Lågt ladd, Fast ändå inte Audi A3 1,8

Luddeliten
28 april 2010 · 6 Inlägg

Hejsan!

Jag chippade min bil nyss och då när dom provåkte den tyckte dom att laddet var lite lågt (0,95) så då kollade dom en slang mellan, vet inte va det heter..Men slangen sitter på en liten nippel som pekar mot föraren (på insuget?) upp till vad som ser ut som en liten klocka.
Snubben blåste i slangen och kunde göra det utan större svårighet (slangen var av) och sa att det inte var bra alls och nåt med mangetventilen kanske behövdes bytas, nu kan jag blåsa i den där slangen igen utan svårighet rakt in i insuget TROR jag det är, han sa att det inte var bra så nu undrar jag vad det kan vara :S

...Om ni inte fattar så kanske jag kan förklara bättre 

Hjälp!

Tack på förhand!

Mvh // ludde

Citroën 2cv "Ap-gunga" (1990)
Audi-powah
28 april 2010 · 497 Inlägg

hörs som slangen som går ifrån isuget till dumpen och det är inte bra om den läcker det är trots allt den som öppnad dumpen så trycket går ut när man släpper gasen turbon kan ta skada av det på grund av att trycket stutsar tillbacka till turbon du borde ha en väldigt slö spool up effeklt om det är på det visset jag skulle själv byt ut till ordenkliga kablar orginalkablarna suxs mer eller mindre finns bra märken för de och sen skulle jag byt ut dumpen till tt dumpen och byt ut magnet ventilen till en bättre tex n75j tror jag den hette har glömt det är mer eller mindre ett måste om du har trimmat bilen.
och en sak till man trimmar aldrig! bilen innan den är trycktestad och felsökt ordenkligt! både motorn och turbon kan säga godnatt ganska kvickt annars. det är trots allt säkerhets marginaler man gör runt när man chippar osv.
tex har du läckage i turbosystemet för turbon jobba grymmt mycket för att upperätthålla laddet och det är inte bra. jag skulle kört lungt med bilen till du fixat det annars kan det stå dig dyrt.

Audi S3 "Quattro" (2002)
Luddeliten
29 april 2010 · 6 Inlägg

fy fan....aa får väll köra lugnt tills jag vet va det är då!

Tack för svaret!

Jag ringde chippfirman och han sa att det inte var något farligt att det gick att blåsa i slangen bara den andra killen som hade fattat fel. men den ska pysa lite efter gaspådrag va?

Senast redigerat av Luddeliten (29 april 2010)

Citroën 2cv "Ap-gunga" (1990)
Audi-powah
30 april 2010 · 497 Inlägg

när du släpper gasen ska det pysa lite ja helt korrekt det är dumpen som släpper ut trycket i luftburken när det bildasset vacum i insuget som öppnar dumpenskolv.

Audi S3 "Quattro" (2002)
Luddeliten
1 maj 2010 · 6 Inlägg

bra då är det lugnt! tack tack! (:

Citroën 2cv "Ap-gunga" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang