Fotografering av era bilar

Zeissman
14 juni 2006 · 35 Inlägg

Jobbar som fotograf och undrar en enkel sak. Skulle ni betala en fotograf för att fota eran ögonsten på hjul? Jag menar vart går gränsen för vad man betalar för? Tar man sin egen digitalkamera och nöjer sig med de bilder man själv presterar när man lagt ner en förmögenhet på att bilen ska vara snygg och gå bra?

940R
14 juni 2006 · 1 567 Inlägg

Jag hadde gett max 500kr för några bilder på min bil av en yrkesfotograf.Med tanke på att det flesta idag har bra digitala kameras. Så kan man ju ta 1000bilder på bilen i olika miljöer/vinklar.Av vilka 2-300 blir toppen bilder helt grattis.Men sen hadde jag gärna gott en kurs i fotografi,För att lära mig mera  om ljuset osv..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Zeissman
14 juni 2006 · 35 Inlägg

Ja så kan man se på att...

http://www.garaget.org/?car=24833

Men de blir skillnad på mina och andra fotografers bilder och "amatörer". Men ofta känns de som att man sänker standarden och kraven på hur bilder ska se ut bara pågrund av digitala kameror i överflöd.

Phaetoon
14 juni 2006 · 8 156 Inlägg

Om jag hade råd så skulle jag säkert betala upp till 1000:- för att få min bil fotad.
Men jag fotar hellre själv. (Plåtar en hel del själv)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Gladen
14 juni 2006 · 311 Inlägg

vet faktiskt inte om jag skulle betala för att få min bil fotad hmm skulle nog hellre försöka ta lite inspiration av andra fotografer o mixtra lite själv tills man blir nöjd! tonguewink

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS
Zeissman
14 juni 2006 · 35 Inlägg