Kuggat teori för andra gången:D

xXSammy
5 maj 2010 · 6 590 Inlägg

Gör prov via trafiks skolan som man gör på STR's sida

Står ju vad du behöver plugga på om man svarar fel

De/Dem
MilleN
5 maj 2010 · 9 108 Inlägg

ejon_850 skrev:
Jag sa ju att om man får 49 första gångne och andra 50 så ha rman ju klarat ihop dom poängen det är ju alltid olika frågor...

Klart det är olika frågor annars hade vem som helst klarat det efter några försök. Jag förstår att du är frustrerad men lösningen är ju inte att ge bort körkorten för att vara snäll. Regler är viktigt.

STRs frågor är inte exakt samma som Trafikverkets då dom såklart är hemligstämplade men dom är allt snarlika, det finns såklart spioner som kommer ihåg frågor från proven wink

Satsa du på att göra många av STRs prov, ligger du på över 80% i snitt på dom så ska du absolut klara Trafikverkets prov.

Kanriefageln
5 maj 2010 · 18 Inlägg

MilleN skrev:

ejon_850 skrev:
Jag sa ju att om man får 49 första gångne och andra 50 så ha rman ju klarat ihop dom poängen det är ju alltid olika frågor...

Klart det är olika frågor annars hade vem som helst klarat det efter några försök. Jag förstår att du är frustrerad men lösningen är ju inte att ge bort körkorten för att vara snäll. Regler är viktigt.

STRs frågor är inte exakt samma som Trafikverkets då dom såklart är hemligstämplade men dom är allt snarlika, det finns såklart spioner som kommer ihåg frågor från proven wink

Satsa du på att göra många av STRs prov, ligger du på över 80% i snitt på dom så ska du absolut klara Trafikverkets prov.

Fast för att bli godkänd på STRS prov så måste man ha 90 %. Där jag går så kräver dom att man har ett snitt på 93 % på STRS prov på datorn för att få skriva upp tongue . Går det dåligt i början så får man plugga riktigt mycket för att få upp det snittet, lyckligtvis gjorde jag det innan jag började så jag har nu ett snitt på drygt 95 %

Senast redigerat av Kanriefageln (5 maj 2010)

ejon_850
5 maj 2010 · 878 Inlägg

Har ju gjort 13 STR prov och fått 60 plus hela tiden??

All The best
MVH
Jonas .L
MilleN
6 maj 2010 · 9 108 Inlägg

ejon_850 skrev:
Har ju gjort 13 STR prov och fått 60 plus hela tiden??

ABCF eller repetitionerna och sluttesten? Repetition och sluttest är upplagt svårare. Du bör ju faktiskt klara Trafikverkets teori om du ligger bra till på STRs sluttester.

ejon_850
6 maj 2010 · 878 Inlägg

Ja sluttest gör jag!

All The best
MVH
Jonas .L
Mofftre
7 maj 2010 · 36 Inlägg

Till mig sa dom "Gör repetitionen.", när jag frågade vad som var "bäst" att plugga inför Teorin.
Det gjorde jag också, nötte den fan, klarade den på mellan 65-70 rätt 15 gånger irad.
Sen var teorin inget problem för mig.

max_k
7 maj 2010 · 194 Inlägg

Nöt proven på internet. Och FÖRSTÅ varför svaren. Alltså man kommer ju få samma frågor o vet svaret, men man måste första varför det är så osv. Annars är det svårt.

Nöt mer o testa igen! smile Klarade själv på första, 57rätt, och uppkörningen på första, har inte gått me bilskolan alls

BMW 330xia (2006)
ejon_850
10 maj 2010 · 878 Inlägg

idag kugga man för 5te gången fyfan....

STRS distanstest detta får jag där:


http://data.fuskbugg.se/skalman01/-mmmmm.bmp

Senast redigerat av ejon_850 (10 maj 2010)

All The best
MVH
Jonas .L
FordRSC Los geht's, Schumacher
11 maj 2010 · 1 510 Inlägg

Man fan vad tråkigt att läsa! hmm Tänk ej på att det är teoriprov, utan att du sitter hemma och pluggar.

Då jag körde upp så körde jag som om det bara var en vanlig runda med farsan. Gick kanonbra.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
HONDA_CBR_600_RR
16 maj 2010 · 44 Inlägg

,men tänk på hon i kina eller vad hon bor som mislykas 970 gånger eller nåt sånt

JohanW
16 maj 2010 · 212 Inlägg

Vilka grejer det finns nu för tiden, kommer ihåg när man skrev teoriprovet, då användes inga datorer utan man blev slumpmässigt tilldelad en pärm med frågor, man skrev provet sedan fick man gå ut och vänta i 20minuter medans dom rättade. När man kom tillbaka fick man reda på resultatet, var rätt spännande. Gick också rykten om att vissa pärmar var svårare än andra wink
Har också för mig att det kunde vara ett eller flera alternativ som var rätt på varje fråga, dock var det färre än idag (30+10 frågor)

Var dock 12år sedan man skrev wink

Segt med teori men det är bara o jobba på

Mini JCW (2016)
skydark
16 maj 2010 · 375 Inlägg

JohanW skrev:
Vilka grejer det finns nu för tiden, kommer ihåg när man skrev teoriprovet, då användes inga datorer utan man blev slumpmässigt tilldelad en pärm med frågor, man skrev provet sedan fick man gå ut och vänta i 20minuter medans dom rättade. När man kom tillbaka fick man reda på resultatet, var rätt spännande. Gick också rykten om att vissa pärmar var svårare än andra wink
Har också för mig att det kunde vara ett eller flera alternativ som var rätt på varje fråga, dock var det färre än idag (30+10 frågor)

Var dock 12år sedan man skrev wink

Segt med teori men det är bara o jobba på

Hahah 12 år sen??? Då skulle du ha varit med för 22 år sen. Det var grejer det. Minns inte hur många frågor det var men inte många. Som du sa, man fick vänta en stund sedan kom dom ut med kortet.

big_smile

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
Glader9991
17 maj 2010 · 956 Inlägg

Teori provet visar vilka som inte kan plugga, men köra. Och vilka som inte kan köra men plugga.

newBadboy
17 maj 2010 · 340 Inlägg

Glader9991 skrev:
Teori provet visar vilka som inte kan plugga, men köra. Och vilka som inte kan köra men plugga.

Och med den högst intelligenta kommentaren antar jag att du inte kan något av det nämnda wink

Glader9991
17 maj 2010 · 956 Inlägg

newBadboy skrev:

Glader9991 skrev:
Teori provet visar vilka som inte kan plugga, men köra. Och vilka som inte kan köra men plugga.

Och med den högst intelligenta kommentaren antar jag att du inte kan något av det nämnda wink

Helt korrekt.

Exakt därför jag har körkort, och ska plugga på universitet.

Punkt Allmänt trevlig.
17 maj 2010 · 94 Inlägg

Jag tycker man borde införa någon spärrtid om man kuggar mer än t.ex 5 ggr. Det måste ju bevisa att man inte är redo för 5 öre, det är inte rocket-science det handlar om. Sedan när man bevisat efter en viss tid att man kan så är det bara att tuta & köra.. misslyckas 1 gång kan ju alla göra, 2 gånger också.. men 5?!

Köra en bil kan väl vem som helst, men överföra teori till praktik måste man ju ha misslyckats med om man kuggar så många gånger, för teorin ska väl användas i praktiken också? Eller har jag helt fel.. ?

Sunt förnuft kommer man långt med, när jag tog kortet så läste jag boken en gång och gjorde proven på körskolan, därefter klarade jag teorin direkt (63 av 65 rätt) och därefter uppkörningen.

Senast redigerat av Punkt (17 maj 2010)

ShyGuy RM-operatör
17 maj 2010 · 667 Inlägg

OT

Glader9991 skrev:

newBadboy skrev:

Glader9991 skrev:
Teori provet visar vilka som inte kan plugga, men köra. Och vilka som inte kan köra men plugga.

Och med den högst intelligenta kommentaren antar jag att du inte kan något av det nämnda wink

Helt korrekt.

Exakt därför jag har körkort, och ska plugga på universitet.

Nej, du har nog fått ett vaktmästarjobb. Viss skillnad;)
För med logiken i din "första" kommentar, så kan ingen ta körkort? Eller har jag missförstått det?

Punkt har ju en poäng i spärrtiden. Ingen dum idé alls.

Kanriefageln
17 maj 2010 · 18 Inlägg

Glader9991 skrev:
Teori provet visar vilka som inte kan plugga, men köra. Och vilka som inte kan köra men plugga.

Så om jag får alla rätt på uppskrivningen så kan jag inte köra? lol

Andromeda Rumpmas
19 maj 2010 · 3 860 Inlägg

Enkelt, plugga!

Jag tycker lite synd om de som har inställningen att "läsa böcker är fett ghey, finns det ingen genväg?"
En vettig studieteknik har man alltid nytta av, och gör studielivet så otroligt mycket enklare. Offra några timmar på att sätta dig ned med teoriboken och Word och destillera ned den till ett sammanfattande kompendium. Nu är det jobbiga gjort, och du kan slänga teoriboken, och istället plugga på ett kompendium som innehåller all information på en femtedel av sidantalet. Dessutom har redan mycket av texten fastnat när du bearbetat den istället för att bara skumma igenom den. Nu har du ju läst noggrant och tänkt igenom texten för att kunna sålla och skriva om den så att den upptar mindre plats. När hjärnan får använda texten och formulera om den fastnar den mycket bättre. Diskutera med körskoleläraren eller andra du känner som har körkort varför reglerna är som dom är.

Det är viktigt att förstå sambanden, mycket viktigare än att bara kunna en massa släpvagnsvikter utantill är att förstå hur man tänkt när man stiftade regelverket kring släpvagnar. Precis som att det är meningslöst att lära sig ett matematiskt problem med fördefinierade värden utantill men utan att förstå formeln man använder för att beräkna det. Byt ut värdena, så sitter du fast igen om du inte har förståelsen.

Sedan kan man tycka vad man vill om teoriprovets nödvändighet. Själv anser jag dock inte att man kan framföra en bil på ett säkert sätt utan att känna till sina skyldigheter i trafiken (det är just vad det är, en lista på skyldigheter som avgränsar vad som är tillåtet då allt är tillåtet i trafiken i grunden). Hur man sedan tillämpar reglerna i praktiken och planerar sin körning bedöms ju på uppkörningen. Dock kommer det i trafiken uppstå situationer som aldrig uppstod på uppkörningen, och då gäller det att kunna hantera även dessa. En del kommer att involvera mottrafikanter som "gör rätt för sig" och då gäller det att veta t ex vem som i det aktuella fallet har väjningsplikt. Det ena utesluter dock inte det andra, och visst finns det gott om folk som är duktiga på teorin som inte kan köra bil bra, och vice versa. De flesta klarar dock både och fullt tillfredsställande. Jag lägger märke till en lite tråkig attityd mot "plugghästar" i vissa inlägg här som får mig att fundera lite över om vissa uppnått körkortsåldern än.
Sedan måste man ju givetvis sätta en lägsta gräns för vad som kan anses godkänt. Och alla förstår säkert varför man inte kan sitta och göra en massa undantag om folk nästan klarar den. Det är bara att bita ihop och komma igen.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang