Tuta fungerar inte volvo 745

hammen
30 april 2010 · 22 Inlägg

tutan har lagt av bara klickar när jag försöker tuta  var sitter tutan på volvo 745?har kollat säkringen under askoppen den är hel  stereo fungerar och vindrutetorkarna ibland kan dom ha ett samband att inte fungerar. den fungerade i förrgår sen koppla jag in stereon igår och idag fungerar inte tutan är det bara köpa ny eller felsöka vidare ....

81an
30 april 2010 · 566 Inlägg

Kolla anslutningar på tutan, sitter illa till på 745 så den kan vara täkt med "skit".

Jiimpa
30 april 2010 · 767 Inlägg

enklast är att dra direkt plus och jord till hornet så får du svar direkt om det behövs en ny.
sitter vänster fram under kofångaren.

hammen
30 april 2010 · 22 Inlägg

ska kolla det har för mig att den sitter någonstans vid vänster ljulet
kanske köper ny om det är fel på tutan kan inte kosta så mycket på skroten men   klickljudet är nog ändå lovande att det inte är nåt el fel

Jiimpa
30 april 2010 · 767 Inlägg

hammen skrev:
ska kolla det har för mig att den sitter någonstans vid vänster ljulet
kanske köper ny om det är fel på tutan kan inte kosta så mycket på skroten men   klickljudet är nog ändå lovande att det inte är nåt el fel

kostar väl en 50lapp på biltema så kan ju inte vara dyrare än gratis på en skrot.
klickar det så är det ju iaf ström fram till relät så den biten är ju lugn. Funkar hornet med direkt ström och jord så funkar antingen inte relät som det ska eller så har du kabelbrott någonstans.

hammen
30 april 2010 · 22 Inlägg

får man köra utan tuta? tänkte köra den till garage och kolla på den

Jiimpa
30 april 2010 · 767 Inlägg

Egentligen inte men säg bara att du är på väg till garaget och ska fixa den om snuten frågar.
Man får ju ändå inte använda den förutom om det kan uppmärksamma om fara så.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang