Iriterande blocket annonser

agadiffen
6 juni 2010 · 739 Inlägg

sitter ja och kollar blocket på bilar och ska köpa mig något och hittar något ja vill ha och inget nummer med i annonsen letar ja vidare!!!

det är det värsta ja vet med annonser utan nummer och när namnet på annosören är hasse och mohammed svarar dom går bort direkt!

Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
eXtrinity
7 juni 2010 · 53 Inlägg

När jag lägger upp annonser skippar jag faktisk regnumret med flit. Telefonnummer finns alltid och tid när man får ringa. Verkar köparen seriös så lämnar jag ut regnumret. Dock så ringer jag ALDRIG på annonser där säljaren heter "bilmodell". Totalt oseriöst och allmänt irriterande. Har hänt att man ringt på en sån och måste fråga vem som säljer bilen när dom oftast svarar; "ööööööööh hallå?"

Varför inte regnummer i annonsen då?
Jo för att det finns dom som är ute efter att göra inbrott i bilen. Ganska lätt att kolla upp vart bilen bor om man sitter och knappar på blocket. DVS att tjuvarna har blocket som någon slags postorderkatalog.

gamlingen
7 juni 2010 · 5 198 Inlägg

eXtrinity skrev:
När jag lägger upp annonser skippar jag faktisk regnumret med flit. Telefonnummer finns alltid och tid när man får ringa. Verkar köparen seriös så lämnar jag ut regnumret. Dock så ringer jag ALDRIG på annonser där säljaren heter "bilmodell". Totalt oseriöst och allmänt irriterande. Har hänt att man ringt på en sån och måste fråga vem som säljer bilen när dom oftast svarar; "ööööööööh hallå?"

Varför inte regnummer i annonsen då?
Jo för att det finns dom som är ute efter att göra inbrott i bilen. Ganska lätt att kolla upp vart bilen bor om man sitter och knappar på blocket. DVS att tjuvarna har blocket som någon slags postorderkatalog.



Hur gör ni när bilarna står eller rullar på stan, finns minst lika mycket skummisar där som kan ta regnummer på bilen.  tex.. på cruisingar eller parkeringsplatser är guld för skumt folk som kollar in bilarna.. Och hur enkelt är det inte att ringa och låtsas vara intresserad endast för att få regnummer på bilen. Man kan omöjligtvis höra om personen i fråga är seriös eller inte.

Caffe
7 juni 2010 · 1 436 Inlägg

Övertäckta regnummer på bilar under halvmillen är grymt irriterande, jag vill kunna kolla vad skiten kostar att försäkra. Telefonnummer känns lite onödigt i annonsen, ser hellre att man kan reda ut de mesta på mail så det finns skriftligt ifall någon part strular i efterhand.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
agadiffen
7 juni 2010 · 739 Inlägg

Caffe skrev:
Övertäckta regnummer på bilar under halvmillen är grymt irriterande, jag vill kunna kolla vad skiten kostar att försäkra. Telefonnummer känns lite onödigt i annonsen, ser hellre att man kan reda ut de mesta på mail så det finns skriftligt ifall någon part strular i efterhand.




vill man köpa något ringer man en grund regel !!.vill man maila i en vecka innan köp? svar nej! ska man göra en affär vill man inte dra ut på tiden därför ringer man!

bojkotta DEN FÖRBANNADE MAILEN! mer segragen kontakt får man leta efter!

Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
Andromeda Rumpmas
7 juni 2010 · 3 860 Inlägg

Nej, ett regnummer vill man allt se. Försäkringskostnaden kan jag ju kolla upp genom att använda en annan bils regnummer, men jag vill ju kunna kolla om skatten är betald, skulder på bilen finns, och senaste besiktningarna. En inte så dum idé är att kolla efter bilen på Garaget också. Hittar man den kollar man efter samma användarnamn på märkesforum, och ser om ägaren har frågat efter lösningar på något svårt och dyrt problem den senaste tiden.
Skulle jag köpa en bil för halvmiljonen som någon sa skulle jag nog lägga till 10-20k och köpa den på firma istället. Men det kanske inte alltid går med Supra, Skyline osv. Dock inga bilar jag är intresserad av.

Ringer gör man. Om bilen kan antas vara eftertraktad pga modell och pris vill jag ju vara säker på att jag kan få prata med ägaren omedelbart. Vill man inte att folk ringer vissa tider skriver man det. 21.30 som någon skrev är en tid då i alla fall jag antar att folk är vakna om inget annat sägs. Dock skulle jag inte ringa mitt i natten, då sover jag också.

Annonser med "märke" eller "modell" går bort. Jag vill veta vem som säljer bilen. Utländska namn går bort. Står det Erik och Hassan svarar lägger jag på direkt. Kan man inte ens vara ärlig om vad man heter så. Fördomar kan säkert få mig att missa en bra bil, men jag har dåliga erfarenheter av att göra affärer med invandrare. Möter jag en tatuerad kille med pitbull går jag över till andra sidan vägen, och möter jag ett gäng uppenbart berusade ungdomar tar jag en annan väg. Fördomar, visst. Men jag föredrar att undvika besvärliga situationer där risken är betydligt större än vanligt att de ska uppstå.

En titt på ägare och bilens historik innan man kollar på den kan spara in tid och pengar på en onödig resa. Trots det är man ju ibland inte överens med en säljare om vad som är "mint condition". För mig är det snygg lack och glänsande inredning. För köparen kan det vara övermålad rost, ett par dörruppslag och en repig instrumentbräda.

Senast redigerat av Andromeda (7 juni 2010)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
jocke_gronberg
7 juni 2010 · 4 586 Inlägg

BMWgrabben skrev:

evilaudio skrev:
själv sätter ja typ aldrig ut mitt nummer på annonser för folk har ju inget vett, kan ju liksom ringa mitt i natten.

Upp till var o en. Söker jag bil o det inte finns säljarens nr så skiter jag i den bilen, eller att folk täcker för regskylten. VARFÖR???!!!

finare bilar samt utställnigsbilar kan jag förstå att man tar bort nummerplåten. Finns säkert en och annan som inte vill betala för bilen

Tiger1978 Fattig student
7 juni 2010 · 1 282 Inlägg

Aldrig ett nummer ute, folk är fan inte friska.. Mailar dessutom hellre på annonser först innan jag ringer då folk faktiskt verkar ärligare på mail än på telefon..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
TS_quattro fyrkrafsare
7 juni 2010 · 1 443 Inlägg

en annan favorit är folk som lägger upp annons med bild och tillägget: "inte min bil på bilden men jag har en likadan"

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
7 juni 2010 · 3 929 Inlägg

Lite kul med alla bud på blocket.

Hade en RC bil ute för 3000:- och någon idiot skickade ett bud på 1000:- och jag hatar såna jävla bud så jag sa okej och att han skulle komma och hämta bilen.
Dumt gjort av mig.
Blev terroriserad av samtal från killen som trodde på allvar att jag skulle skicka bilen till honom!
Skickade sen ett mail där jag sa att jag bara drev med honom och att han är en idiot. Inget svar.

Eller en annan gång när jag hade ett flipperspel ute för 8000:-.
Fick massa mail typ "3000 jag hämtar det idag" osv men en stack verkligen ut där han först bjöd 4000:- för det och sedan sa att JAG skulle betala hans soppa pengar! big_smile
Underbart folk det finns!

Alla skambud jag får ska jag nu skriva "Du får det om du hämtar".
Kommer aldrig komma någon ändå.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Larschon Beslutsångest.
7 juni 2010 · 322 Inlägg

Älska när man får mejl där det bara står ''bjuder 20 000 kommer idag''.
Har fått otaliga såna mail när jag har haft annonser ute.

agadiffen
7 juni 2010 · 739 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Lite kul med alla bud på blocket.

Hade en RC bil ute för 3000:- och någon idiot skickade ett bud på 1000:- och jag hatar såna jävla bud så jag sa okej och att han skulle komma och hämta bilen.
Dumt gjort av mig.
Blev terroriserad av samtal från killen som trodde på allvar att jag skulle skicka bilen till honom!
Skickade sen ett mail där jag sa att jag bara drev med honom och att han är en idiot. Inget svar.

Eller en annan gång när jag hade ett flipperspel ute för 8000:-.
Fick massa mail typ "3000 jag hämtar det idag" osv men en stack verkligen ut där han först bjöd 4000:- för det och sedan sa att JAG skulle betala hans soppa pengar! big_smile
Underbart folk det finns!

Alla skambud jag får ska jag nu skriva "Du får det om du hämtar".
Kommer aldrig komma någon ändå.

+1 diggar din stil

Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
trippelturbo Trucker
7 juni 2010 · 2 710 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

BMWgrabben skrev:

evilaudio skrev:
själv sätter ja typ aldrig ut mitt nummer på annonser för folk har ju inget vett, kan ju liksom ringa mitt i natten.

Upp till var o en. Söker jag bil o det inte finns säljarens nr så skiter jag i den bilen, eller att folk täcker för regskylten. VARFÖR???!!!

finare bilar samt utställnigsbilar kan jag förstå att man tar bort nummerplåten. Finns säkert en och annan som inte vill betala för bilen

Visst kan det vara så men OM jag hittar en intressant bil o det ej finns regnr på bilden så är det det första jag frågar efter när jag ringer/mejlar smile

Fart missbrukare
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
7 juni 2010 · 5 650 Inlägg

förstår inte hur vissa orkar läste att nån hade tele som väckar klocka stänger man av telen funkar ju den med ju bara att ingen kan ringa till än. folk är reetarded big_smile

å andra sidan dolda reg nr känns lite skit samma man pratar ju med snubben innan man äns åker och tittar på den så man får reg nr osv. nemas problemas vill de inte ge ut de då skiter man ju i bilen.

men vågar man inte skriva sitt riktiga namn när man säljer de då äre riktigt illa och ja klassar de som oseriöst.

sen kvittar de om gunnar 75 äger bilen lr nått utländsk namn så länge de har papper på skiten och kan visa upp senaste besikningarna osv bla bla.  finns lika många oseriösa svenskar som utläningar .

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
PoulZen
7 juni 2010 · 772 Inlägg

Reg nummer och telefonnummer skriver man inte ut för att man vill inte att massa folk kör förbi och kollar på bilen utan att jag vet om det. Oavsett om bilen är värd 1 miljon eller 10tkr. Jag vill ha ett nummer på den som ringer, så jag har lite garanti iaf.
Och är man seriös och uppriktigt intresserad av bilen ifråga, så kan man visst maila ett tag. Eller ringa och fråga efter reg nummer. Och ids man inte ens maila eller ringa och fråga, då är man inte seriöst intresserad av att köpa bilen. Så tycker jag.

Remiss
7 juni 2010 · 1 339 Inlägg

Jag tycker att systemet som finns idag med regnr osv är riktigt konstigt/osäkert. Jag kan alltså om jag har regnumret kolla upp vem ägaren är, ta reda på hans personnummer inklusive dom fyra sista siffrorna utan problem och sen gå in på bilprovningens hemsida, logga in och kolla på alla hans bilar, senaste besiktningar och tom boka av/på/ändra tiderna. Jag har kollat upp bilar på det sättet några gånger men det är något som kan missbrukas.

Därför täcker jag regskylten...

Och nej det är inte samma sak som att alla kan se skylten när man kör på stan osv.

Senast redigerat av Remiss (7 juni 2010)

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
7 juni 2010 · 1 659 Inlägg

PoulZen skrev:
Reg nummer och telefonnummer skriver man inte ut för att man vill inte att massa folk kör förbi och kollar på bilen utan att jag vet om det. Oavsett om bilen är värd 1 miljon eller 10tkr. Jag vill ha ett nummer på den som ringer, så jag har lite garanti iaf.
Och är man seriös och uppriktigt intresserad av bilen ifråga, så kan man visst maila ett tag. Eller ringa och fråga efter reg nummer. Och ids man inte ens maila eller ringa och fråga, då är man inte seriöst intresserad av att köpa bilen. Så tycker jag.

Precis!

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
gamlingen
7 juni 2010 · 5 198 Inlägg

Remiss skrev:
Jag tycker att systemet som finns idag med regnr osv är riktigt konstigt/osäkert. Jag kan alltså om jag har regnumret kolla upp vem ägaren är, ta reda på hans personnummer inklusive dom fyra sista siffrorna utan problem och sen gå in på bilprovningens hemsida, logga in och kolla på alla hans bilar, senaste besiktningar och tom boka av/på/ändra tiderna. Jag har kollat upp bilar på det sättet några gånger men det är något som kan missbrukas.

Därför täcker jag regskylten...

Och nej det är inte samma sak som att alla kan se skylten när man kör på stan osv.



varför inte ?

Remiss
7 juni 2010 · 1 339 Inlägg

gamlingen skrev:

Remiss skrev:
Jag tycker att systemet som finns idag med regnr osv är riktigt konstigt/osäkert. Jag kan alltså om jag har regnumret kolla upp vem ägaren är, ta reda på hans personnummer inklusive dom fyra sista siffrorna utan problem och sen gå in på bilprovningens hemsida, logga in och kolla på alla hans bilar, senaste besiktningar och tom boka av/på/ändra tiderna. Jag har kollat upp bilar på det sättet några gånger men det är något som kan missbrukas.

Därför täcker jag regskylten...

Och nej det är inte samma sak som att alla kan se skylten när man kör på stan osv.



varför inte ?

Ingen bryr sig om att kolla regnr när man är på stan. Lägger man däremot ut de på en annons så finns det risk för att man råkar på rötägg som får lust att hitta på dumheter.

Rquired Allmänt envis
7 juni 2010 · 12 512 Inlägg

Remiss skrev:

gamlingen skrev:

Remiss skrev:
Jag tycker att systemet som finns idag med regnr osv är riktigt konstigt/osäkert. Jag kan alltså om jag har regnumret kolla upp vem ägaren är, ta reda på hans personnummer inklusive dom fyra sista siffrorna utan problem och sen gå in på bilprovningens hemsida, logga in och kolla på alla hans bilar, senaste besiktningar och tom boka av/på/ändra tiderna. Jag har kollat upp bilar på det sättet några gånger men det är något som kan missbrukas.

Därför täcker jag regskylten...

Och nej det är inte samma sak som att alla kan se skylten när man kör på stan osv.



varför inte ?

Ingen bryr sig om att kolla regnr när man är på stan. Lägger man däremot ut de på en annons så finns det risk för att man råkar på rötägg som får lust att hitta på dumheter.

Och sedan gör man naturligtvis allt man kan för att förhindra ovanstående dumheter, att täcka över skylten när man kör på stan är opraktiskt och olagligt men att rita över skylten innan man lägger in en annons är en barnlek.

Och som Remiss skrev, det är sannolikt på internet buset tittar.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang