Vilka delar annvänder man för att stroka bmw ,320, 323 och 325 motorerna till 2,7l?

S-Granberg
15 juni 2010 · 43 Inlägg

Hej, att såkalla stroka en bmw 325 12v, så annvänder man sig av en dieselvev vad jag har förstått, och från vilken diesel? Och vad gäller 320 och 323, vad behövs för att få en sådan till 327? är det borrning som gäller och måste man byta vevstakar?

Hemskt okunnig om BMW men hoppas någon kan svara,

MVH

fckit
17 juni 2010 · 61 Inlägg

en 323 är en strokad 320 bara det att det är gjort från fabrik smile

XL-Dempa
18 juni 2010 · 457 Inlägg

Ta bara en 328a vev från en bmw 328a så har du 2.8 L

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
Buick GNX (1987)
Pir4t
20 juni 2010 · 42 Inlägg

XL-Dempa skrev:
Ta bara en 328a vev från en bmw 328a så har du 2.8 L

Precis , på M52/54 motorn är borrningen densamma , bara vev som skiljer för slagvolymen (sen skiljer ju självklart utvändiga delar..)

BMW 323i "Emtrii" (1998)
egut
28 juni 2010 · 64 Inlägg

De är väl inte bara att ta då den ena har kamrem och den andra kamkedja men det finns grejjor att köpa för ombyggnad,
Det är dieselveven man brukar ta för att få 2,7L ur en 2,5a
ganska fränt med bmw är att man kan flytta det mesta mellan alla möjliga motorer, tex så kan du bygga en lågkompad 2,7L motor på bmw org delar.

BMW m535 "hajjen" (1986)
JSF J.Skagerlind (wescrape)
29 juni 2010 · 215 Inlägg

Du tar dieselveven från en E30 324TD eller E28 524TD
M20B20 original stakarna
M20B25 kolvarna

Allting passar bolt on i ett M20B25 block. Då får du en M20B27. Billigt trim!

Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 940 776
http://www.garaget.org/Viper89
E28 Turbo || E39 530D || E30 324TD ||
Only Beemers with a snail on...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang