Förarbete Rolla Bilen

Fuelair
13 maj 2010 · 62 Inlägg

Tänkte Rolla min gamla Caddy, har spacklat lite här och där men det blir lite små porer i spacklet .
syns det efter rollning? blir väl lite tjockare om man rollar och inte lackar?

tacksam för svar!

Volvo v40 "T4an" (2001)
Kesler
13 maj 2010 · 3 650 Inlägg

du får slipa och spackla flera gånger, tills det blir slätt. Du använder finspackel va? Ska du använda grundfärg?

bobafett Bounty hunter
13 maj 2010 · 671 Inlägg

jag har alltid slipat o spacklat nogrant innan rollning,sen väljer du en färg som e bra typ mekanlack eller liknande....sen en roller som tål den färgen du använder,tar du vattenbaserad fär spelar det ingen större roll....men skölj rollen me lite tvål o vatten så den luddrar,börja med taket o gå neråt.....

så har jag gjort me bra resultat  big_smile

Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
Streethawk Billjuds Wannabe
14 maj 2010 · 1 771 Inlägg

Eftersom att du rollar så tvivlar jag starkt på att porerna kommer synas, skulle vara om du hade porer stora som en gelegroda (det var jag hade framme och kom på)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Fuelair
14 maj 2010 · 62 Inlägg

Kesler skrev:
du får slipa och spackla flera gånger, tills det blir slätt. Du använder finspackel va? Ska du använda grundfärg?

japp finspackel använder jag.jodå ska allt använda grundfärg på burk och praya där jag har varigt framme med blästern.

Volvo v40 "T4an" (2001)
Fuelair
14 maj 2010 · 62 Inlägg

Streethawk skrev:
Eftersom att du rollar så tvivlar jag starkt på att porerna kommer synas, skulle vara om du hade porer stora som en gelegroda (det var jag hade framme och kom på)

ha ha nä så stora är dom inte. dom är typ så stora som komma tecknet på dit tangetbord.

Volvo v40 "T4an" (2001)
Fuelair
14 maj 2010 · 62 Inlägg

bobafett skrev:
jag har alltid slipat o spacklat nogrant innan rollning,sen väljer du en färg som e bra typ mekanlack eller liknande....sen en roller som tål den färgen du använder,tar du vattenbaserad fär spelar det ingen större roll....men skölj rollen me lite tvål o vatten så den luddrar,börja med taket o gå neråt.....

så har jag gjort me bra resultat  big_smile

okay men behöver jag spä ut färgen med typ lacknafta eller är det bra att rolla på?

Volvo v40 "T4an" (2001)
bobafett Bounty hunter
14 maj 2010 · 671 Inlägg

nej det behöver du inte...bara rolla färgen rå så att säjja.....

Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang