Audi 60 L 1971 uppfixning och renovering (långtidsprojekt)

te_wik Forummoderator
1 maj 2010 · 12 813 Inlägg

Lova mig att du inte förstör den genom att ta upp hål å grejjer för högtalare. smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Nosliwe
1 maj 2010 · 2 024 Inlägg

Håller med te_wik, använd bara original hålen och inget annat.

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
karrokaja
1 maj 2010 · 25 Inlägg

exakt det jag tänkt mej;)

Ska lixom försöka baka in det hela så att det näst intill inte syns, samtidigt som jag INTE ska bygga om bilen bara för att få plats med nya grejer. i värsta fall får väl mina grejer stå på golvet:p haha

Tar gärna tips på bra men små musiklösningar:)

Vet att det är lite onödigt att börja med smådetalljer så här i början, men jag vill lixom fnula på dessa lösningar då dom ska vara snygga och se tidsenliga ut;)

Audi 60L (1971)
te_wik Forummoderator
1 maj 2010 · 12 813 Inlägg

karrokaja skrev:
exakt det jag tänkt mej;)

Ska lixom försöka baka in det hela så att det näst intill inte syns, samtidigt som jag INTE ska bygga om bilen bara för att få plats med nya grejer. i värsta fall får väl mina grejer stå på golvet:p haha

Tar gärna tips på bra men små musiklösningar:)

Vet att det är lite onödigt att börja med smådetalljer så här i början, men jag vill lixom fnula på dessa lösningar då dom ska vara snygga och se tidsenliga ut;)

Det låter som att du börjat i rätt ände du! smile Planerar innan du börjar, inte många som gör så. Jag har lite problem med det också, därför har mitt projekt gått lite saktare än det skulle gjort.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
karrokaja
1 maj 2010 · 25 Inlägg

Hehe...fast jag tycker du verkar ganska strukturerad i din tråd.
Dessutom gör du ALLT själv;) jag seg surfar ju på bröder och mekaniker och inneboende tyskar...:p

Audi 60L (1971)
te_wik Forummoderator
1 maj 2010 · 12 813 Inlägg

karrokaja skrev:
Hehe...fast jag tycker du verkar ganska strukturerad i din tråd.
Dessutom gör du ALLT själv;) jag seg surfar ju på bröder och mekaniker och inneboende tyskar...:p

Haha, tycker jag rört om det alldeles för mkt. Brukar ha bättre koll smile

Inneboende tyskar? Whaat? cool



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
karrokaja
1 maj 2010 · 25 Inlägg

te_wik skrev:

karrokaja skrev:
Hehe...fast jag tycker du verkar ganska strukturerad i din tråd.
Dessutom gör du ALLT själv;) jag seg surfar ju på bröder och mekaniker och inneboende tyskar...:p

Haha, tycker jag rört om det alldeles för mkt. Brukar ha bättre koll smile

Inneboende tyskar? Whaat? cool



Mvh Tommy

Men du vet vad du vill och du kommer ju dit;)

HAHAHA!! nej alltså hos morsan där bilen står nu där bor det en tysk kille som är en hejare på det mesta.
Jag är också tysk men varken kille eller hejare:p

Jaja...
Behöver hjälp men att hitta delar... är det någon som vet vart man kan få tag i delar?
Har vänt ut och in på intranätet och det enda jag hittar är skitdyra grejer på ebay:(
Eller kanske en sida där man kan se vilka andra bilmärken som kör med samma del?

Audi 60L (1971)
te_wik Forummoderator
1 maj 2010 · 12 813 Inlägg

Vad för delar är du ute efter?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
karrokaja
1 maj 2010 · 25 Inlägg

te_wik skrev:
Vad för delar är du ute efter?


Mvh Tommy

ehrem... lite grovt sådär. bromsar helt nytt allting;)
stötdämpare
topplockspackning.
luftfilter (går dock att hita relativt lätt)
Hela elchabraket (det är typ ruttet:p) Men det kan man ju göra själ ocksåwink
växelåda.
samtliga slangar som går hit och dit. (också nånting som inte är så svårt att hitta, känns som standard på sånt, en slangklämma och saken är biff:p)

Audi 60L (1971)
te_wik Forummoderator
1 maj 2010 · 12 813 Inlägg

aha ok, en hel bil me andra ord wink Kika här; http://www.audiersatzteile.de/liste.php … t_markwg=0




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
karrokaja
1 maj 2010 · 25 Inlägg

te_wik skrev:
aha ok, en hel bil me andra ord wink Kika här; http://www.audiersatzteile.de/liste.php … t_markwg=0




Mvh Tommy

Precis:p den är fin utanpå...men den läcker lite, pruttar knasigt och startar inte;)
Haha!! men det ska jag som sagt försöka ge mej på. Det dumma är att jag aldrig lagat en bil förut.
Bara trasiga digitalkameror:/ men det är ju en viss skillnad:p
Vi får se hur det gårsmile

Tack för sidan!!! underbart:)
Nu är det bara att öppna plånboken, få ont i magen av förlusten och sedan få ont i magen av lycka när pryttlet kommer:D

Audi 60L (1971)
te_wik Forummoderator
1 maj 2010 · 12 813 Inlägg

Det kan svida lite men det är det värt smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Nerik
1 maj 2010 · 59 Inlägg

Det här ska följas! Lycka till med Audin smile

Carlén
1 maj 2010 · 1 801 Inlägg

Härligt projekt, detta ska följas.

McLoving
1 maj 2010 · 112 Inlägg

Fin Ådi du fått tag på!

Denna tråd ska följas med stort intresse!

Please be patient, monkey learning to drive!
karrokaja
1 maj 2010 · 25 Inlägg

Carlén skrev:
Härligt projekt, detta ska följas.

Nerik skrev:
Det här ska följas! Lycka till med Audin smile

McLoving skrev:
Fin Ådi du fått tag på!

Denna tråd ska följas med stort intresse!

Ja jag hoppas det ska bli nånting av detta:)

Visst kommer det att svida på ekonomin, Har ju 3 akvarium ett hyreshus som ska renoveras till verkstad och en lägenhet att sköta om:) En svetsar utbildning som ligger och väntar samt en pojkvän:p

Kul att få lite läsare, ni får jätte gärna komma med förslag och idéer på hur allt ska fixas:)
Gärna lackeringstips då lite av bilens lack är skadad, men det är nog det sista jag gör på den....

Audi 60L (1971)
LeafBox Lat Perfektionist
1 maj 2010 · 6 359 Inlägg

klart tuffaste bilen!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
ozzian
1 maj 2010 · 37 Inlägg

haha jag tyckte väll att jag kände igen parkeringen på norrtuna. XD Sen slog det mig att du har spelat saxofon med staffan på eneskolan för några år sen. Men riktigt fin bil du fått tag på big_smile Lycka till med projektet.
MVH ossian som också spelade saxofon med staffan big_smile

karrokaja
1 maj 2010 · 25 Inlägg

ozzian skrev:
haha jag tyckte väll att jag kände igen parkeringen på norrtuna. XD Sen slog det mig att du har spelat saxofon med staffan på eneskolan för några år sen. Men riktigt fin bil du fått tag på big_smile Lycka till med projektet.
MVH ossian som också spelade saxofon med staffan big_smile

Va i helvete?? HAHAHA!!!
Helt sjukt ju! var det du som kom på den där låten... som du döpte till dog food??
Och kalle som var med...minns du honom? han körde grymmaste solot haha...
Spelar du fortfarande?

Audi 60L (1971)
ozzian
1 maj 2010 · 37 Inlägg

karrokaja skrev:

ozzian skrev:
haha jag tyckte väll att jag kände igen parkeringen på norrtuna. XD Sen slog det mig att du har spelat saxofon med staffan på eneskolan för några år sen. Men riktigt fin bil du fått tag på big_smile Lycka till med projektet.
MVH ossian som också spelade saxofon med staffan big_smile

Va i helvete?? HAHAHA!!!
Helt sjukt ju! var det du som kom på den där låten... som du döpte till dog food??
Och kalle som var med...minns du honom? han körde grymmaste solot haha...
Spelar du fortfarande?

HAHAHA! kommer ihåg den låten men det var inte jag som kom på den.XD jag var typ aldrig riktigt med i erat "gäng", jag spelade efter er tror jag.XD Jo jag spelar fortfarande tongue men nu spelar jag i ett "ska" band i södertälje. big_smile  spelar du fortfarande då?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang