Snart fisketider (fiske upplevelser & tips/trix tråd)

FoXoN
22 april 2010 · 502 Inlägg

te_wik skrev:
Har du bilderna uppladdade på tex photobucket eller facebook så kan du högerklicka på bilden och klicka på kopiera bildadress.

Sedan skriver du klistra in länken i inlägget så är det klart.

Annars kan du klicka på Ladda upp bild till galleriet just ovanför meddelandefältet här.


Mvh Tommy

Okej, låter kanoners. Tack för hjälpen. smile Får ta och fixa lite bilder då. smile

Mvh Alex

FoXoN
22 april 2010 · 502 Inlägg

Gör ett test om detta fungerar. Om ni ser bilden så är det en bild på mina absolut favorit spinnare. smile

http://img340.imageshack.us/img340/9645/dsc00038i.jpg

FreddeK
22 april 2010 ·

foxon: finns inga bättre spinnare än dem, köpte tio stycken=) slänger upp en bild på nya flugspöet och rullen imorgon. Härligt med en fisketråd, då vet man att säsongen är igång!

te_wik Forummoderator
22 april 2010 · 12 813 Inlägg

FreddeK skrev:
foxon: finns inga bättre spinnare än dem, köpte tio stycken=) slänger upp en bild på nya flugspöet och rullen imorgon. Härligt med en fisketråd, då vet man att säsongen är igång!

Håller med, grymt bra. Kikar ni på bilden jag postade tidigare med gäddan så ser ni vad som sitter på i änden av linan wink


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
FoXoN
22 april 2010 · 502 Inlägg

FreddeK skrev:
foxon: finns inga bättre spinnare än dem, köpte tio stycken=) slänger upp en bild på nya flugspöet och rullen imorgon. Härligt med en fisketråd, då vet man att säsongen är igång!

Japp dom är sjukt gryma. Ska bli härligt att stå nere vid vattnet snart och hoppas på lycka. smile

bmx
23 april 2010 · 7 100 Inlägg

vart kan man köpa myrans spinnare? big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
bjornt herr
23 april 2010 · 321 Inlägg

te_wik skrev:

bjornt skrev:
Själv har jag min UL-utrustning liggandes konstant i skuffen, samt en uppsättning vibraxspinnare i olika färger. Finns inget roligare än när man är ute och åker i skogen och kommer fram till någon liten mysig bäck eller tjärn som ser helt ofiskad ut och man får utforska den själv. Brukar bli en del bäck- och insjööring, och en och annan abborre. Finns inget mer avkopplande än fiske.

Så mitt tips är att alltid ha fiskegrejjorna med dig, man vet aldrig när man snubblar över ett fint fiskeställe, och ha alltid spinnare med dig, de funkar helt utomordentligt i små strömmande vatten, då kan man prickkasta in bakom stenar och i lugnvatten. Det finns inget mer spännande!

Förövrigt så är kopparfärgade vibrax med röda prickar på skeden bäst, så små som möjligt.

Vad har du för vikt på dom spinnarna? Mitt spö är klassat för 2-8 gram.


Mvh Tommy

3, och framför allt 4 grams, borde vara perfekt för ditt spö. Förresten, kom ihåg att inte använda fireline eller någon annan "superlina" om ni fiskar i strömmande vatten, fiskarna kilar in mellan stenar och linan skärs av mot vassa kanter, då fungerar vanlig nylonlina mycket bättre.

bjornt herr
23 april 2010 · 321 Inlägg

bmx skrev:
vart kan man köpa myrans spinnare? big_smile

Tror dom finns på Team Sport, annars om du har ett Vestlis Fiske i närheten

bmx
23 april 2010 · 7 100 Inlägg

bjornt skrev:

bmx skrev:
vart kan man köpa myrans spinnare? big_smile

Tror dom finns på Team Sport, annars om du har ett Vestlis Fiske i närheten

team sportia finns här,men inte vestlis.
men ska kolla på berras,ska ditt idag så smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
te_wik Forummoderator
23 april 2010 · 12 813 Inlägg

bjornt skrev:
3, och framför allt 4 grams, borde vara perfekt för ditt spö. Förresten, kom ihåg att inte använda fireline eller någon annan "superlina" om ni fiskar i strömmande vatten, fiskarna kilar in mellan stenar och linan skärs av mot vassa kanter, då fungerar vanlig nylonlina mycket bättre.

Ja det låter lagom. Var får du tag på dom? Fasen typ ingen fiskeaffär här har så små spinnare. Nylonlina har jag alltid använt.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
bjornt herr
23 april 2010 · 321 Inlägg

bmx skrev:

bjornt skrev:

bmx skrev:
vart kan man köpa myrans spinnare? big_smile

Tror dom finns på Team Sport, annars om du har ett Vestlis Fiske i närheten

team sportia finns här,men inte vestlis.
men ska kolla på berras,ska ditt idag så smile

Berras vet jag att har myrans, du borde hitta dom där smile

bjornt herr
23 april 2010 · 321 Inlägg

te_wik skrev:

bjornt skrev:
3, och framför allt 4 grams, borde vara perfekt för ditt spö. Förresten, kom ihåg att inte använda fireline eller någon annan "superlina" om ni fiskar i strömmande vatten, fiskarna kilar in mellan stenar och linan skärs av mot vassa kanter, då fungerar vanlig nylonlina mycket bättre.

Ja det låter lagom. Var får du tag på dom? Fasen typ ingen fiskeaffär här har så små spinnare. Nylonlina har jag alltid använt.



Mvh Tommy

Ja det är det som är problemet, väldigt få använder minsta storleken på vibrax, därför finns de väldigt sällan i sortimentet, men kolla på Inter Sport, eller Team Sportia, eventuellt kanske du kan få dom att beställa hem.

bmx
23 april 2010 · 7 100 Inlägg

te_wik skrev:

bmx skrev:
fiskar ja med big_smile

kör mest efter gädda,men blir även mkt örings fiske här hemma efter kusten.bor ju bara ett par meter ifrån havet smile.bäckmete efter bäcköring här hemma brukar de ochså bli.
blir nog att dra iväg på söndag,kolla om isen har släppt riktigt först tongue

http://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/763184_d9z3b7.jpg
mitt bästa drag,som kanske syns wink.är så jävla effektivt på gädda!

http://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/763183_4cdm2h.jpg
spöet och rullen.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/479820_uwsibe.jpg
hemma!

Ser ut som en större modell av spöet jag har, Ett Ron Thompson?


Här är bilder på mitt spö, å rulle. Ett spelkort som visar hur liten rullen är.


http://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/911593_puoi7p.jpg
Det lätta spöet



http://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/911597_69h9gc.jpg
Abu rullen, billigare variant men funkar än så länge.




Mvh Tommy

näe ett shimano perfection är det faktiskt smile
och okuma rulle!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
te_wik Forummoderator
23 april 2010 · 12 813 Inlägg

bjornt skrev:
Ja det är det som är problemet, väldigt få använder minsta storleken på vibrax, därför finns de väldigt sällan i sortimentet, men kolla på Inter Sport, eller Team Sportia, eventuellt kanske du kan få dom att beställa hem.

Jaa ja ska va in å kika där, men dom kanske inte har börjat lägga upp fiskesaker på hyllorna än.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
te_wik Forummoderator
23 april 2010 · 12 813 Inlägg

bmx skrev:
näe ett shimano perfection är det faktiskt smile
och okuma rulle!

Aha ok. Såg bara färgen smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
skydark
23 april 2010 · 375 Inlägg

bmx skrev:
vart kan man köpa myrans spinnare? big_smile

Det brukar finnas på Tradera med.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
Brink88 President över Brinkland
23 april 2010 · 465 Inlägg

ro drag en fin sommarkväll med en folköl till, fan vad fint.
godaste fisken måste fan vara nyfångad regnbåge, lägga i en folie med salt och citronpeppar och lägga i elden,
fan vad jag vill att isarna ska släppa nu !

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
ascona-tic
23 april 2010 · 1 496 Inlägg

Ett tipps är att ta flugspöet och fiska lite horngädda när den kommer faktiskt ganska roligt en stund iallafall sen tröttnar man för där är så många! 

Put and take fisket är dyrt här i skåne typ ganska många ställe där det kostar 200-250kr för att ens doppa flugan och sen kilopris på 50kr upp till 1.5kilo så max 150 per fisk.

Vad är priserna uppåt landet på liknande fiske?

Opel Ampera (2012)
Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
te_wik Forummoderator
23 april 2010 · 12 813 Inlägg

ascona-tic skrev:
Ett tipps är att ta flugspöet och fiska lite horngädda när den kommer faktiskt ganska roligt en stund iallafall sen tröttnar man för där är så många! 

Put and take fisket är dyrt här i skåne typ ganska många ställe där det kostar 200-250kr för att ens doppa flugan och sen kilopris på 50kr upp till 1.5kilo så max 150 per fisk.

Vad är priserna uppåt landet på liknande fiske?

Det varierar en del här med. Men ser man på ädelfisket så brukar det vara en begränsning på 3 fiskar / dygnskort. Gädda och abborre får man däremot ta upp hur mkt som helst, men man måste fortfarande lösa fiskekort.

Korten brukar kosta typ 50-150kr/dygn.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
skydark
23 april 2010 · 375 Inlägg

Brink88 skrev:
ro drag en fin sommarkväll med en folköl till, fan vad fint.
godaste fisken måste fan vara nyfångad regnbåge, lägga i en folie med salt och citronpeppar och lägga i elden,
fan vad jag vill att isarna ska släppa nu !

Gärna en klick smör med. Jag hoppas på regnbåge i morgon. big_smile

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang