Ang slutsteg väldigt tacksam för svar!!!

jimpeeeen ge mig en röst ! :)
5 maj 2010 · 2 Inlägg

hejsan har ett 4 kanals mds slutsteg som jag fick ett underligt problem med , och ljudte jag körde på va 2 , 6x9or och sen bryggade jag en dls 12"  sen efter ett tag så började steget slå ifrån  och om man sänkte som kom ljudte tillbaka , men tillslut så slutade det låta , men steget lyser grönt , har kollat säkringarna men verkar inte vara ngt fel , får bara ingen musik i högtalarna , höjjer jag volymen på stereon så kommer de typ som störnings ljud ur högtalarna vette fa va det kan vara? nån som har nån som hellst aning om vad det kan vara ? BEHÖVER VERKLIGEN HJÄLP! Mvh jimmy

Dodge Superbee "Old Warrior" (1969)
volvoentusiasten
5 maj 2010 · 4 005 Inlägg

Jag hade samma problem när jag hade för dålig jord till slutsteget. Jag bytte till grövre kabel, en annan jordpunkt (i reservhjulsbaljan) och bälteshållaren.

Efter ett tag fick jag samma fel igen, då rengjorde jag strömpolerna på batteriet, laddade upp det och gjorde om kontakterna där. Då slutade felet att upphöra.

Råder dig att göra likadant.

Didde_90
5 maj 2010 · 29 Inlägg

Bränd signaljord kanske?
Testa att kolla alla kablar fortsätter det testa dra en kabel från rcats hölje (löd eller något) till chassit.

mvh

Stygga pojkar åker stumt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang