Vilja få bilen omlackad via försäkringsbolag... ??

Janken Driver
23 maj 2010 · 2 111 Inlägg

evilaudio skrev:

Zand skrev:

evilaudio skrev:

om jobbet att lacka om bilen kostar mer än va bilen är värd (listpris) så löser dom in den..

Stämmer inte..! Pappa hade en sliten Renault megane årsm 99 som va värd mellan 10-15.000kr enligt bilvädering sida. Han blev påkörd framifrån då skärm, 2 dörrar samt front skadades. Reparationskostaderna blev omkring 36.000kr. Nästan 3gånger mer än vad bilen var värd..

då måste han ha mutat han som reglera skadan..      har 2 bekanta som jobbar som skadereglerare å överskrider rep.beloppet bilens värde så löser dom in bilen elle så får försäkringstagaren stå för mellanskillnaden.

Köper heller inte detta för fem öre. Nu ska jag inte lägga fram detta som fakta men om jag inte minns fel så får skadebeloppet inte överstiga 70% av bilens värde... Någon kanske har 100% koll på hur detta ligger till.

Fick en bil skrotad för några månader sen. Bilen skrotades då skadan uppmättes till maxvärdet på bilen, fick pengar i hand istället.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Nitr00x Streets Of Sundsvall Crew
23 maj 2010 · 482 Inlägg

Pta du ställer din bil i ett område som ett försäkringsbolag och dess personal har fördommar mot och sen blir bilen repad? du blir förkrossad bilen blir omlackad och denhär tråden blir borttagen och du blir glad igen klart

Senast redigerat av Nitr00x (23 maj 2010)

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc
Chevrolet G20 "Carlsberg Vanen" (1984)
Buick GS400 "BlackBetty" (1969)
bmx
23 maj 2010 · 7 100 Inlägg

Zand skrev:
Till han här "evilaudio" så har ja skrivit högst upp om man kan få hjäälp utav försäkringsboladet för att göra en omlackering av bilen om den blivit repad. Säger inte att bilen blivit repad, men om de nu skulle ske så har ja haft planer o låta lackeraren göra om den till orange/svart. Är själv emot bedrägerier och fusk.

nu jävlar sa du bort dej!!
du är emot bedrägerier,ändå så ska du repa bilen själv för att få en ny lack lol

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Fetazde Kombi-Nation
23 maj 2010 · 289 Inlägg

Zand skrev:
Ingen foliering, endast lackering. Så ända sättet att få den omlackad är o repa bilen, eller om någon annan gör det åt mig? Hur ska förklaringen låta? dom kommer ställa frågor så som : vart bilen stod, vilken tid, plats, sånna grejer..

Ursäkta men hur korkad är du egentligen?

Först så har du inte råd att stå på försäkringen själv, sen har du inte råd att lackera om bilen i den färgen du önskar utan du ska göra ett försäkringsbedrägeri?

Sälj av några bilar och betala för lackeringen själv istället.

Och som du säkert inte vet så är det många försäkringsbolag som läser trådar som denna på garaget, så lämnar du in en anmälan på att bilen har blivit repad så kommer de bara att skratta åt dig och du får betala hela kalaset själv....


Tänk om och tänk rätt!
Det är sånna som dig som får premierna att skena iväg.

zzzoder
23 maj 2010 · 358 Inlägg

Fetazde skrev:

Zand skrev:
Ingen foliering, endast lackering. Så ända sättet att få den omlackad är o repa bilen, eller om någon annan gör det åt mig? Hur ska förklaringen låta? dom kommer ställa frågor så som : vart bilen stod, vilken tid, plats, sånna grejer..

Ursäkta men hur korkad är du egentligen?

Först så har du inte råd att stå på försäkringen själv, sen har du inte råd att lackera om bilen i den färgen du önskar utan du ska göra ett försäkringsbedrägeri?

Sälj av några bilar och betala för lackeringen själv istället.

Och som du säkert inte vet så är det många försäkringsbolag som läser trådar som denna på garaget, så lämnar du in en anmälan på att bilen har blivit repad så kommer de bara att skratta åt dig och du får betala hela kalaset själv....


Tänk om och tänk rätt!
Det är sånna som dig som får premierna att skena iväg.

Åtal för försäkringsbedrägeri kommer även att väckas.

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
agadiffen
23 maj 2010 · 739 Inlägg

ja den sista idioten är ju inte född så enkelt är det!!

Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
PoulZen
23 maj 2010 · 772 Inlägg

Du kan ju knappast mena allvar med att starta en tråd och fråga runt om hur man ska få försäkringsbolaget att lacka om din bil.
Försäkringsbolag är inte så dumma som jag tror att du tror. Dom söker av ganska mycket på nätet, och jag kan nästan lova att dom hittar denna tråd.

Men om du nu tänkt göra som du tänkt, så ja, så måste du tid när det hände, var bilen stod, vad det är för skador osv. Ställer du bilen på något "ökänt" ställe, då kommer du få mycket frågor om varför den stod där.
Sen är det inte säkert att dom lackar om bilen utan löser in den som vissa skriver.
Och det är inte heller säkert att dom går med på att lacka den i en annan färg. Antagligen bekostar dom orginal lack och så får du betala för mellanskillnad om du vill ha en annan lack.

Personligen tror jag inte du lyckas överhuvudtaget med detta. Eftersom om du skriver om ett sånt här ämne på en bilsida så tror jag inte du klarar att tänka ut nått smart att säga till försäkringsbolaget heller.

_Nas_
23 maj 2010 · 309 Inlägg

Den här tråden var det drag i smile

Att köra turbo är beroendeframkallande...
jimmy-124 Svartlistad
23 maj 2010 · 446 Inlägg

zzzoder skrev:

Zand skrev:
Ingen foliering, endast lackering. Så ända sättet att få den omlackad är o repa bilen, eller om någon annan gör det åt mig? Hur ska förklaringen låta? dom kommer ställa frågor så som : vart bilen stod, vilken tid, plats, sånna grejer..

Hoppas att du åker dit...

KOLLA NOGA så försäkringen gäller! min bil vart repad inte så stor men 10cm långt bakom tanklocket MEN jag läste aldrig det finstilta* så min försäkringen täckte inte det sad OCH nej det var inte jag som gjorde det, skulle aldrig kunna göra en sån grej....

*stavning
// Jimmy smile

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 maj 2010 · 14 082 Inlägg

Fyfan!!!!! Är det undra på att premierna sticker i höjden!!!!! Du får fan betala för dig som de flesta andra får göra!!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Foyrik www.barnaltsweden.se
23 maj 2010 · 139 Inlägg

NU vet jag varför försäkringspremierna är så för bannat dyra.....blir tvär ilsk när jag ser en sån här tråd..!!

Har du inte råd att lägga de tusenlappar på en lack så ska du inte lacka om, så enkelt är det!!

För bövlen moderatorer å övriga bevakare, lås tråden , då den är vedervädig!!

Varna även trådskaparen för uppmuntran till bedrägeri!!

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
pat
23 maj 2010 · 132 Inlägg

Man blir ju lite sugen att tipsa bolaget om denna tråd, skulle tro att TS får svårt att teckna någon försäkring över huvudtaget om dom ser den.

PoulZen
23 maj 2010 · 772 Inlägg

Tror för övrigt inte att TS kan sälja av några bilar och bekosta lack eftersom tre av dom han har upplagda inte står på honom utan på tre andra olika personer.
Verkar inte riktigt som allt är lagligt med denna killen.

Senast redigerat av PoulZen (23 maj 2010)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 maj 2010 · 14 082 Inlägg

Tycker nog att denna tråd skall tas bort!!!!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
pat
23 maj 2010 · 132 Inlägg

Vettemannen skrev:
Tycker nog att denna tråd skall tas bort!!!!!!!

/Benny

För att? Snarare att den ska ligga kvar så han åker dit.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 maj 2010 · 14 082 Inlägg

pat skrev:

Vettemannen skrev:
Tycker nog att denna tråd skall tas bort!!!!!!!

/Benny

För att? Snarare att den ska ligga kvar så han åker dit.

Ja, du tänker så. Kanske den ska vara kvar. Hehehe!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Foyrik www.barnaltsweden.se
23 maj 2010 · 139 Inlägg

Kanske tipsa en myndighet som kör med bilar som har blå blinkljus på taket? 

(kan både vara ambulansen som tar in killen till sinnesundersökning, och även Polisen som syr in han på vatten och bröd för anstiftan till försäkringsbedrägeri......)

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Seth
23 maj 2010 · 3 354 Inlägg

vill du lackera om den, skaffa pengar, hur?
Ja kan ju sälja lite saker eller spara ihop

PS för att uttala sig för att sj vara emot försäkringsbedrägeri så är det en motsägande rubrik och fråga

Senast redigerat av Seth (23 maj 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Lardi SQ
23 maj 2010 · 1 343 Inlägg

Köp en hink falurödfärg och en roller.. Röd är mycket snyggare!

Ljudnörd!
Hamilton
23 maj 2010 · 8 873 Inlägg

Låser tråden då TS syfte är att utnytja försäkringen på ett bedrägligt vis, dvs försäkringsbedrägeri.
I händelse av att bilen blir "skadad" så finns tråden kvar för FB

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang