Angående: YstadTräffen Fredagar kl.20 Världens Ände

Blubb
24 april 2010 · 23 Inlägg

FatPy skrev:
Lycka till.

Man har ingen chans mot Polisen i dom frågorna.

Det kommer sluta med att du får åka in för fylla eller liknande om du är en jobbig jävel. Bara att acceptera att dom är där o lägga ner kampen emot dom.

Alltså ja har åkt fast 3 gånger (dock med lastbilen) och fått böter alla 3 gångerna men de e bara att klydda som fan så orkar dom inte bry sej och lägger ner skitet... Vet många som snackat sej ur de. Så jo man har "chans" mot Polisen för många Poliser orkar inte dra de vidare till rätten för de kostar samhället mer än vad böterna ger...

Edit: har bara betalt böter 1 gång på 3k när ja fick 6k från början.

Senast redigerat av Blubb (24 april 2010)

MrJAM
24 april 2010 · 1 464 Inlägg

Vilka kommer Fredag 30/4 ? (Valborg)

1. Andreas79 - Honda Civic Vtec
2. MrJAM - SAAB 9-3SS [Fotograferar]

Iallafall ett tag, sedan vankas det festligheter tror jag bestämt. smile

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
MrJAM
24 april 2010 · 1 464 Inlägg

Memme skrev:
Jag kommer tyvärr inte köra till Ystadträffarna framöver.. Jag har legat och kört flera mil ner till en UNDERBAR sommarträffar nere i Ystad. Men kommer detta att fortsätta så kommer jag tyvärr inte att komma ner flera gånger. Poliser vart man än kom, dom la och körde efter en till MCD och tillbaka HELA tiden fast man kör lagligt m.m.. Hur kul är detta?

Eller att de står massa besiktningsmän,Lazerkontroller och allt som finns där!

Jag orkar tyvärr inte detta, kostar en skjortan för inget!

Helsingborgträffen verkar fått mitt sug framöver, tyvärr.

Om polisen kör efter dig fast du kör lagligt, vad är då egentligen problemet? Ta det inte fel, jag har bara lite svårt att förstå ditt inlägg. Är du rädd för polisen? hmm

Är det någon som vet hur många som åkte dit igår och fick böter? För vad isåfall? Det verkar som om det var en oerhörd mängd folk som har haft problem med polisen och därmed böter, ombesiktningar och dylikt.
Är det någon som vet hur många som fick tillsägelser för faktiska olagligheter? Nån som rent av fick tillsägelse istället för böter?

Förstår att folk rent generellt inte vill ha Harry Haffa i området, men jag har svårt att förstå den enorma ogrundade rädsla som många verkar ha. Eller jag m.fl. har "bara tur var gång vi råkar på dem"?


Tråkigt också att många upplever det så störigt att de väljer bort träffen. Dock var det intressanta träffar på Elgiganten och enbart 30-40 bilar, så det kommer nog att lösa sig ändå.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
skaneraggaren
24 april 2010 · 59 Inlägg

Vilka kommer Fredag 30/4 ? (Valborg)

1. Andreas79 - Honda Civic Vtec
2. MrJAM - SAAB 9-3SS [Fotograferar]
3. Skaneraggaren - Peugeot 206 GTI


Håller mig trogen till Ystad på fredagar... Sen kan det vara hela Skånes polis distrikt där...

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
24 april 2010 · 4 418 Inlägg

MrJAM skrev:
Om polisen kör efter dig fast du kör lagligt, vad är då egentligen problemet? Ta det inte fel, jag har bara lite svårt att förstå ditt inlägg. Är du rädd för polisen? hmm

Är det någon som vet hur många som åkte dit igår och fick böter? För vad isåfall? Det verkar som om det var en oerhörd mängd folk som har haft problem med polisen och därmed böter, ombesiktningar och dylikt.
Är det någon som vet hur många som fick tillsägelser för faktiska olagligheter? Nån som rent av fick tillsägelse istället för böter?

Förstår att folk rent generellt inte vill ha Harry Haffa i området, men jag har svårt att förstå den enorma ogrundade rädsla som många verkar ha. Eller jag m.fl. har "bara tur var gång vi råkar på dem"?


Tråkigt också att många upplever det så störigt att de väljer bort träffen. Dock var det intressanta träffar på Elgiganten och enbart 30-40 bilar, så det kommer nog att lösa sig ändå.

Undrar oxå hur många som egentligen åkte fast och fick böte`r? Var det ö.h.t. någon?

Vet två bilar som gick på "omkörning" förra veckan mot mötande polis .. inte uppskattat, men blev inga böter, endas en ohygglig uppläxning! wink

Moppsen Livsnjutare
24 april 2010 · 44 Inlägg

Jill skrev:

MrJAM skrev:
Om polisen kör efter dig fast du kör lagligt, vad är då egentligen problemet? Ta det inte fel, jag har bara lite svårt att förstå ditt inlägg. Är du rädd för polisen? hmm

Är det någon som vet hur många som åkte dit igår och fick böter? För vad isåfall? Det verkar som om det var en oerhörd mängd folk som har haft problem med polisen och därmed böter, ombesiktningar och dylikt.
Är det någon som vet hur många som fick tillsägelser för faktiska olagligheter? Nån som rent av fick tillsägelse istället för böter?

Förstår att folk rent generellt inte vill ha Harry Haffa i området, men jag har svårt att förstå den enorma ogrundade rädsla som många verkar ha. Eller jag m.fl. har "bara tur var gång vi råkar på dem"?


Tråkigt också att många upplever det så störigt att de väljer bort träffen. Dock var det intressanta träffar på Elgiganten och enbart 30-40 bilar, så det kommer nog att lösa sig ändå.

Undrar oxå hur många som egentligen åkte fast och fick böte`r? Var det ö.h.t. någon?

Vet två bilar som gick på "omkörning" förra veckan mot mötande polis .. inte uppskattat, men blev inga böter, endas en ohygglig uppläxning! wink

Såg/hörde en kille som fick böter för att han körde med dimljus på och sedan som jag skrev i tidigare inlägg så fick vi tillsägelse för att vi stod i vändzonen fast vi bara TVÅ! bilar på hela gatan..

Volvo For Life Karr!
Volvo V70R AWD "Blå Tåget" (2000)
Volvo S60 2,5T "Säpo edition" (2007)
JOCKE_ST
24 april 2010 · 212 Inlägg

MrJAM skrev:

Memme skrev:
Jag kommer tyvärr inte köra till Ystadträffarna framöver.. Jag har legat och kört flera mil ner till en UNDERBAR sommarträffar nere i Ystad. Men kommer detta att fortsätta så kommer jag tyvärr inte att komma ner flera gånger. Poliser vart man än kom, dom la och körde efter en till MCD och tillbaka HELA tiden fast man kör lagligt m.m.. Hur kul är detta?

Eller att de står massa besiktningsmän,Lazerkontroller och allt som finns där!

Jag orkar tyvärr inte detta, kostar en skjortan för inget!

Helsingborgträffen verkar fått mitt sug framöver, tyvärr.

Om polisen kör efter dig fast du kör lagligt, vad är då egentligen problemet? Ta det inte fel, jag har bara lite svårt att förstå ditt inlägg. Är du rädd för polisen? hmm

Är det någon som vet hur många som åkte dit igår och fick böter? För vad isåfall? Det verkar som om det var en oerhörd mängd folk som har haft problem med polisen och därmed böter, ombesiktningar och dylikt.
Är det någon som vet hur många som fick tillsägelser för faktiska olagligheter? Nån som rent av fick tillsägelse istället för böter?

Förstår att folk rent generellt inte vill ha Harry Haffa i området, men jag har svårt att förstå den enorma ogrundade rädsla som många verkar ha. Eller jag m.fl. har "bara tur var gång vi råkar på dem"?


Tråkigt också att många upplever det så störigt att de väljer bort träffen. Dock var det intressanta träffar på Elgiganten och enbart 30-40 bilar, så det kommer nog att lösa sig ändå.

jag stämmer in här med!!! förr hade vi ju alltid besök av poliserna men vi hade trevligt iaf... mig stör de inte... såklart är det ju inte att jag "bjuder" dit dem men om dem nu vill vara där så får vi ta chansen att bli lite bundis med dem istället ju smile

för faktiskt så stör dem ju inte i det som vi alla e där för, bilTRÄFF för jag såg inte att de dök på en enda parkerad bil eller någon som körde lugnt där utan de jag såg som blev stoppade fanns det faktiskt anledningar till sen att anledningarna kanske var större eller mindre kan man ju alltid diskutera...

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?
MrJAM
24 april 2010 · 1 464 Inlägg

Moppsen skrev:
Såg/hörde en kille som fick böter för att han körde med dimljus på och sedan som jag skrev i tidigare inlägg så fick vi tillsägelse för att vi stod i vändzonen fast vi bara TVÅ! bilar på hela gatan..

Osis. Vilken tur de inte tog alla som kom körandes med felaktig belysning!

Då har vi alltså en som någon såg/hörde fick böter.

Tänkte se om det går att föra någon statistik på de mängder med trafikfarliga överträdelser som myndigheten haffar folk för, vilket avskräcker alla besökare.

Sen att de sa till er tycker jag är larvigt. De körde däremot vidare själv när jag sa till dem, så ibland underlättar det att poängtera lite vett och ettikett även för dessa damer och herrar i blått. wink

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Memme I'am AWESOME..
25 april 2010 · 2 783 Inlägg

MrJAM skrev:

Memme skrev:
Jag kommer tyvärr inte köra till Ystadträffarna framöver.. Jag har legat och kört flera mil ner till en UNDERBAR sommarträffar nere i Ystad. Men kommer detta att fortsätta så kommer jag tyvärr inte att komma ner flera gånger. Poliser vart man än kom, dom la och körde efter en till MCD och tillbaka HELA tiden fast man kör lagligt m.m.. Hur kul är detta?

Eller att de står massa besiktningsmän,Lazerkontroller och allt som finns där!

Jag orkar tyvärr inte detta, kostar en skjortan för inget!

Helsingborgträffen verkar fått mitt sug framöver, tyvärr.

Om polisen kör efter dig fast du kör lagligt, vad är då egentligen problemet? Ta det inte fel, jag har bara lite svårt att förstå ditt inlägg. Är du rädd för polisen? hmm

Är det någon som vet hur många som åkte dit igår och fick böter? För vad isåfall? Det verkar som om det var en oerhörd mängd folk som har haft problem med polisen och därmed böter, ombesiktningar och dylikt.
Är det någon som vet hur många som fick tillsägelser för faktiska olagligheter? Nån som rent av fick tillsägelse istället för böter?

Förstår att folk rent generellt inte vill ha Harry Haffa i området, men jag har svårt att förstå den enorma ogrundade rädsla som många verkar ha. Eller jag m.fl. har "bara tur var gång vi råkar på dem"?


Tråkigt också att många upplever det så störigt att de väljer bort träffen. Dock var det intressanta träffar på Elgiganten och enbart 30-40 bilar, så det kommer nog att lösa sig ändå.

Mr Jam, har inget emot polisen eller så.. Men hur kul är det att dom ligger i röven, då menar jag bara 1 meter eller så, tänk om jag hade behövt tvärbromsa det jag menar smile

Jag känner 2 stycken som åkte på böter pga fel belysning, och en annan som fick ombes för att hans bil lät för mycket.. (3"s hela vägen..)  + för högt buller inom någoting,minns ej vad.

Jag har inget emot att polisen står på "Rakan" där så kallat efterfesten är.. Men vaf*n gör dom nere på den gatan som vi alla står pakerade och tittar på bilar, eller står och stoppar bilarna just på denna vägen.. Menar då den stora PIKEBussen som stog och bara plocka in en efter en.. Vi har ju tillstånd att vara på den vägen, och dom kan hålla sig vid rundellen iallafall med bilarna AVSLAGNA. Och komma ner och titta på våra bilar.. Och inte klagar på att vi inte ska stå pakerade på sidorna eller i vändzonen..

Mvh smile

Senast redigerat av Memme (25 april 2010)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
MrJAM
25 april 2010 · 1 464 Inlägg

Memme skrev:
Mr Jam, har inget emot polisen eller så.. Men hur kul är det att dom ligger i röven, då menar jag bara 1 meter eller så, tänk om jag hade behövt tvärbromsa det jag menar smile

Har hänt mig också och det är lite enerverande. Jag körde dock med bromsljuset lysande ett tag för att markera deras närhet och det underlättade. Testa det nästa gång.

Memme skrev:
Jag känner 2 stycken som åkte på böter pga fel belysning, och en annan som fick ombes för att hans bil lät för mycket.. (3"s hela vägen..)  + för högt buller inom någoting,minns ej vad.

Då är vi uppe i 3 med olagligt ljuse och en för buller. Får se om de reagerar på mitt 3" twinpipesystem också nån kväll...

Memme skrev:
Jag har inget emot att polisen står på "Rakan" där så kallat efterfesten är.. Men vaf*n gör dom nere på den gatan som vi alla står pakerade och tittar på bilar, eller står och stoppar bilarna just på denna vägen.. Menar då den stora PIKEBussen som stog och bara plocka in en efter en.. Vi har ju tillstånd att vara på den vägen, och dom kan hålla sig vid rundellen iallafall med bilarna AVSLAGNA. Och komma ner och titta på våra bilar.. Och inte klagar på att vi inte ska stå pakerade på sidorna eller i vändzonen..

Mvh smile

Ja, det är skumt. Får hoppas vi får en bra överblick på alla de bilar "de bara plockar in en efter en" av till synes ingen anledning (?). Detta är alltså underlag som kan användas för vidare diskussioner med dem. Så är det så att de faktiskt stoppar bilar utan anledning så lär det kommas till tals.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
C-Herbst Sous Chef
25 april 2010 · 389 Inlägg

jag blev stoppad av en mc polis som vände och körde efter mig när jag var påväg till träffen, pga en dum omkörning jag gjorde strax efter sista rondellen från malmöhållet, men han var trevlig och jag fick bara en tillsägelse!

Senast redigerat av C-Herbst (25 april 2010)

Gudzilla Dåre
25 april 2010 · 182 Inlägg

OK faktist ingen som gnällt på mitt avgassystem häller dock bara 2,5" men extraktor grenrör och bara en liten full flödes dämpare i slutet låter rätt mycket med tongue

Men sen bryr jag mig inte om polisen e där alls dom får gjärna stå där, sen att dom ger böter för olagligheter som igentligen e löjliga kan ses som onödigt dock e det ju doms jobb.

Fast något som skulle vara kul att ta med i statestiken om något sånt görs e vilka poliser det e med, e det samma polis som ger all böter så kan det vara en viktig sak att veta ju tongue

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
janni_ruda BMR
25 april 2010 · 102 Inlägg

om dom nån gång skulle stoppa er pga buller så måste de göra ett dB prov annars skriv inte på lappen eller någonting. och det gör dom väldihgt sällan då det lär vara rätt kompliserat.

Volvo 745 "BMR Tuning" (1988)
AnesN Bilmekaniker
25 april 2010 · 805 Inlägg

janni_ruda skrev:
om dom nån gång skulle stoppa er pga buller så måste de göra ett dB prov annars skriv inte på lappen eller någonting. och det gör dom väldihgt sällan då det lär vara rätt kompliserat.

skriv aldrig på böter. Om det inte är självklara saker som tex lampor osv. Men vinge / buller osv kan inte en vanlig polis ge dig böter för måste komma med bil inspektions polisen och ev vid fortkörning ska du säga till dem att visa dagens test på sina lasrar. Dem måste utföra en service på dem och fastställa att dem är helt korrekta innan dem används

_Malm Aim High
25 april 2010 · 51 Inlägg

AnesN skrev:

janni_ruda skrev:
om dom nån gång skulle stoppa er pga buller så måste de göra ett dB prov annars skriv inte på lappen eller någonting. och det gör dom väldihgt sällan då det lär vara rätt kompliserat.

skriv aldrig på böter. Om det inte är självklara saker som tex lampor osv. Men vinge / buller osv kan inte en vanlig polis ge dig böter för måste komma med bil inspektions polisen och ev vid fortkörning ska du säga till dem att visa dagens test på sina lasrar. Dem måste utföra en service på dem och fastställa att dem är helt korrekta innan dem används

Just precis, gå in på http://www.trafikjuristen.se/index2.htm / framgångar, och läs vilka rättigheter vi har.

Inte fel att kunna om man väljer att stanna vid blåljus i backspegeln...........

/
André,

Horsepower sells cars, torque wins races......
MrJAM
25 april 2010 · 1 464 Inlägg

AnesN skrev:

janni_ruda skrev:
om dom nån gång skulle stoppa er pga buller så måste de göra ett dB prov annars skriv inte på lappen eller någonting. och det gör dom väldihgt sällan då det lär vara rätt kompliserat.

skriv aldrig på böter. Om det inte är självklara saker som tex lampor osv. Men vinge / buller osv kan inte en vanlig polis ge dig böter för måste komma med bil inspektions polisen och ev vid fortkörning ska du säga till dem att visa dagens test på sina lasrar. Dem måste utföra en service på dem och fastställa att dem är helt korrekta innan dem används

När de tog mitt kort så slängde en lapp i ansiktet på mig där det framgick vem, var och när lasern var kalibrerad. Behövde nästan inte ens fråga. Så det hjälper de säkerligen till med ganska omgående. Det är nog mer en oerhörd, oerhörd tur om inte deras verktyg är kalibrerade. Dom har ju trots allt varit med ett tag dessa herrar och damer. smile

F.ö. så behövs inte instrument för att mäta buller, per ce. Förde samtalet förra året och det är samma diskussion som med tonade rutor, som bekant också behöver mätverktyg. Egentligen.

De har alltså friheten att själva "avgöra" om det är ombesikning som gäller (och därtill böter). Oavsett hur många fina besikningspapper man har att visa upp. Ring och fråga vet jag.

Men visst, det är skillnad på polis och trafikpolis, men ni kan ju prova ovan diskussion med dem. lol

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Andreas79
25 april 2010 · 3 968 Inlägg

Vilka kommer Fredag 30/4 ? (Valborg)

1. Andreas79 - Honda Civic Vtec [Fotograferar]
2. MrJAM - SAAB 9-3SS [Fotograferar]
3. Skaneraggaren - Peugeot 206 GTI

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Whacker
25 april 2010 · 207 Inlägg

MrJAM skrev:

AnesN skrev:

janni_ruda skrev:
om dom nån gång skulle stoppa er pga buller så måste de göra ett dB prov annars skriv inte på lappen eller någonting. och det gör dom väldihgt sällan då det lär vara rätt kompliserat.

skriv aldrig på böter. Om det inte är självklara saker som tex lampor osv. Men vinge / buller osv kan inte en vanlig polis ge dig böter för måste komma med bil inspektions polisen och ev vid fortkörning ska du säga till dem att visa dagens test på sina lasrar. Dem måste utföra en service på dem och fastställa att dem är helt korrekta innan dem används

När de tog mitt kort så slängde en lapp i ansiktet på mig där det framgick vem, var och när lasern var kalibrerad. Behövde nästan inte ens fråga. Så det hjälper de säkerligen till med ganska omgående. Det är nog mer en oerhörd, oerhörd tur om inte deras verktyg är kalibrerade. Dom har ju trots allt varit med ett tag dessa herrar och damer. smile

F.ö. så behövs inte instrument för att mäta buller, per ce. Förde samtalet förra året och det är samma diskussion som med tonade rutor, som bekant också behöver mätverktyg. Egentligen.

De har alltså friheten att själva "avgöra" om det är ombesikning som gäller (och därtill böter). Oavsett hur många fina besikningspapper man har att visa upp. Ring och fråga vet jag.

Men visst, det är skillnad på polis och trafikpolis, men ni kan ju prova ovan diskussion med dem. lol

Kort och gott så har tyvärr polisen bra mkt mer makt än vad de flesta av dem klarar av att hantera........

Senast redigerat av Whacker (25 april 2010)

Andreas79
25 april 2010 · 3 968 Inlägg

Mina bilder från träffen i fredags 23 April - kommentera i följande tråd:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=176220

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Fidde_A4 Pro Painter
25 april 2010 · 449 Inlägg

Skönt att se att alla våra skattepengar kommer till användning! Skulle juh inte vilja veta att allt man betalar varje år inte går till nått vettigt! big_smile
Att ha 5-6 målade bilar rullande i hamnen en hel kväll e säkert gratis! wink
Men kul med nått som "lyser upp" tillvaron fram tills de blir lite varmare ute! wink

Mvh
Fidde

Sveriges första licensierade återförsäljare för Zymöl.
Driver sedan augusti 2011 www.facebook.com/PaintItAB
Audi A4 Quattro Avant "Purple Mist" (2004)
Audi 80 L "Lina" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang