Allmän fråga: Spruträdd?

Rattryckarn BilvårdsTekniker
13 juni 2010 · 281 Inlägg

Hejsan, vill bara kolla upp om man är ensam om att vara spruträdd på denna community eller inte,

det finns ju massor av typer av spruträdsla, antingen så ser du en spruta och undviker och kolla men inget mer med det, eller så är du den som ser en spruta och det känns som att din kropp snabbt förvandlas till en geleklump och du har ingen styrka i kroppen..

eller hur känner du när du ser en spruta? Tell me

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
ZonaX Svetsare
13 juni 2010 · 3 150 Inlägg

Amor_Vincit_Omnia skrev:
Det enda som jag tycker är "obehagligt" är väll att kolla när han/hon trycker in sprutan i armen på mig tongue Annars så är det lugnt för min del smile

Samma här, sitter ju inte direkt med kikare och kollar när den sticks in precis, men kollar jag inte elelr tänker på nåt annat så är det lugnt  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
volvoentusiasten
13 juni 2010 · 4 005 Inlägg

Jag hade inga problem med sprutar och liknande trodde, sen blev det svart. sad
Efter lite kaka och bullar som sjuksystern tog fram till mig så var jag en man igen.

Dubs I got Dubs!
13 juni 2010 · 2 423 Inlägg

Har inga problem med det.
Men när det ska tas blodprov så mår jag illa.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
-Michael :-)
13 juni 2010 · 367 Inlägg

Jag var en riktig vilde när jag var liten.
Det var fan ingen lätt match för sköterskorna vill jag lova, fy fan som jag vevade big_smile


Nu är det ingen fara, lite obehaglig känsla dock.

SgtCrilly Hemmainstruktör
13 juni 2010 · 641 Inlägg

Det e ba ett litet stick, dock föredrar jag tatueringsnål över sprutnål. Ända gången jag kännt mig lite tveksam var sprutorna vi fick i finska lumpen, alla gick i kö förbi 2st snubbar som satt på pallar och högg en nål in i armen från var sin sida, kändes mer som en soldat fabrik än nått medicinskt ingrepp.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd
Mini Cooper S (R53) "MC42" (2006)
Rquired Allmänt envis
13 juni 2010 · 12 512 Inlägg

Det var ingen fara för mig, var till och med Blodgivare ett bra tag. Men en nervös blivande sjuksköterska lyckades ställa till det för mig, efter att ha fått blod längs hela armen, på kläder och både deras stol och golv (Var förmodligen inga större mängder, men det kändes definitivt som det när man satt där) så känns det obehagligt att lämna blod numera.

En konstig känsla är det, man är inte rädd att det skall göra ont, inte att man skall riskera någonting (Man är ju trots allt på ett sjukhus) utan jag bara spänner mig. Förmodligen på grund av tidigare erfarenheter...

För att förtydliga: Det är att lämna blod av olika anledningar eller liknande jag ogillar, en spruta i armen inför en vaccination eller liknande är inga problem.

Senast redigerat av Rquired (15 juni 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Rspeter Audi A5 quattro driver.
13 juni 2010 · 2 203 Inlägg

Inget spruträdd.

Trekmeister
13 juni 2010 · 272 Inlägg

Rattryckarn skrev:
... eller så är du den som ser en spruta och det känns som att din kropp snabbt förvandlas till en geleklump och du har ingen styrka i kroppen..

Haha precis sånn var jag för en 10 år sedan. Har sedan dess försökt träna mig exempelvis genom att inte titta bort när det visas sprutor på TV. Numera är det inga problem att se sprutor varken på TV eller i verkligheten, men fortfarande ganska obehagligt när man får en bedövningsspruta eller liknande. Den delen är nog svår att träna bort.

Noxxer
13 juni 2010 · 1 482 Inlägg

Sålänge jag ser nålen hela tiden är det inge problem. Men om jag ska titta bort blir det lite krångligare.

BLT Service
Theracords Music Label
skydark
13 juni 2010 · 375 Inlägg

Grymt spruträdd  sad

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
RBejbi
14 juni 2010 ·

Jag har inte tagit en spruta sen stelkrampssprutan i mellanstadiet.. Typ 4:e klass..? Förrutom hos tandläkaren då men det är inte riktigt samma sak + att då får jag ändå lugnande innan bedövningssprutan..

Men borde nog ta tag i min rädsla, för förr lr senare så lär man ju behöva få en spruta tyvärr.. hmm

fredrikwendt Stressad BMW
14 juni 2010 · 120 Inlägg

fyfan sprutor är det värsta som finns :o jag är livrädd

kawiZz RMR-Crew
14 juni 2010 · 478 Inlägg

Noxxer skrev:
Sålänge jag ser nålen hela tiden är det inge problem. Men om jag ska titta bort blir det lite krångligare.

Vill också helst titta på när dom sticker mig, så man ser vad fan dom grejar med där.
Har inga problem med sprutor förövrigt iaf.
Däremot HATAR jag när man får sprutor hos tandläkaren, dom sticker in skiten och i princip tömmer sprutan så fort att det gör ont i käften.

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
14 juni 2010 · 1 874 Inlägg

Jo, jag är förbannat spruträdd faktiskt. Och detta trots att jag har hela armarna tatuerade. Men brukar helt enkelt förklara det som att; "det är inte samma sak" för det är det fan inte!

r35pect BMW ///M3
14 juni 2010 · 404 Inlägg

det är ju inget man längtar efter precis men jag brukar bara tänka att jag har gjort det många gånger förut och inte dött så borde gå bra denna gång också big_smile

Nissan Gt-r "SS Black Edt" (2010)
NETTAN Girls go fast
14 juni 2010 · 893 Inlägg

Tycker de är jätte obehagligt med sprutor. Ont gör de oxå. Men kan ta ex. blodprov på andra.  De är ingen fara. (Utbildad undersköterska) men föredrar tattueringsnålen.  smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
Volvobrud83 The one and only ;) Take it or live it :P
14 juni 2010 · 327 Inlägg

Ingen sprutskräck här...tar 5 sprutor om dagen så tur är väl det. Diabetes...

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Nossystem
14 juni 2010 · 71 Inlägg

Nål som nål, bring it on haha tongue
Nee, ja e ingen narkoman, e bara orädd för nålar.

falloutboy
14 juni 2010 · 1 723 Inlägg

Jag fick ge ett blodprov idag och jag höll på att svimma. Nästa gång blir det garanterat britsen direkt. Sjuksköterskan fick panik och ropade in hjälp, haha.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang