Hur mycket pengar rymmer en 1,5l petflaska?

FoXoN
12 april 2010 · 502 Inlägg

bollen1986 skrev:

FoXoN skrev:
Började idag med min lilla samling... 2st 10or i en 1,5l för tillfället. haha xD

Bättre än inget iaf, har själv 18 st i min 1.5L och det täcker ju knappt botten....

Ne precis, man måste ju börja nånstans. Handlar för det mesta med kort... blir inte mycke växel då. Men när man vart på krogen så brukar man kunna ha en massa växel på sig.

Nizzura Man blir ensam om man vill ha hela.
12 april 2010 · 174 Inlägg

Vad du än gör, tappa inte flaskan på tårna när den är full... wink

Själv stoppar jag alla mynt i en glasburk av modell större, sån som innehållit smörgåsgurka en gång i tiden. Tyvärr har min bank snålat in på myntmaskinen och jag får själv fylla myntrör när jag tömmer burken.

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.
Nissan 350Z GT "Kuroi" (2006)
Oxygen
14 april 2010 · 629 Inlägg

Sparar mina mynt i rör! Enkelt att bara lämna in färdigfyllda rör på banken.

joonte_ got stance?
17 april 2010 · 546 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/62471/907264_fzqipn.jpg

enklaste sättet, då har man koll på hur mycket man har

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
MilleN
17 april 2010 · 9 108 Inlägg

joonte_ skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/62471/907264_fzqipn.jpg

enklaste sättet, då har man koll på hur mycket man har

Också väldigt enkelt att nalla ett par tior om man känner sig fattig roll Det som är bra med flaskor och vissa sparbössor är ju att man måste göra sönder skitet om man ska komma åt pengarna, dom går att trycka in men inte få ut lol

Martin 9-3 Fisketokig
17 april 2010 · 2 997 Inlägg

Sparade i glassburkar i olika valörer förr.

Sedan betalade jag pizzerian en gång med 5:or och 10:or och de ville att jag fortsatte med det, tacksam för växel smile

Sista växlade syster in när hon startade eget café/servering. Gick lite växel när inte kortbetalningen fungerade första månaden smile

Så nu är det inget kvar av samlingen.
Dock har pappa en skaplig samling. Han har samlat på femmor och tior sedan urminnes tider. Sista sparbössan var en cola-burk i plast på 1 meter hög. Inget man orkar rubba ur fläcken...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
FoXoN
19 april 2010 · 502 Inlägg

har 180spänn i min flaska nu. det börjar ta sig. smile

exoop
19 april 2010 · 469 Inlägg

Arcangelus skrev:

exoop skrev:
jag försöker spara det jag kan i en dammashan eller hur det stavas smile en sån man hade svagdricka i förr

En vad? lol

ja men du vet en sån där stoor brun glasflaska dem använde förr står ofta i en trä ram så man kan bära den enkelt smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/69841/large/909395_s2wqk3.jpg

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
Jokke_
19 april 2010 · 453 Inlägg

Jag samlar enkronor i en 1,5 liters pepsiflaska. Är väl fylld till ungefär 3/4. Skulle tippa på att det är ca 6-700 kronor i den

bollen1986
20 april 2010 · 3 714 Inlägg

Har just nu bara 200kr i min flaska men botten är ju inte ens täckt så det kommer ta ett bra tag att fylla den känns det som men när den väl är full så blir det ju massor med pengar smile

Vart kan man få tag i en eller två såna Dammashan(stavning)?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
tjompa
20 april 2010 · 340 Inlägg

Damejaner heter dom där flaskorna med trätjosan runt sig. finns nog på närmaste loppis..

770_EVOLVE GREASEMONKEY
20 april 2010 · 822 Inlägg

Hade jag så många tior skulle jag kolla upp det åt dig smile

Senast redigerat av 770_EVOLVE (20 april 2010)

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
Clintan_86 Elektiker ;)
20 april 2010 · 403 Inlägg

Har nog ungefär fyllt 2/3 delar av en 1,5liters flaska smile Väger multum tongue

Sushikocken Sleeper
20 april 2010 · 3 084 Inlägg

Ja man kanske ska ta och växla in skiten man har hemma alla jävla enkronor och 5:or och tior man har i rör säkert en 13k man har i bara sånt sparade som fasen då man var liten och önskade sig småpengar i julklapp. Nu gör jag abort på plonkan så snart som jag tycker den blivit förtjock, eller så ger jag dricks.

men det vore kul att sätta sig vid ett arkadspel med 3 meter femmor också smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang