4Danderyd skrev:
Var lite inne på att handla från dem men när jag såg de två ägarna på Elmia i deras monter så avstår jag. Säger inget mera!

berätta nu..

Rock-Star
9 april 2010 · 2 982 Inlägg

ABSwheels avstår jag ifrån

Senast redigerat av Residence (9 april 2010)

Masterworks
9 april 2010 ·

Kan ju vara bra och få veta vad det är som får er att avstå?

Grosshandlaren
9 april 2010 · 327 Inlägg

Raderade mina inlägg, vill inte smutskasta någon från ett första intryck.

Senast redigerat av Rs4Danderyd (9 april 2010)

MilleN
10 april 2010 · 9 108 Inlägg

Fälgarna på bilden nedan köpte jag från ABS, jag upplevde dem som riktigt hjälpsamma, det var många telefonsamtal från mig där ett tag smile Vet inte hur det är om det väl börjar strula men jag är nöjd.

Dock var det faktiskt lite problem med att balansera fälgarna, det blev aldrig riktigt hundra trots två balanseringar men lite vibrationer runt 90kmh kunde jag leva med, bara att öka till 100 istället wink Vet inte om det berodde på dålig däckgubbe (det gjordes inte under arbetstid wink) eller dåliga fälgar. Finishen var väldigt bra och jag upplevde inget färgsläpp eller liknande.

En av orsakerna till att de håller priserna nere på fälgarna är att de kan välja mellan många olika bultmönster på samma fälg genom att de borrar bulthålen på plats. Blir ju enklare att lagerhålla då. Vet inte om det är fler som gör så?

Hade absolut kunnat tänka mig att beställa därifrån igen. Hittade mina 19" till Vectran begagnade annars hade jag antagligen köpt likadana fälgar igen.

https://www1.garaget.org/archive/1/736/93179/93179-925602.jpg

OphanWitehall
10 april 2010 · 1 335 Inlägg

Jag har fälgar från ABS och jag är riktigt nöjd med dom! Snabba leveranser å inga problem alls! Kanon fina fälgar.

Wikmaan
9 juli 2021 · 1 Inlägg

Passa er för ABS wheels köpte nya hjul av dom till min BMW 5-serie 2021 direkt jag fick dom kände jag obalans i hjulen for till vår lokala däck firma och balanserade om dom men blev inte bra så jag for igen efter ungefär 2 veckor och balanserade dom igen men återigen inte bra men då jag har 3st företag och mycket att göra så fick bilen vänta nå men efter ca 2 månader tog jag tag i det och for och balanserade dom hos en annan däck firma och han då var riktigt duktig hade hållit på hela livet med hjul då såg han att 3 av hjulen var skeva att det var därför jag har fått balansera om dom men han sa på engång att han har haft flera kunder med liknande och dom har tyvärr inte fått reklamation att ABS är mycket dåliga på att hantera reklamationer men jag tänkte för mig själv det måste ju vara svammel ABS är en ganska stor firma så nå borde dom ha bra service nå men då tog jag och skrev till ABS en reklamation fick direkt till svar att jag har glidit runt med bilen i 2 månader kommer inte få något för dom och härmed är reklamationen nedlagd mycket dålig kundservice

MickeEng
9 juli 2021 · 481 Inlägg

Hallå,
Köpte mina fälgar hos ABS är supernöjd. Bra pris, fin service, jätte trevlig personal har inget negativt att säga om det här företaget. Se mitt fotoalbum.

Ford Taunus (1978)
Volvo V50 "MrWhite" (2004)
Redonred
9 juli 2021 · 1 Inlägg

Jag handlade Red Stripe fälgar och färgmatchade bult Japan Racing. Trevligt bemötande. Konstaterade för sent att de svarta partierna var ojämnt lackade, apelsinskal fläckvis. Bultarna har fattning som kräver den medföljande nyckeln - dålig passform, slits fort. Tur att en Kamasa hylsa passar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang