Volvo 940 se startar ej!!

bergmaan
9 juni 2010 · 6 Inlägg

Började med att den inte starta när den var varm och dog när man släppte gasen så då böt vi luftmassemätarn och tomgångsmotorn/stabilisatorn och då gick den i 2 dagar som en klocka men då vart de samma fel igen å nu startar den inte alls så vi har pröva bytt relä och styrenheten och bytt fördelar lock och rotor och bränslepumpen går vad kan de vara?hmm  Tacksam för svar!!

240bns
9 juni 2010 · 1 008 Inlägg

Går bränslepumpen vid startförsök ?
har du gnista ?

bergmaan
9 juni 2010 · 6 Inlägg

Ja den går vid startförsök och de slår gnista va tror ni att de kan vara?

Sharky
9 juni 2010 · 10 287 Inlägg

Har du läst ut felkoderna?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
jonas 740
9 juni 2010 · 429 Inlägg

Sitter ett spridarrelä vid V-fjäderbenstornet och kanske ett på expasionstanken (ser lika dant ut men går väl inte till samma)
Testa att byt det. Har haft ett liknande fel på min bil men den startade på startgas sen startade den tills nästa gång den strulade vilket inte var jätte ofta och då var det fel på spridarreläet.

Volvo 940 T5 "S90 Refinement" (1991)
bergmaan
9 juni 2010 · 6 Inlägg

okej tack för svar ska ner å kolla på ok om de finns nått sånt relä hoppas de är de dåbig_smile

bergmaan
15 juni 2010 · 6 Inlägg

Det var ej spridar relät heller har vad kan de vara.. tror de är nå skit uti luftmassemätarn för när man drar ut kontakten ur den så får man igång bilen men den går ej så rent har prövat byta ut 3 luftmassemätare så vad kan de vara ? . Hörde att de kan vara en knacksensor eller nåt. Någon som vet? Tacksam för svar.

Sharky
15 juni 2010 · 10 287 Inlägg

Och felkoderna?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
bergmaan
15 juni 2010 · 6 Inlägg

inga felkoder kan de vara knacksensor för när vi tar ut den startar den också!

Sharky
15 juni 2010 · 10 287 Inlägg

Jag vet inte hur den beter sig med trasig knacksensor. Däremot så vet jag att trasig/felaktig tempgivare gör att den kan vägra starta.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
bergmaan
22 juni 2010 · 6 Inlägg

var inte knacksensor eller tempgivaren så nu har man bytt luftmassemätarn och tomgångsmotorn/stabilisatorn spridar relä och kollat bränsle relät och styrenheten och bytt fördelar lock och rotor och bränslepumpen och de är inga felkoder. Men de konstiga är att när man drar ut kontakten från luftmassen så går den men den går ojämt åså när man her in den så dör den samma gäller tempgivarn och vi har pröva 3 olika luftmassemätare så nu börjar jag vara grymt less är de nån som sitter inne på problemet fram med de:D

jonas 740
22 juni 2010 · 429 Inlägg

Sitter kablarna till tomgångsmotorn,knacksensorn och motortempgivaren rätt?
Sitter de fel så ska det visserligen ge felkoder

Har du kollat så spjällhusgivaren är rätt justerad?
Den ska klicka till så fort spjället börjar öppna.

Volvo 940 T5 "S90 Refinement" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang