Snart kommer skatten tillbaka och då är planen att trimma vidare på volvon. i dag har jag detta på bilen. Vikingchip ecomax wastgate från turbomek Hårdare tryckplatta 712 med original lamell. bsr öppet filter med avskärmning. 3" från turbon med sport katalysator och med en ljuddämpare. ett laddtryck på 1,2bar.
jag får tillbaka 3500kr hur tycker ni att jag ska lägga dom på bilen. turbon måste passa bolt on då det inte finns tillgång till svets. jag bor i stockholm om det finns någon som har lite trim som ligger.
kamen har jag tänkt byta länge men inte hittat någon med fördelarspår. öppet filter finns redan. turbo vill jag mer än gärna byta. det är ingen som råkar ha dom hära grejerna i stockholm i bra skick som vill sälja till ett bra pris till en annan gorgare.
Jo jag ser att du har ett öppet filter men man ska ha ett bra öppet filter å inte ett som stryper effekten över 200hk......
jag hade ett jr filter (sånt som du har) bromsade bilen å fick inte mer effekt än 240hk med 19t å 1.4 bars ladd......bytte till ett bmc f1 power å bromsade igen å den gången blev det 280hk så efter det köper jag aldrig ett billigt filter igen.....
Jo jag ser att du har ett öppet filter men man ska ha ett bra öppet filter å inte ett som stryper effekten över 200hk......
jag hade ett jr filter (sånt som du har) bromsade bilen å fick inte mer effekt än 240hk med 19t å 1.4 bars ladd......bytte till ett bmc f1 power å bromsade igen å den gången blev det 280hk så efter det köper jag aldrig ett billigt filter igen.....
Så köp ett redigt filter!
mvh
oki låter intressant du råka inte ha en bild på ett sådant filter.
Nix. Men du kan få hans tel.nummer om du vill. Han har trimmat Volvo (och allt annat som kan rulla) i tjugo års tid och har en fantastisk förmåga att få rödblock att gå makalöst bra.
/Göran
pukan2 skrev:
du har inte lust att prata med din polare och kolla vad han har.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
annan kam, rekomenderar V. sen kan du ju hitta en 531 topp, inga farliga pengar och då får du antagligen med vx3 kam med som är bra mkt bättre än original T
sen är de la större turbo som är nästa steg.. lite dyrare dock
lycka till!
För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
Nix. Men du kan få hans tel.nummer om du vill. Han har trimmat Volvo (och allt annat som kan rulla) i tjugo års tid och har en fantastisk förmåga att få rödblock att gå makalöst bra.
/Göran
pukan2 skrev:
du har inte lust att prata med din polare och kolla vad han har.