Rycker till vid hög belastning

m_s70R
27 maj 2010 · 56 Inlägg

Hej. Har på min c70 2,5t -98, ett monterat "3 helsats utan kat och en dämpare och kn filter med ett autotech steg 3 chip. Överladdning: 0,5-0,65 bars tryck ungefär. Den första lambda sonden är inkopplad men inte den efter katen, flyger dock på en snart.

Den går riktigt jämt och fint, men vid t.ex från 2an till 3an med fullgas, och när jag närmar mig 5k rpm så är de precis som den går in i ett varvstopp och rycker till som satan, sen kommer han igen. Samma när  jag pressar på höga hastigheter typ 160+ där det blir hög belastning generellt, då lägger han av kort till han återhämtat sig efter nån halvsekund.

Får den inte tillräckligt med soppa eller vad är det frågan om?

Mvh

Senast redigerat av m_s70R (27 maj 2010)

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
27 maj 2010 · 744 Inlägg

steg 3 chip och laddar bara 0.6? det tycker jag låter väldigt lite

Mitsubishi Evolution 4 "Pruppen" (1997)
BMW 525 i "20.000 milarn" (1993)
m_s70R
27 maj 2010 · 56 Inlägg

Jo håller med. Staget på Wgn är inte alls spänt iof, men det ska den väll inte behöva vara heller kanske.

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
28 maj 2010 · 744 Inlägg

nej laddtrycket styrs elektroniskt med chip tro ja på dom, kolla evt:a felkoder

Crille88
28 maj 2010 · 1 353 Inlägg

m_s70R skrev:
0,5-0,65 bars tryck ungefär. Den första lambda sonden är inkopplad men inte den efter katen, flyger dock på en snart.

fan ja kör utan höger framhjul och det är nåt som skrapar som fan o man känner inget drag i bilen längre.

fixa den så kanske bilen går ordentligt, om du inte fattade det själv ska du inte syssla med bilar.

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
Malkurrag
28 maj 2010 · 415 Inlägg

Crille88 skrev:

m_s70R skrev:
0,5-0,65 bars tryck ungefär. Den första lambda sonden är inkopplad men inte den efter katen, flyger dock på en snart.

fan ja kör utan höger framhjul och det är nåt som skrapar som fan o man känner inget drag i bilen längre.

fixa den så kanske bilen går ordentligt, om du inte fattade det själv ska du inte syssla med bilar.

Alla är inte bilmekaniker. Och frågar man får man aldrig veta.
Innan jag började sitta på Garaget kunde jag inte ett SMACK om bilar. Men man lär sig något nytt varje dag.

OskarLB
28 maj 2010 · 82 Inlägg

m_s70R skrev:
Hej. Har på min c70 2,5t -98, ett monterat "3 helsats utan kat och en dämpare och kn filter med ett autotech steg 3 chip. Överladdning: 0,5-0,65 bars tryck ungefär. Den första lambda sonden är inkopplad men inte den efter katen, flyger dock på en snart.

Den går riktigt jämt och fint, men vid t.ex från 2an till 3an med fullgas, och när jag närmar mig 5k rpm så är de precis som den går in i ett varvstopp och rycker till som satan, sen kommer han igen. Samma när  jag pressar på höga hastigheter typ 160+ där det blir hög belastning generellt, då lägger han av kort till han återhämtat sig efter nån halvsekund.

Får den inte tillräckligt med soppa eller vad är det frågan om?

Mvh

Vad är det för färg på röken när du drar på?  Är den svart så får den för mycket soppa.

Crille88
28 maj 2010 · 1 353 Inlägg

OskarLB skrev:

m_s70R skrev:
Hej. Har på min c70 2,5t -98, ett monterat "3 helsats utan kat och en dämpare och kn filter med ett autotech steg 3 chip. Överladdning: 0,5-0,65 bars tryck ungefär. Den första lambda sonden är inkopplad men inte den efter katen, flyger dock på en snart.

Den går riktigt jämt och fint, men vid t.ex från 2an till 3an med fullgas, och när jag närmar mig 5k rpm så är de precis som den går in i ett varvstopp och rycker till som satan, sen kommer han igen. Samma när  jag pressar på höga hastigheter typ 160+ där det blir hög belastning generellt, då lägger han av kort till han återhämtat sig efter nån halvsekund.

Får den inte tillräckligt med soppa eller vad är det frågan om?

Mvh

Vad är det för färg på röken när du drar på?  Är den svart så får den för mycket soppa.

yes o alla dieslar fåt på tok för mycket bensin wink :S heheh

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
OskarLB
28 maj 2010 · 82 Inlägg

Crille88 skrev:

OskarLB skrev:

m_s70R skrev:
Hej. Har på min c70 2,5t -98, ett monterat "3 helsats utan kat och en dämpare och kn filter med ett autotech steg 3 chip. Överladdning: 0,5-0,65 bars tryck ungefär. Den första lambda sonden är inkopplad men inte den efter katen, flyger dock på en snart.

Den går riktigt jämt och fint, men vid t.ex från 2an till 3an med fullgas, och när jag närmar mig 5k rpm så är de precis som den går in i ett varvstopp och rycker till som satan, sen kommer han igen. Samma när  jag pressar på höga hastigheter typ 160+ där det blir hög belastning generellt, då lägger han av kort till han återhämtat sig efter nån halvsekund.

Får den inte tillräckligt med soppa eller vad är det frågan om?

Mvh

Vad är det för färg på röken när du drar på?  Är den svart så får den för mycket soppa.

yes o alla dieslar fåt på tok för mycket bensin wink :S heheh

haha va? Bensinare kan ryka svart för det, men dom "bolmar" inte på samma sätt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang