Hjälp med rc bil

bassebass
30 april 2010 · 13 Inlägg

www.radiostyrda-modeller.se är det här något och ha artikel nummer Radiostyrda bilar - 1:10 - Lightning Streetracer BL 4000 -

Sajhmon
14 maj 2010 · 66 Inlägg

Jag har själv en metanol driven monstertruck 1:8 rcbil 4-hjulsdrift. riktigt rolig att köra med. speciellt på grus och i snö!
om du gillar att mecka så rekommenderar jag en metanol bil. Blir ganska mycket meck med en sådan bil. Ganska mycket småpil så det gäller att vara fingerfärdig!  Sen ett plus med en metanoldriven är ju ljudet, det får man inte med en eldriven.
Annars är det  inte så mycket skillnad du kan ju få en eldriven att gå princip lika snabbt som en metanol driven.  kanske skiljer lite i pris.
Dragstart är ju ett problem som man brukar rycka sönder då och då. Jag tröttna på det och köpte ett riktigt bra snöre som har hållit sen dess, ska inte säga för mycket nu jag drar väll snart av den igen!

Men braaaaaaaa // Sajhmon
BMW 328 (1998)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
14 maj 2010 · 3 929 Inlägg

KAN gå lika fort?
El bil ÄR snabbare!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Noxxer
15 maj 2010 · 1 482 Inlägg

Går väll ganska jämt ut igentligen.

Har ju mest med klocka och drev att göra. Samt växellåda på nitro bilar.

Det går att få ett fruktansvärt acc med nitrobilar också. Buku pipa och portat foder m.m på en nitro ger nå in i satans med axx. Kan lätt jämnföras med borstlöst.

BLT Service
Theracords Music Label
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang