Audi S4 Avant 1999 - Laddtryckfel

audi_s4 elektriker
2 juni 2010 · 26 Inlägg

tjenna jag har en s4 avant 99 och jag fick ett kamremsras på den nu för ett par veckor sen men nu har jag en annan motor i den och helt plötsligt kommer inte laddtrycket direckt utan den segar långsamt upp till ca 2500rpm sen faan drar det! innan motorbytet drog det fullt vid 1800 varv! va faan kan det vara!? någon som vet! för övrigt laddar bilen bra inga bekymmer!

mvh pierre.

Audi s4 "wofflan" (1999)
Audi-powah
2 juni 2010 · 497 Inlägg

kan bero på lmm tro det eller ej dock är det samma turbosar som innan eller är det updaterad till k04?
du kan ju ha ett turboläckage med.

Audi S3 "Quattro" (2002)
audi_s4 elektriker
3 juni 2010 · 26 Inlägg

lmm? e det den automatiska laddtrycksventilen!?? det är samma agg som innan och jag har ett litet läckage i grenrören men jag lyfter faan inte ut motorn igen! sad

Audi s4 "wofflan" (1999)
Audi-powah
3 juni 2010 · 497 Inlägg

luftmassemätaren menar jag visar den fel värden får du bara ladd i höga varv typ.
har du samma styrsystem som innan=? eller du chipa den efter motorbyttet oftast när man gör en säker mappning chippning flyttar man värdena lite för var vridet /laddet ska komma som tex istället för 1700 flyttar man den till typ 2300-3000varv innan den laddar fullt för att skona motorn och delarna,du kan även ha problem med som du sa magnetventilen den kan säkert ge från sig sånna värden med om den är kass.
jag gissar på att du har ett läckage alltså inte bara grenröret hur beter sig laddet när du gasar?
provtryck systemet;)

Audi S3 "Quattro" (2002)
audi_s4 elektriker
3 juni 2010 · 26 Inlägg

oki tack  jag har konstant tryck hela tiden ! drog från 100 till 300  och den sacka inget! går precis som innan! det enda som e skillnaden är grenröret! jag satte dit ett rs4ans istället för ett s4ans! strrsystemet e samma och samma chippning som innan!

Audi s4 "wofflan" (1999)
audi_s4 elektriker
7 juni 2010 · 26 Inlägg

men felet är forfarande kvar någon annan som har någon idee!??

Audi s4 "wofflan" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang