Hur ser era budgeter ut??

Audifantast Fartälskare
14 juni 2006 · 390 Inlägg

Hej hej
Skulle villja veta av er "stor" stylare hur mycket ni har lagt ner på era bilar och hur ni lagt upp eran budget... själv har man precis köpt sin bil  o lagt ut 7000:- men ser ändå ingen större skillnad....roligt att veta vad man får lägga ut ungefär...

//Emil

Speedparts That´s why.......
exlt car
14 juni 2006 · 60 Inlägg

över 50tusen kr förra sommaren....minnst lika mycket blir det denna sommar

det är hål i plånisen hela tiden..bilen äter mina sedlar

no fat chicks !!!
Martin 9-3 Fisketokig
14 juni 2006 · 2 997 Inlägg

hade väl egentligen ingen budget. Satt en mer eller mindre seriös gräns på en halv miljon på 3år och det kommer jag klara av att hålla. Så det kommer inte spåra ur allt för mycket.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Audifantast Fartälskare
14 juni 2006 · 390 Inlägg

hehe oj då hade sjäv tränk lägga ut 20 detta åretr o sedan närmare 30 nästa big_smile

Speedparts That´s why.......
MeloveGolf Vw trimmare
14 juni 2006 · 2 995 Inlägg

Audifantast skrev:
hehe oj då hade sjäv tränk lägga ut 20 detta åretr o sedan närmare 30 nästa big_smile

damn bara widebodykittet man beställer kostar ju 25k så den budgeten skulle inte hålla för mig wink

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Sir_x
14 juni 2006 · 945 Inlägg

Jag lägger inte ett öre mer än nödvändigt! Sucker for clothes and shoes ni vet...

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

men ska ej ha wide boddy kit på min wink men ska inköpa 17" fälgar och kjolpaket inna  vintern och då har jag lagt ut 21 000:- sedan nästa år så blir det toning som jag lämnar in, lackning, dekaler, och mycket små styling som man kan göra när allt e "klart". Imorgon ska jag åka till en kompis i trollhättan o köpa utblås 4,5"... sen när jag har råd blir det 2,5" system från kat o raacing kat. räknat lite på det och när den e klar i mina nuvarande planer kommer det gått på nånstans runt 45 000-50 000:- då e det me lackning o allt nämnt ovan inräknat...kjolpaketet går bara på 5500 så det e inte dyrt...hittade det på dreamcar.nu...men sedan får man ju räkna in helförsäklring, skatt, garage avgift, service, och allt för att hålla kärran rullande och inte minst bensin! men som sagt så e detta första bilen...ska ha den som ett 2 års projekt....

Speedparts That´s why.......
boxaren
15 juni 2006 · 85 Inlägg

har lagt ca 43000:- på bilen i styling o tuning.

S40 2.0t
Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

boxaren skrev:
har lagt ca 43000:- på bilen i styling o tuning.

din var verkligen snygg Det e Daytona fälgar va? doms er iallafall inte billiga ut tongue  hehe

Speedparts That´s why.......
ErskPersk Svindåre
15 juni 2006 · 1 433 Inlägg

har min bil som 2 års projekt , det ska väl dit kjolpaket och billjud å nå fräsigare fälgar, och en massa mer saker, om 2 år så ser den nog mer annorlunda ut än nu wink

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

ErskPersk skrev:
har min bil som 2 års projekt , det ska väl dit kjolpaket och billjud å nå fräsigare fälgar, och en massa mer saker, om 2 år så ser den nog mer annorlunda ut än nu wink

Men va fan elle! den var ju snygg redan nu! Kommer säkert bli klockren när den e klar!

Speedparts That´s why.......
Miklen
15 juni 2006 ·

Ja e ingen "stor" stylare... Men ja e "nöjd" me bilen som den e nu.. har lagt ca 10000 å då ingår fälgar+däck för 7800 spänn smile

precision
15 juni 2006 · 2 652 Inlägg

har sen förra sommaren lagt ca 50 000kr på styling men mest tuning.

Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

Miklen skrev:
Ja e ingen "stor" stylare... Men ja e "nöjd" me bilen som den e nu.. har lagt ca 10000 å då ingår fälgar+däck för 7800 spänn smile

den var verkligen fin! Så var du nöjd! big_smile

Speedparts That´s why.......
Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

bmw_z skrev:
har sen förra sommaren lagt ca 50 000kr på styling men mest tuning.

Din var inte heller så dålig! mycket fina bilar här på Garaget big_smile hehe

Speedparts That´s why.......
Katamso Superstar
15 juni 2006 · 511 Inlägg

Har lagt ner flera hudra tusen på alla årens projekt. Jag ska inte sticka under stolen med att jag har en del otrevliga avbetalningar som går iväg varje månad. Men man får väl säga som en vis man sa... det är mitt intresse.. o det måste få kosta!

Sen handlar det väl lite om vad man betalar för jobb o delar. Ibland kan man ju få lite rabatter big_smile
Delar till 2005 års bygge Audi A4 widebody över disk skulle ju se ut så här om man bara kikar snabbt på några grejer:

Widebodykit 27.000:-
Övrigstyling: 20.000:-
Fälgar: +40.000:- ex däck
Lack: 20.000:-
Ljud: 10-20.000:-

Sen tillkommer ju en hel annat oxå. Plus allt man får lägga ut på trista osynliga saker som lim o skruv . För mej kan jag väl säga att det va värt var enda krona när jag fick ställa mej på pallen.



Mvh

Senast redigerat av Katamso (15 juni 2006)

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
mrcelica
15 juni 2006 · 1 639 Inlägg

Köpte fälgar och lämnade in för sänknig och toning direkt när jag köpte bilen för sex år sedan, sedan har jag inte behövt lägga ut ett öre förutom  vanlig service och byte av ett par glödlampor...
så runt 15k har jag lagt ut totalt+service på 6 år smile Valde att köpa en bil som är snygg från början så slipper man slänga ut massor på styling, hehe...

Senast redigerat av mrcelica (15 juni 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Ghost RS Skoda Addict
15 juni 2006 · 167 Inlägg

Har gått 23 månader sedan den lämnade fabriken, idag på eftermiddagen, börjar man se och känna målet big_smile

Cirka 235 000:-nerlagt just nu + BILINKÖPET!!! Det som kommer att göras ytterligare, är eventuellt ett komplett "kopplingskit" från Helix Autosport...

Fördelningen då:

Tuning: ~ 50 000:-
Däck & Fälg: ~ 60 000:-
Styling + Lackering: ~ 50 000:-
Multimedia: ~ 55 000:-
Väghållning/Bromsar: ~ 20 000:-

Det roligaste var att då vi hämtade ut den, ny från fabrik, så kände man att denna bilen skall man ha som den är, man tänkte inte göra något alls med den, sedan blir det som ett "beroende" man vill bara göra mer och mer...hela tiden....Nu, har man verkligen gjort allt man velat....så, nu skall man släppa den där stressen/pressen utav att ständigt ha något hängandes över en...

Det där att hela tiden behöva åka någonstans och göra det och det...samt få det och det monterat...

Nu är det dags att "skörda frukten" snart och bara njuta utav det hela, det skall bli så skönt...då är ju "bilvårdandet" , det ändå som hänger över en wink. Fast det kan vara tillräckligt illa, då man är pedant och har en svart bil.

Det är skönt att äntligen se ett slut på dessa ständigt pågående "projekt" big_smile Det tar mycket tid/kraft...vissa perioder, har man inte gjort annat än att tänkt på bilen...då, saker inte gått som det varit tänkt etc.

Ser framåt att bara njuta denna sommaren...och tvätta tongue That's it!!! big_smile

Med Vänlig Hälsning

Senast redigerat av Ghost RS (15 juni 2006)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
Katamso Superstar
15 juni 2006 · 511 Inlägg

mrcelica skrev:
Köpte fälgar och lämnade in för sänknig och toning direkt när jag köpte bilen för sex år sedan, sedan har jag inte behövt lägga ut ett öre förutom  vanlig service och byte av ett par glödlampor...
så runt 15k har jag lagt ut totalt+service på 6 år smile Valde att köpa en bil som är snygg från början så slipper man slänga ut massor på styling, hehe...

Ja det e ju som man känner för. Detta e ju en enklare metod big_smile

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Audifantast Fartälskare
15 juni 2006 · 390 Inlägg

Katamso skrev:
Har lagt ner flera hudra tusen på alla årens projekt. Jag ska inte sticka under stolen med att jag har en del otrevliga avbetalningar som går iväg varje månad. Men man får väl säga som en vis man sa... det är mitt intresse.. o det måste få kosta!

Sen handlar det väl lite om vad man betalar för jobb o delar. Ibland kan man ju få lite rabatter big_smile
Delar till 2005 års bygge Audi A4 widebody över disk skulle ju se ut så här om man bara kikar snabbt på några grejer:

Widebodykit 27.000:-
Fälgar: +40.000:- ex däck
Lack: 20.000:-
Ljud: 10-20.000:-

Sen tillkommer ju en hel annat oxå. Plus allt man får lägga ut på trista osynliga saker som lim o skruv . För mej kan jag väl säga att det va värt var enda krona när jag fick ställa mej på pallen.



Mvh

hehe den hondan du hade var skit läcker går in o ger dej en 5:a för den smile hehe

Speedparts That´s why.......
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang