Tjenare! Håller på att bygga turbo i min 325a cab! Detta är mitt första turbo bygge och behöver all hjälp jag kan få!
Följande är gjort med motorn : Svarvade orginal kolvar, honat block, svetsad topp. nya topplocksbultar, ny oljepump, nya ramlager, kompletteringssats, kamremsats, sotningssats, kolvringar, vevlager, ny kam, orginal vippor, malpassi btr, 388 cc spridare.
Hur mkt klarar orginal sprutet av om man kör på lambda, 388 cc spridare och malpassi btr, Hk/laddtryck? Har ett motoronic sprut som slutar på 380 om det kan hjälpa..
Hur mkt kan man plocka ur motorn (med det som är gjort) hk/laddtryck ?
Och skulle det funka att mappa den själv om man ställer den så det går fett som fan i början och sen ställa ner den sakta och lysstna efter spikningar, då man kör med orginal sprut..
Mkt tacksam för svar och råd!