Inför: STRIPPEN.nu Säve Flygplats, 24/7-10 Göteborg

skruttan Klassvärd/fram matare
22 juli 2010 · 215 Inlägg

AMG-Mannen skrev:
Hej!

Jag funderar på att eventuellt smyga förbi GBG och testa 402m. Brukar det vara lika mycket väntetid som på Bilsports event? Eller är det lite mindre bilar kanske?

Mvh Mange

Hej Mange!

Detta är då inget Bilsport event utan här kör vi i egen regi..
Väntetid kommer man aldrig undan oavsett vart du kör o vilken tävling du än kör inom dragracing..
Men kan ju berätta att vi körde skiten ur alla förare förra året så vi fick sluta en halvtimme tidigare för där var ingen som orkade köra mer.. Iofs var vädert på topp..

Så lite väntetid får man alltid räkna med.. men som sagt kan hoppas det blir dom det var ifjol då klagade INGEN på att dom inte fick köra.. smile
Så välkommen!!cool

skruttan Klassvärd/fram matare
22 juli 2010 · 215 Inlägg

Painter skrev:
imon åker jag mfl upp och njuter av kvällen inför en en ännu bättre dag med körning på lördag  big_smile

Painter:

Du o polarna e hjärtligt välkomna!!!

skruttan Klassvärd/fram matare
22 juli 2010 · 215 Inlägg

pelles skrev:
Det brukar flyta på bra på säve...

Som jag skrev.. vi körde skiten ur förarna i fjol.. hehehehee

AMG-Mannen
22 juli 2010 · 65 Inlägg

Låter bra!  Jo att det är väntetid vet jag, men på Bilsports event brukar man ju typ bara hinna med 2 repor på en hel dag. Kul att det flyter på bättre på Säve! smile

Mvh

Mr_Rustler
22 juli 2010 · 658 Inlägg

Kommer man kunna va där imon och kolla läget lite????  smile

Volvo 940 Turbo "Puts Puts" (1997)
Suzuki SJ 413 "Real Steel" (1989)
skruttan Klassvärd/fram matare
22 juli 2010 · 215 Inlägg

Mr_Rustler skrev:
Kommer man kunna va där imon och kolla läget lite????  smile

tyvärr inte.. bara vi eller dom rättare sagt, kommer ju inte vara med iår *snyft* som fixar inför lördagen som e där..

skruttan Klassvärd/fram matare
22 juli 2010 · 215 Inlägg

AMG-Mannen skrev:
Låter bra!  Jo att det är väntetid vet jag, men på Bilsports event brukar man ju typ bara hinna med 2 repor på en hel dag. Kul att det flyter på bättre på Säve! smile

Mvh

Joodå.. här flyter det på betydligt bättre.. och det gjorde det även när det var Bilsport event.. vi har sen jag började här haft flest utkörda tidkort..
Så nog får man köra allt..

Sen kan ju sånt hända som man inte rår för.. Regn, sanering.. men vi får hålla tummarna..

Karl_Kravall Golfare
23 juli 2010 · 164 Inlägg

Jag kommer garanterat om vädret håller i sig!

skruttan skrev:
Detta är då inget Bilsport event utan här kör vi i egen regi..

Hur länge har det varit såhär?
Vet att jag missat Säve flera ggr beroende på att jag vart inne o checkat bilsports hemsida
o inte sett nån info om "Säve strippen".
Jag har för mig att detta stod "förr".

Aja, nu har jag iallafall lyckats hitta info med datum denna gång, hoppas på bra väder smile

hedley Saaboholic
23 juli 2010 · 3 129 Inlägg

Blir nog en tripp ner bara för att kolla och inspireras till nästa säsong smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Tias88 OEM Rox
23 juli 2010 · 245 Inlägg

Jag hoppas kunna komma o titta! Har ju ingen snabb bil o köra med, men hursomhelst inväntar jag förfrågningar från vänner, inte så roligt att åka själv smile

Kul att Säve hålls igång!

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
Mr_Rustler
23 juli 2010 · 658 Inlägg

Nu är det inte långt kvar big_smile Skall bli kul och se va man får för tider smile

Suzuki SJ 413 "Real Steel" (1989)
Volvo 940 Turbo "Puts Puts" (1997)
skruttan Klassvärd/fram matare
23 juli 2010 · 215 Inlägg

Tias88 skrev:
Jag hoppas kunna komma o titta! Har ju ingen snabb bil o köra med, men hursomhelst inväntar jag förfrågningar från vänner, inte så roligt att åka själv smile

Kul att Säve hålls igång!

Säve e alltid igång 1 ggn om året.. och funkar bättre utan någons inblandning.. smilecool

skruttan Klassvärd/fram matare
23 juli 2010 · 215 Inlägg

Till dig som skrev att du inte hittade tider med mera på Bilsports sida..

Vi har inte sen två år tillbaka kör i namnet En dag på strippen genom bilsport utan kör detta i egen regi...
Och det funkar hur bra som helst om inte bättre..

Tider o annan info hittar du o andra på första sidan av denna tråden..

Alla e hjärtligt välkomna ut.. bara för o kola men oxå självklart för att köra..

Lycka till alla.. o jag vet att dom andra är ute o förbered för morgondagens körningar..

skruttan Klassvärd/fram matare
23 juli 2010 · 215 Inlägg

skruttan skrev:
Till dig som skrev att du inte hittade tider med mera på Bilsports sida..

Vi har inte sen två år tillbaka kör i namnet En dag på strippen genom bilsport utan kör detta i egen regi...
Och det funkar hur bra som helst om inte bättre..

Tider o annan info hittar du o andra på första sidan av denna tråden..

Alla e hjärtligt välkomna ut.. bara för o kola men oxå självklart för att köra..

Lycka till alla.. o jag vet att dom andra är ute o förbered för morgondagens körningar..

Om jag förstår svaret rätt så någon form av preppning av banan har det blivit..

bmwpuff
24 juli 2010 · 80 Inlägg

kommer nog vid lunch med min ny mappande EVO :-)

Saab 9-3 (2000)
Nissan 200sx S15 "Kazama" (2000)
skruttan Klassvärd/fram matare
24 juli 2010 · 215 Inlägg

bmwpuff skrev:
kommer nog vid lunch med min ny mappande EVO :-)

Du e så välkommen men då har du missat halva dagen ju.. smile

CTK
24 juli 2010 · 37 Inlägg

Perfekt väder men ändå knappt ngt folk jämfört med "förr"!? Gör ni ngn reklam eller ngt liknande så folk vet om att träffen är. Kan nog med gott samvete säga att dem flesta fortfarande tror att det är nerlagt.

Att ha bilar ihop med alla hojjar störde bara stämningen tyvärr. Kör dem i en egen klass dagen/helgen efter...

Saknade även lite struktur på vart utställningen var, vart jag kunde ställa mig. En funkis sa att jag kunde ställa mig längst ner mot parkeringen (framför bussen) När jag sen går en sväng så står det 4-5 st stackars bilars längst upp på gräsmattan som "förr"
Längs med hela den rakan ska det vara utställning samt montrar..som också lyste med sin frånvaro dock. Plus poäng till gubbarna på ad center, sköna lirare!!
Alltså är denna rakan inget för dem som skall mecka och inte heller ngn genomfart för mopederna, dem ska ta samma väg som bilarna får göra och stå uppradade på samma ställe om dom nu ska vara kvar.

Nä skärpning till nästa år tack....trots all min negativa dag så är jag nöjd att strippen finns kvar i säve.

2mhk
24 juli 2010 · 6 Inlägg

Instämmer helt och hållet med CTK, ok tillställning, men lite glest med racers hmm
Lite bättre marknadsföring kan nog locka fler till träffen.

sen...
Med risk för att låta negativ, men skippa gärna mopederna till nästa år.

VD-Design
24 juli 2010 · 1 324 Inlägg

Jag blev rejält besviken.. 300kr för mig och pappa att gå in för att se några bilar köra rakt fram..sen var det ingen utställning alls? 
Jag tycker det är skönt och roligt när man kan titta på fina bilar och kolla strippen samtidigt och inte bara stå helt still..


Jag kommer inte nästa år..

Senast redigerat av DiZturbed (24 juli 2010)

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
Karl_Kravall Golfare
24 juli 2010 · 164 Inlägg

2mhk skrev:
Instämmer helt och hållet med CTK, ok tillställning, men lite glest med racers hmm
Lite bättre marknadsföring kan nog locka fler till träffen.

sen...
Med risk för att låta negativ, men skippa gärna mopederna till nästa år.

Håller med, saknade också en utställning. Sen får det allt va lite bättre koll kring just mopederna.
Av någon anledning (speciellt på förmiddagen) gasa många av dom frisk slalom mellan åskådare som vandrade till och från läktaren. Det var ren tur att farsan inte blev påkörd då det va riktigt nära en gång
& jag såg fler som fick "hoppa" ur vägen!

På den punkten får det fan bli skärpning! Gasa gör man på strippen oavsett om man kör moppe eller bil.
Väljer man att ha med mopeder där många av åkarna är nere i åldrarna så får man också se till att dom vet hur man kör & vilka hastigheter det bör vara där folk vistas.
Sen menar jag inte på att alla moppeåkare betedde sig illa, men det får hållas bättre koll på dessa uppenbarligen & det får bli konsekvenser av dom som inte kan hålla sig till strippen.

Annars som sagt, en trevlig dag! synd att det blåste så kallt bara.

Senast redigerat av Karl_Kravall (24 juli 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang