Mindre projektarbete i skolan. Tips?

dcay Licenssvetsare
12 april 2010 · 927 Inlägg

Hej, jag och en polare har fått i uppgift av läraren att bygga nått i verkstan, har tillgång till det mesta inom verktyg, svets (MIG, TIG, MMA) svarv, fräs, bockningsmaskin, kap mm mm

Nått kul att bygga som ni kan tipsa om ? Behöver inte vara till bilen men det är ju alltid kul, kan vara iprincip vad som helst bara det inte är för otympligt.

Nån som byggt något i skolan som har erfarenhet inom detta?

Har kollat igenom några trådar som postats innan men inte hittat nått intressant så det behöver ni inte påpeka, gör ni det anmäler jag posten direkt.

Tack på förhand, Adam.

danne9108 Yrkeschaufför
12 april 2010 · 165 Inlägg

En riktigt cool lådbil!

te_wik Forummoderator
12 april 2010 · 12 813 Inlägg

Gör ett eget motorstativ kanske? Eller motor/växellådslyft. Enda du behöver köpa är ju en pelardomkraft resten kan du göra själv smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
dcay Licenssvetsare
12 april 2010 · 927 Inlägg

danne9108 skrev:
En riktigt cool lådbil!

Haha, hade ju vart lite fräckt men e trött på att bygga fordon just nu.. wink

te_wik skrev:
Gör ett eget motorstativ kanske? Eller motor/växellådslyft. Enda du behöver köpa är ju en pelardomkraft resten kan du göra själv smile


Mvh Tommy

Kan ju faktiskt vara en bra ide! Tack för det smile

te_wik Forummoderator
12 april 2010 · 12 813 Inlägg

dcay skrev:

te_wik skrev:
Gör ett eget motorstativ kanske? Eller motor/växellådslyft. Enda du behöver köpa är ju en pelardomkraft resten kan du göra själv smile


Mvh Tommy

Kan ju faktiskt vara en bra ide! Tack för det smile

Blästerskåp är ett annat förslag.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang