Saab 9-3 -07 hitta "tändningsström"

--JoNaS--
21 april 2010 · 155 Inlägg

Jag har installerat en Pioneer AVH-P4100DVD och kopplar ihop den röda ACC kabeln med den gula som jag alltid gjort på alla stereos innan.
Men kruxet är att denna Pioneer inte går att slå av helt utan jag behöver veta om någon vet något ställe där jag kan ta ström när nyckeln sätts i?
Jag vill inte behöva slå på tändningen då kan jag jag ta ström från cigarettändaren, men som sagt jag undrar om någon vet vad som får ström när endast nyckeln sätts i?

Xtravagant 1337
21 april 2010 · 1 343 Inlägg

MdS skrev:
Jag har installerat en Pioneer AVH-P4100DVD och kopplar ihop den röda ACC kabeln med den gula som jag alltid gjort på alla stereos innan.
Men kruxet är att denna Pioneer inte går att slå av helt utan jag behöver veta om någon vet något ställe där jag kan ta ström när nyckeln sätts i?
Jag vill inte behöva slå på tändningen då kan jag jag ta ström från cigarettändaren, men som sagt jag undrar om någon vet vad som får ström när endast nyckeln sätts i?

spontant känns det som att koppla ihop är fel.
De flesta stereo idag ska du ha vanlig 12V in i.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
--JoNaS--
21 april 2010 · 155 Inlägg

Jo det har den.
Alltså den gula kabeln på stereon ska ha konstant +12V och den röda ska ha +12V reglerat av tändningslåset.
Nu har jag kopplat konstant +12V även på den röda.

Den röda kabeln skulle jag vilja koppla på en +12V källa som slås på när jag sätter i nyckeln.
Jag skulle kunna koppla den på cigarettändaren men då måste tändningen vara på för att få +12V där och det vill jag inte, vill kunna spela utan att behöva slå på tändningen.

--JoNaS--
21 april 2010 · 155 Inlägg

Efter lite letande i WIS kom jag på det big_smile
Tror jag iaf.
Var precis ut och testade.
Låste upp bilen och öppnade handsfacket då lyser ju lampan, lät handsfacket stå öppet och låste bilen och då slocknade lampan.
Så där ska jag ta ACC strömmen då slås stereon på när man låser upp bilen och sedan stängs den av när man låser.
Perfekt.

Ska testa detta ikväll.

Edit: Detta funkade perfekt! Jag kopplade ACC kabeln ifrån stereon på +12V på handsfacksbelysningen.
När jag nu låser upp bilen startar stereon och när jag låser bilen slår den av.

Senast redigerat av MdS (21 april 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang