Pub bygge med biltema, förslag?

81an
20 april 2010 · 566 Inlägg

Har en byggnad med 2 isolerade rum hemma. Tänkte bygga pub/hobbyrum där. Har bardisk och bar stolar. Vill ha lite biltema på det hela, kanske göra nåt kul av bildelar. Ni kanske har gjort några roliga saker hemma som ni kan dela med er av?  ös på bara!

Andreas 940 -utan 940
20 april 2010 · 1 728 Inlägg

En sån där soffa som är tillverkad av bakpartiet från en lämplig bilmodell vore ju klockrent.
På Ebay finns det även en hel del neonskyltar med olika bilmärken och andra logos.
Ett glasbord med en V8 under är ju ganska självskrivet också. smile

Caffe
20 april 2010 · 1 436 Inlägg

Finns pubstolar med bilmärken på sitsen med, sånna ska jag skaffa så fort jag trillar över ett boende stort nog för en bar!

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
maco
20 april 2010 · 1 207 Inlägg

En huv med "barmenyn" kanske?

81an
20 april 2010 · 566 Inlägg

Andreas 940 skrev:
En sån där soffa som är tillverkad av bakpartiet från en lämplig bilmodell vore ju klockrent.
På Ebay finns det även en hel del neonskyltar med olika bilmärken och andra logos.
Ett glasbord med en V8 under är ju ganska självskrivet också. smile

Har funderat på det, men dörren in är liten. Går iof plocka i hop på plats.

81an
20 april 2010 · 566 Inlägg

Caffe skrev:
Finns pubstolar med bilmärken på sitsen med, sånna ska jag skaffa så fort jag trillar över ett boende stort nog för en bar!

ok låter fräckt.

81an
20 april 2010 · 566 Inlägg

maco skrev:
En huv med "barmenyn" kanske?

Där sa du fan nåt, har en gammal huv ståendes med smile

The_Rebel Gréve
20 april 2010 · 497 Inlägg

en stor "#BILTEMA" dekal på väggen wink   var bara tvungen när jag läste rubriken tongue

thunderbolt
20 april 2010 · 135 Inlägg

Jag tänkte också direkt på butiken BILTEMA!

Du kan ju alltid sätta pedaler istället för den "fotstången" man har fötterna på när man sitter vid baren, kanske inte så praktiskt...
Bygga en soffa av bakdelen på en bil, men det behöver ju inte vara som det brukar från en amerikanare utan t.ex från en 740, mycket billigare! tongue

81an
21 april 2010 · 566 Inlägg

Jo ja misstänkte att någon skulle tro att jag mena butiken biltema wink ska på veteranmarknad på lördag, kanske hittar något kul där!

LordLife
21 april 2010 · 998 Inlägg

81an skrev:
Jo ja misstänkte att någon skulle tro att jag mena butiken biltema wink ska på veteranmarknad på lördag, kanske hittar något kul där!

Det trodde jag också, tänkte vem fan vill ha en pub med BILTEMA som tema.

Åk till någon skrott och leta sköna säten och stolar. Eller en halv bil framför en tv så blir det lite drivein bio tongue

Senast redigerat av LordLife (21 april 2010)

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
81an
21 april 2010 · 566 Inlägg

LordLife skrev:

81an skrev:
Jo ja misstänkte att någon skulle tro att jag mena butiken biltema wink ska på veteranmarknad på lördag, kanske hittar något kul där!

Det trodde jag också, tänkte vem fan vill ha en pub med BILTEMA som tema.

Åk till någon skrott och leta sköna säten och stolar. Eller en halv bil framför en tv så blir det lite drivein bio tongue

Tänkte iaf ta ett baksäte och göra en liten soffa, har ganska mycket bildelar liggandes så det ska nog gå snickra i hop nåt smile

ekmaan hej vad gör du?
21 april 2010 · 416 Inlägg

gör barstolar av bilsäten kanske ? smile

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"
Mercedes w126 300sel "Pamela" (1987)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
21 april 2010 · 3 929 Inlägg

Bord av huvar?

Ett v8 block och en glasskiva över är ett MÅSTE i sånt här!
Gjärna något litet bord eller så med vevstakar som ben?

ESSO skyltar osv på väggarna?
Bilder på bilar också är ett måste!
Bilder på dina egna och kompisars bilar.

En gammal soppa pump? wink

Ett flipperspel hör ju också till biltema! Hör av dig om du vill fråga nått om flipperspel, jag och min far samlar på sånt wink

Biljard bord? Kanske lite väl stort.

En renoverad motor på "display" kanske? wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
81an
21 april 2010 · 566 Inlägg

ekmaan: Har funderat på det med, får kika vad som finns i mina gömmor wink

Thunderbird88: Du hade en del förslag ja smile Ett flipper är inte omöligt längre fram, som sagt så ska jag på veteranmarknad på lördag, ska försöka hitta tavlor,skyltar m.m

ShyGuy RM-operatör
21 april 2010 · 667 Inlägg

81an skrev:
ekmaan: Har funderat på det med, får kika vad som finns i mina gömmor wink

Thunderbird88: Du hade en del förslag ja smile Ett flipper är inte omöligt längre fram, som sagt så ska jag på veteranmarknad på lördag, ska försöka hitta tavlor,skyltar m.m

Vad gäller flipperspel, så hör efter med gubben som har den här sidan; http://www.vjb.se/

Har själv gjort affärer med honom, mycket nöjd! Finns mycket mer grejjer än de på sidan, så det är klart värt att maila honom!

81an
5 juli 2010 · 566 Inlägg

Har lagt upp lite bilder på min sida hur det blev. Är dock inte färdig än.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
5 juli 2010 · 3 929 Inlägg

Fattas ett flipperspel smile
Snyggt snyggt annars! big_smile
Jukebox!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Crusty69
5 juli 2010 ·

hansenracing.se dom har lite smått och gott för såna ändamål också

81an
5 juli 2010 · 566 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Fattas ett flipperspel smile
Snyggt snyggt annars! big_smile
Jukebox!

Jo det fattas en del saker än wink men som sagt är jag inte färdig än. Har ett till rum som ska donas till och fyllas med div roliga saker!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang