Bränsle lekage Supra Mk3 (Bild)

Hildh
17 april 2010 · 124 Inlägg

Hej,

Tankade fullt med V-Power igår och nästa gång jag använde bilen luktade det starkt med bensin i och runt bilen.

Efter en snabb kik i motorutrymmet såg jag att det kom bensin ur en liten kopp/membran/sak eller vad det nu är på bränsleskenan. (Bild)


https://www1.garaget.org/gallery/archive/68872/907051_gjsa1p.jpg
Fuelrail

Vad jag märkt när jag startar motorn är att skruven längst upp åker upp lite, och vad jag utgår rätt säkert från var bränslet läcker ut ifrån. Skruven är åtdragen så mkt det går.
Det är monterat en bränslepump på bilen, vet inte vad den heter men kommer ihåg "255l" men jag utgår från att den levererar mer än originalpumpen gör smile  Kan det vara att detta är något med bränslereturen att göra?
Pumpen kanske levererar onödigt mkt bränsle? Bilen är original i övrigt.


Snabb hjälp önskas!
Tack på förhand!

Mvh Wigge

BMW 540IA (2002)
Tab Rycketofta Racing
17 april 2010 · 292 Inlägg

det är din bränsletrycks regulator, men frågan är varför den sitter kvar, eftersom du har eftermonterad regulator, hur sitter din andra btr? innan eller efter fuelrailen?

//Rycketofta Racing
Mitsuhini
17 april 2010 · 337 Inlägg

fyller på föregående talare, som sagt din nya troligtvis walbro-pump trycker på för mycket soppa för att din original btr inte pallar så därför läcker det ut. har du ingen eftermarknads btr på returen så köp genast en, samt montera bort originalen.

Mitsubishi 3000GT VR4/TT "Mitsuhini" (1993)
Hildh
18 april 2010 · 124 Inlägg

Jag har en som sitter innan fuelrailen, ser exakt ut som denna:
http://www.jnpp.se/files/btr-aeromotive-[1].jpg

Var köper jag lättast en ny till returen då? Är det specifikt till supran eller är dom flesta universala?
Något tips på en bra inte allt för dyr?


Tack för svaren !

Mvh Wigge

Senast redigerat av Pickisen (18 april 2010)

BMW 540IA (2002)
Tab Rycketofta Racing
18 april 2010 · 292 Inlägg

duhar ju en btr? andvänd den kanske?

//Rycketofta Racing
Hildh
18 april 2010 · 124 Inlägg

Så jag ställer ner trycket på den genom att skruva in skruven uppepå?

BMW 540IA (2002)
Mitsuhini
18 april 2010 · 337 Inlägg

men btr'en ska ju sitta på returen? har du den på inmatningen? bränsletrycket vet jag inte vad det ska vara på din supra men du har ju en klocka så ta reda på vad du ska ha för tryck och skruva tills den står rätt.

alltså skruva bort originalen och koppla på din nya btr på returen, ställ trycket och fortsätt svarva gummi.

Mitsubishi 3000GT VR4/TT "Mitsuhini" (1993)
Hildh
18 april 2010 · 124 Inlägg

Kikade runt lite på internet, men om jag inte är helt ute och cyklar så ska man ta bort original Btr;n och ta en slang därifrån (returen) och koppla in i den nya jag har, (länken) så borde det fungera fin fint?

BMW 540IA (2002)
Mitsuhini
19 april 2010 · 337 Inlägg

precis, bort med originalen, vart den nu sitter, inmatningsledning från pumpen(tanken) ska gå direkt in i fuelrailen, ut ur fuelrailen sätter du en slang (returen) som går genom btr'en och sedan vidare till tanken. alternativt kan du nog fästa btr'en direkt på fuelrailen.

Mitsubishi 3000GT VR4/TT "Mitsuhini" (1993)
Hildh
3 maj 2010 · 124 Inlägg

För att slita upp denna tråd igen har jag fortsatta problem med den saken i bilden i första inlägget, det där är Ingången på Fuelrailen, och det där är en Bränsletryck dämpare, som läcker. 

har inte hört talas om en sådan förr, men den kanske är så pass oviktig att den bara är att ta bort så att det är rakt rör in till railen? smile

Vore tacksam för ett snabbt och kunnigt svar så vi kan få detta överstökat. smile

( känns inte bekvämt för hjärncellerna att sniffa soppa vare gång man tar sig en runda ^^ )

BMW 540IA (2002)
Mitsuhini
4 maj 2010 · 337 Inlägg

nu är detta bara mina egna tankar men, en bränsletrycksdämpare har samma funktion som en bränsletrycksregulator (btr) bara det att den inte går att reglera trycket på. den dämpar alltså bränslet innan det kommer till spridarna istället för en btr som håller fullt med soppa till spridarna hela tiden och dämpar trycket till returen istället. fördelen med detta är spridarna alltid har garanterat mycket bränsle (om du har tillräcklig pump alltså) så sätt din matarledning (från tanken) rakt in i fuelrailen, sedan sätter du din btr på returen och ställer in original soppatryck.

summan av kardemumman blir att du byter ut din bränsledämpare med din btr!

Mitsubishi 3000GT VR4/TT "Mitsuhini" (1993)
Hildh
5 maj 2010 · 124 Inlägg

Sliter ut skiten så får jag får möjligthet smile

Stort tack för hjälpen smile

BMW 540IA (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang